Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

کدام اسباب بازی ها کودکان را خوش بین تر می کند ؟

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı بخش کودک و کودکیاری
Konu Başlığı کدام اسباب بازی ها کودکان را خوش بین تر می کند ؟
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

خوش بینی یکی از ویژگی های فردی است که کمیت و کیفیت زندگی ما را عمیقا تحت تاثیر خود قرار می دهد. افراد خوش بین در زمینه کاری موفق تر از هم رده های خود هستند، سلامت بیشتری دارند، طول عمرشان بیشتر است و تصمیمات بهتری برای زندگی خود می گیرند.

مارتین سلیگمن پدر روانشناسی مثبت گرا و استاد روانشناسی دانشگاه پنسیلوانیا می‌گوید:
" خوش بینی را هم می‌توان آموخت. همانگونه که بدبینی آموخته می‌شود. "
بنابراین، اکتسابی بودن خوش بینی این فرصت را در اختیار پدر و مادرها می گذارد تا شرایطی را فراهم کنند که
کودکان تحلیل ها، جمله بندی ها و نتیجه گیری های خود را با نگرش مثبت و خوش بینانه تری بیان کنند و باورها و اعتقادات خود را بر پایه خوش بینی شکل دهند. بعضی از اسباب بازی ها به خاطر ماهیت آموزشی خاصی که در طراحی و تولیدشان به کار رفته، در شکل گیری خوش بینی کودکان نقش پر رنگی ایفا می کنند.


این دسته از اسباب بازی ها با آموزش های غیر مستقیم خود تحلیل ها و سوگیری کودکان را به سمت باورهای مثبت و انعطاف پذیر سوق می دهد و با دور کردن آنها از تفکرات خشک و قالبی، زمینه خوش بینی آنها را فراهم می کند.

اسباب بازی های این گروه چون شکل پذیری فوق العاده ای دارند، کودک را به این نتیجه می رسانند که روش های
مختلف بازی می تواند، نتایج متفاوتی را ایجاد کند. بنابراین ذهن آنها قابلیت انعطاف در برابر نتایج مختلف را به دست می آورد. در چنین شرایطی کودکان توانایی انتخاب و تحلیل نتایج را پیدا کرده و به مرور متوجه می شوند که عمل آنها است که نتیجه متفاوتی را ایجاد می کند. پس با تغییر روش بازی می توانند نتیجه متفاوتی را بگیرند.
از طرف دیگر تسلطی که بچه ها روی این وسایل پیدا می کنند، می تواند به آنها کمک کند تا احساس کنند نسبت به فرآیند زندگی خودشان هم تسلط دارند. این مسلط بودن به اسباب بازی ها پایه های فکری خوش بینی را در آنها ایجاد می کند.چند گروه از این اسباب بازی هاعبارتند از : چیدنی هانظیر انواع قطعات و آجرهای چوبی و سرامیک ها که قابلیت چیده شدن روی یکدیگر را دارند. این قطعات دارای انواع مختلف ساده، آموزشی و پیشرفته هستند که متناسب سن و توانایی های کودکان باید انتخاب شوند.
دومینوهااین گروه دارای قطعات چوبی یا پلاستیکی متعدد و رنگارنگی است که با فاصله های مشخصی از هم چیده می شوند تا با افتادن یک قطعه قطعات دیگر نیز واژگون شوند. بهتر است برای پرورش خلاقیت کودکان ماشین های دومینو چین را از داخل جعبه برداریم تا بچه با دست به چیدن قطعات اقدام کند.
شکل دادنی هانظیر خمیر نان یا خمیر های بازی بهداشتی یا شن هایی که از نظر بهداشتی تایید شده هستند. این اسباب بازی ها برای تجسم بصری و هویت بخشیدن به طرح های کودکان از تاثیر فوق العاده ا ی برخوردارند.
چفت شدنی هااین گروه دارای قطعاتی با اندازه و شکل های مختلف هستند و تنوع زیادی در بازار دارند که بنا به سلیقه کودک می توان یکی از انواع آن را خریداری کرد.
پیچ و مهره ای هاقطعات این اسباب بازی ها طوری طراحی شده که با پیچ و مهره می توان طرح های خلاق و زیبایی ساخت اما تنوع بالای ساخت آنها برای کودکان از جذابیت زیادی برخوردار است
انواع لگوشرکت های مختلفی اقدام به طراحی آجرهایی به شکل لگو در اندازه های مختلف کرده اند که انواع ساده تا پیچیده آن در بازار وجود دارد.
مگنت ها و . . .این قطعات مغناطیسی دارای گلوله ها و میله هایی هستند که قابلیت ساخت اشکال سه بعدی را به آنها می دهد.
 
بالا پایین