Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

انواع لنز های مورد استفاده در دوربین ها

اطلاعات موضوع

Kategori Adı مقاله
Konu Başlığı انواع لنز های مورد استفاده در دوربین ها
نویسنده موضوع reza.eloglu
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan reza.eloglu

reza.eloglu

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Jan 10, 2015
ارسالی‌ها
78
پسندها
32
امتیازها
0
محل سکونت
teh
وب سایت
inten.asia
دل نوشته
dunyada ulamnan bashkasi yalan...
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
ماه تولد

اعتبار :



انواع لنز های مورد استفاده در دوربین ها


چشم یک عضو بسیار شگفت انگیز در انسان است. چشم قادر است در حین خیره بودن به منظره ای در یک لحظه تمرکز نگاه خود را از انجا تغییر دهد. بازه دید چشم بسیار گسترده است. امکان تطبیق با نور محیط برای چشم به آسانی وجود دارد. چشم با برقراری ارتباط با مغز به انتخاب مناسب ترین تصویر از بین تصاویر مختلف برای تمرکز روی آن می پردازد.اگر بخواهیم لنزهای مورد استفاده در دوربین مدار بسته را با چشم انسان مقایسه کنیم ضعف های بسیار زیادی را مشاهده خواهیم کرد. امکان تمرکز روی یک تصویر، زاویه دید محدود، ثبات میزان باز شدن آیریس و ... مواردی از ضعف های لنز دوربین دوربین هستند.انتخاب لنز مناسب برای یک دوربین از اهمیت زیادی برخوردار است. اغلب افراد بر این عقیده اند که لنز دوربین را می توان با چشم انسان مقایسه کرد و معمولاً توقع قابلیت های یک چشم را از لنز دوربین دارند.





قالبیت های لنز های دوربین


با اینحال در ادامه به ذکر برخی از توانایی های انواع لنزهای دوربین های مداربسته می پردازیم:


1. لنز با فاصله کانونی ثابت در دوربین :


زمانیکه نیازی به تغییر فاصله دوربین مداربسته با جسم مورد نظر در حین کار وجود نداشته باشد، استفاده از این لنزها رایج است. فاصله کانونی این لنزها معمولاً چیزی بین 3.7 میلی متر تا 75 میلی متر است.


2. لنز زوم دستی در دوربین :


در اینگونه لنزها امکان بزرگنمایی تصاویر وجود دارد. بنابراین فاصله کانونی این لنزها، از لنزهای عادی بیشتر است. فاصله کانونی 6:1 در این لنزها به معنی این است که حداکثر فاصله کانونی لنز 6 برابر بیشتر از حداقل آن است.


3. لنز زوم اتوماتیک در دوربین :


از آنجایی که تغییر زاویه دید لنز در دوربین های مداربسته بسیار ضروری است، بیشتر از اینگونه لنزها در دوربین استفاده می شود. وجود یک موتور DC در این نوع لنز، امکان تنظیم زوم دوربین را از راه دور میسر می کند. فاصله کانونی این لنزها متغیر و قابل تنظیم است. فوکوس اتوماتیک این لنزها، یک عیب مهم آن ها می باشد؛ چراکه ممکن است بر روی تصویری زوم شود که برای شما چندان اهمیت نداشته باشد.
لازم به توضیح است که این نوع لنز ها با توجه به نوع و کاربردی که دارند در انواع عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی نیز به صورت کاملا حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرند.



 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy
بالا پایین