Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

۷ بازیگر عرب «رستاخیز» را بشناسید

اطلاعات موضوع

Kategori Adı نقد و بررسی
Konu Başlığı ۷ بازیگر عرب «رستاخیز» را بشناسید
نویسنده موضوع پــــــــــرستو
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan پــــــــــرستو

پــــــــــرستو

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
824
پسندها
1,491
امتیازها
93
محل سکونت
شیراز
تخصص
ضــــد حال زدن , رک گویی
دل نوشته
قلــبها دریچه نفوذند انکــس که صادقانه نفوذ کند پایدارترین مهمان دل استـ
مدل گوشی
سیم کارت

اعتبار :


[h=1][/h] 7 بازیگر عرب از کشورهای سوریه، لبنان، عراق و کویت در آخرین ساخته احمدرضا درویش و در کنار بازیگران ایرانی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فیلم «رستاخیز» که اثری تاریخی مذهبی درباره واقعه عاشورا است از بازیگران مختلف جهان عرب بهره برده است.




جمال سلیمان از بازیگران برجسته سوریه است که در «رستاخیز» در نقش معاویه حاضر می‌شود. زنده‌یاد طلحت حمدی نیز از کشور سوریه در این فیلم در نقش نّعمان بازی کرده است.




داوود حسین از کشور کویت است که در نقش فاروق حضور یافته است.





رضوان عقیلی نیز از کشور سوریه است که در نقش سرجون ظاهر شده است.

جواد الشکرچی از کشور عراق است و در نقش هانی ابن عروه بازی کرده است.فواز سرور بازیگر لبنانی است که با نقش فرستاده در «رستاخیز» حضور یافته است.



فادی ابراهیم دیگر بازیگر لبنانی است که نقش یک کشیش را ایفا کرده است.
فیلم سینمایی «رستاخیز»جدیدترین ساخته احمدرضادرویش همزمان با عیدسعیدفطر باسرگروهی سینما آزادی در تهران اکران خواهدشد. همچنین مقررشده است‌ همزمان باتهران،اکران شهرستان‌هانیز انجام شود.
این فیلم به دوران پس از مرگ معاویه بازمی گردد که یزید به عنوانِ خلیفه مسلمین بر خلافت تکیه میزند و به والیِ مدینه نامه می‌نویسد که از حسین(ع) بیعت بگیرد.بُکیر ابن‌ِ‌ حُر که به عنوان پیکِ ویژه‌ دربارِ دمشق انتخاب شده است مامور رساندنِ نامه یزید به مدینه می شود. او که جوانی پُرشور و در جستجوی حقیقت است، در مدینه درمی‌یابد که حاملِ نامه‌ ایست که در آن به قتلِ حسین(ع) فرمان داده شده است. بُکیر در مکه با افکار و اندیشه‌های امام حسین(ع) آشنا می‌شود.
مردم کوفه با ارسالِ نامه‌هایی بی‌شمار، حسین(ع) را به کوفه دعوت کرده‌اند تا در قیام علیه یزید، آنها را یاری کنند.
حر اِبن یزید ریاحی به همراهِ بُکیر و دو هزار سوار از سوی عبیداله مأمور می‌شوند به سمت کاروان حسین(ع) که به سمت کوفه در حرکت هستند بروند. کاروان امام حسین(ع) در شماری اندک در کربلا به محاصره‌ هزاران نفر از سپاهیان‌ِ دستگاهِ خلافت درمی‌آیند. در روز عاشورا، نورِ حقیقت بر چشمان‌ِ بُکیر می‌تابد و ...
 
بالا پایین