Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

نظر شما درباره استفاده از این سه تکنولوژی جدید در تلفن های هوشمند چیست؟

اطلاعات موضوع

Kategori Adı مطالب جالب و خواندنی
Konu Başlığı نظر شما درباره استفاده از این سه تکنولوژی جدید در تلفن های هوشمند چیست؟
نویسنده موضوع ertebatgostaran
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan ertebatgostaran

ertebatgostaran

کـاربـر ویــژه
تاریخ ثبت‌نام
Jun 18, 2014
ارسالی‌ها
555
پسندها
272
امتیازها
0

اعتبار :

اگر گوشی های موبایل ده سال پیش را با تلفن های هوشمند فعلی مقایسه کنید متوجه خواهید شد که این حوزه از تکنولوژی در این سال ها چه پیشرفت چشمگیری را تجربه کرده است. نسل اول موبایل ها امکاناتی در حد برقراری تماس و نهایتا ارسال پیام متنی داشتند و وجود یک چراغ LED چشمک زن آپشنی گران قیمت به حساب می آمد! اما امروز دستگاهی که در دست شماست از دوربین های فوق العاده قوی تا حسگرهایی مانند ضربان قلب و اثر انگشت را در خود جا داده و با این حال هر روز نیز در حال پیشرفت است. اما چند سالی هست که تلفن های هوشمند روند تکامل را طی می کنند و اتفاقی انقلابی در آنها رخ نمی دهد. حالا ما سه تکنولوژی پیشنهادی برای استفاده در تلفن های هوشمند داریم. در ادامه با همراه باشید.

1- طیف سنج
طیف سنج (یا طیف نگار) وسیله ای است که بیشتر در تحقیقات فیزیکی، شیمیایی و زیستی برای اندازه گیری خصوصیات نور و تحلیل ساختار شیمیایی یک ماده از آن استفاده می شود. طیف سنج ها تا به حال ابزارهای بزرگی بودند اما سال گذشته یک کمپانی به نام Consumer Physics طیف سنجی جیبی به نام Scio را معرفی کرد و اخیرا نیز اعلام شد محققان دانشگاه MIT توانسته اند طیف نگاری را تولید کنند که ابعاد آن کوچکتر از دوربین های موبایل است و می توان آن را درون یک تلفن هوشمند قرار داد. اما شاید بپرسید طیف سنج در یک تلفن هوشمند به چه دردی می خورد؟ با استفاده از این وسیله کاربران می توانند به راحتی شرایط پوستی افراد را بررسی کنند، علائم حیاتی آنها را بسنجند و آلودگی های محیط را نیز تشخیص دهند. همچنین می توان از آن برای مشخص کردن مواد موجود در غذاها یا داروهای مختلف هم استفاده کرد.

2- GPS های بسیار دقیق
در حال حاضر از GPS در بسیاری از تلفن های هوشمند و غیر هوشمند استفاده می شود و کاربران می توانند به راحتی به کمک آن از برنامه های مسیر یابی نظیر Google Maps استفاده کنند. اما محققان دانشگاه تگزاس در Austin آمریکا نرم افزاری تولید کرده اند که می تواند با استفاده از آنتن های ارزان قیمتی که در دستگاه های موبایل وجود دارند موقعیت دستگاه با دقتی در حدود چند سانتیمتر مشخص کنند. اگر از این فناوری جدید در دوربین تلفن های هوشمند استفاده شود، می توان به راحتی محیط اطراف کاربر را به صورت سه بعدی نقشه برداری کرد و از آن در دستگاه های واقعیت مجازی (Virtual Reality) استفاده نمود. همچنین می توان از چنین ابزاری در خودروهای بدون راننده استفاده کرد تا رایانه موجود در آنها بتواند موانع را با دقت بسیار بیشتری تشخیص دهد.

3- حسگرهای گازی
حسگرهای بیسیم و ارزان قیمت جدیدی که توسط شیمیدان های دانشگاه MIT تولید شده اند می توانند هیدروژن پراکسید، آمونیاک گازی و سایر گازهای خطرناک را تشخیص داده و اطلاعات مربوط به آنها را به یک تلفن هوشمند ارسال کنند. نکته جالب اینکه نیازی به تولید قطعات و چیپ های جدید برای استفاده از این تکنولوژی نیست و شرایط لازم برای استفاده از آنها در حال حاضر در تلفن های هوشمند وجود دارند. استفاده از این حسگرهای گازی در دستگاه های موبایل می تواند تشخیص مواد منفره یا آلودگی های زیست محیطی خطرناک را بسیار آسان کند. همچنین با استفاده از این فناوری در کنار موقعیت یاب های دقیق (مورد شماره 2) می توان به سرعت نقشه ای از محیط های آلوده تهیه کرد. به علاوه می توان از آن برای تشخیص تازگی مواد غذایی هم استفاده نمود.
 
بالا پایین