Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

کشف جمجمه هابیل فرزند حضرت آدم (ع) + تصاویر

  • نویسنده موضوع @r@h
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı تاریخ جهان
Konu Başlığı کشف جمجمه هابیل فرزند حضرت آدم (ع) + تصاویر
نویسنده موضوع @r@h
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan Amin-110

@r@h

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Jul 25, 2015
ارسالی‌ها
312
پسندها
236
امتیازها
0
محل سکونت
تهران
تخصص
فکر کردن
دل نوشته
تو شاهکار خالقی.... تحقیر را باور نکن.... بر روی بوم زندگی هر چیز می خواهی بکش....... زیبا و زشتش پای توست...... تقدیر را باور نکن..... تصویر اگر زیبا نبود....... نقاش خوبی نیستی . . . . از نو دوباره رسم کن....... تصویر را باور نکن.... خالق تو را شاد آفرید..... آزاد آزاد آفرید...... پرواز کن تا آرزو........ زنجیر را باور نکن........
بهترین اخلاقم
احترام ....
سیم کارت
جنسیت
ماه تولد

اعتبار :

[h=2]کشف جمجمه هابیل فرزند حضرت آدم (ع) + تصاویر[/h]


به گزارش روزنامه کویتی “الانباء“؛ باستان شناسان به جمجمه ای دست پیدا کردند که معتقدند مربوط به اولین انسانی است که روی زمین کشته شده است.



بر پایه این گزارش؛ این جمجمه در منطقه “لوس هویسوس” اسپانیا کشف شده که قدمت این سرزمین به ۴۳۰هزار سال برمی گردد. این جمجمه آثار دو ضربه روی آن دیده می شود که از یک شی واحدی مانند سنگ یا چوب به وجود آمده است.



باستان شناسان با توجه به آثار این جمجمه و قدمت آن به این نتیجه رسیده اند که این جمجمه مربوط به اولین مقتول روی زمین یعنی هابیل فرزند حضرت آدم (ع) است.



 

Amin-110

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Jul 19, 2015
ارسالی‌ها
20
پسندها
61
امتیازها
0
جنسیت

اعتبار :

البته دو تا مسئله است
اینکه بین جمجمه های کشف شده ، این از همه قدمتش بیشتره نمیتونه دلیل محکمی بر این باشه که این اولین انسان مقتول یا همون هابیله .
ضمن اینکه الان مقبره ی هابیل موجوده

http://media.wisgoon.com/media/pin/images/o/2013/12/1386883558979562.jpg


واقعه درگیری هابیل با قابیل که هر دو از فرزندان آدم بوده اند و سرانجام منجر به کشته شدن هابیل توسط قابیل می‌شود، در آیهٔ ۲۷ سوره مائده در قرآن آمده است.قرآن از این مسأله سخنی به میان نیاورده و فقط از قربانی سخن گفته است ولی در روایتی، امام صادق(ع) به زراره فرمودند: خداوند به آدم وحی فرمود که اختصاصات نبوّت را به هابیل تسلیم نماید و إسم اعظم را به او تعلیم دهد و او را وصیّ خود قرار بدهد؛ قابیل، چون از حیث سنی بزرگتر از هابیل بود و خود را شایسته ‏تر از برادر کوچکش می دانست و به هابیل حسادت کرد. حضرت آدم بنا به فرمان خداوند به آن دو برادر دستور داد که در راه خدا قربانی کنند؛ قربانی هر کدام مورد قبول واقع شد وصی و جانشین پدر گردد؛ نتیجه ی آزمایش الهی به نفع هابیل شد، به همین سبب حسادت قابیل شعله ور شد."قربان" به معنی چیزی است که موجب تقرب به پروردگار میشود. ولی در قرآن کریم درباره‌ی نوع قربانی آن دو برادر اسمی به میان نیامده، بلکه بر مبنای روایات اسلامی حضرت آدم، طبق فرمان خدا به آنها دستور داد که به درگاه خدا قربانی تقدیم کنند، آنها قبول کردند؛ پس هابیل که دارای گوسفندانی بود، بامدادان بهترین گوسفند را انتخاب کرد و قابیل که صاحب مزرعه‏ای بود، قسمتی از بدترین زراعت خود را جدا کرد و بر سر کوهی رفتند و قربانی‏ها را بر سر کوه نهادند؛ در این وقت آتشی آمد و قربانی هابیل را بسوزانید و به قربانی قابیل نزدیک نشد. "هابیل" چون دامداری داشت یکی از بهترین گوسفندان و فراورده‏های آن را برای این کار انتخاب نمود، و "قابیل" که مردی کشاورز بود، از بدترین قسمت زراعت خود (خوشه‏ یا آرد) برای این منظور تهیه کرد. قرار بود قربانی هر کس را آتش سوزاند، قربانی او پذیرفته شده تلقی گردد. بنابراین وقتی قربانی هابیل را سوزاند ، معلوم شد که از بین این دو قربانی، قربانی هابیل پذیرفته شده و قربانی قابیل مورد قبول واقع نشده است.

هنگامي كه قابيل در كوه قاسيون ـ مغارة الدم كنوني ـ برادرش هابيل ( عليه السلام ) راكشت ، مسافت زيادي را پيمود و او را به خاك سپرد . در منابع تاريخي مكان دفن هابيل ( عليه السلام ) در كوه قاسيون ذكر شده است ولي اينكه در كجاي آن قرار دارد به طور دقيق چيزي ذكر نشده است . با اين حال امروزه قبري در دامنه كوه ( در غرب دمشق ) به هابيل منسوب است . اين مكان نزديكِ قريه « زُبداني » و در مسير دمشق ـ بيروت در 45 كيلومتري دمشق است . مسير آن از طريق ساحة الامويين و خيابان المزه به سوي بيروت است و پس از دو راهي قنيطره و زبداني ـ به سمت زبداني ـ در سمت راست مسير ، تابلويي با عنوان « نبي هابيل ( عليه السلام ) » ديده مي شود . از اين جا جاده اي خاكي و باريك در دامنه هاي كوه است كه تا مقبره هابيل ( عليه السلام ) حدود 5/4 كيلومتر فاصله دارد .

منطقه مذكور نظامي است و در ابتداي راه نيز دژباني نظامي قرار دارد پس از طي مسافت مذكور مسجد و مقبره اي بزرگ با گنبدي سفيد نمايان مي گردد . اين مقبره هابيل نبي ( عليه السلام ) است كه از دو قسمت تشكيل شده وقسمتي از آن در سالهاي اخير ساخته شده است .

در يك قسمت ، شبستان جامع آن است و در قسمت ديگر نيز « مقبره هابيل ( عليه السلام ) » قرار دارد كه از بناهاي دوره عثماني است . در داخل حجره ، سنگ قبري به طول هفت متر و عرض يك متر قرار دارد كه با پارچه اي قرمز پوشيده شده است . در مورد طول اعجاب انگيز اين قبر بايد گفت سازندگان اين سنگ قبر ، مي پنداشته اند انسان هاي نخستين قد بسيار بلندي دارند . كه البته از لحاظ علمي ثابت شده است آنها كوتاهتر هم بوده اند . اين امر براي برخي ديگر از قبور پيامبران در شام نيز ديده مي شود . قبر شيث بن آدم در بعلبك نيز بيست متر طول دارد .
گويند نخستين كسي كه عمارت و مقبره اي بر اين قبر ساخت ، اسكندر مقدوني بود . سپس در دوره هاي اسلامي نيز تجديد بنا گشت . در دوره عثماني ها گنبدي بر فراز آن ساختند و بعدها نيز قسمتهايي بدان اضافه گرديد . بيرون حجره و مرقد ، صحن بزرگي است كه در سده اخير ساخته شده و جامع آن نيز در كنار آن قرار دارد .
 
بالا پایین