Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

خاطرات خوشی از سفر به مشهدالرضا بسازید

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı استان خراسان رضوی
Konu Başlığı خاطرات خوشی از سفر به مشهدالرضا بسازید
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :



در این‌جا مکان‌های تفریحی، ییلاقات، پارک‌ها و جاذبه‌های گردشگری مشهد که همه ساله تعداد زیادی مسافر از سراسر ایران را میزبانی می‌کند، معرفی می‌کنیم. در بازدید از همه‌ی مکان‌های دیدنی و تفریحی مشهد دوربین عکاسیتان را نیز همراهتان ببرید تا بتوانید در کنار طبیعت و جاذبه‌های دیدنی شهر، چند عکس یادگاری به شهر خود ببرید.
برای گردش و تفریح در اطراف شهر به این پارک‌ها بروید
از مجموعه پارک‌ها و پارک‌های شادی می‌توان به پارک کوهسنگی، پارک و شهر بازی ملت، کوهستان پارک شادی، باغ وحش و پارک جنگلی وکیل‌آباد و مجموعه‌ی سرزمین موج‌های آبی به عنوان بزرگ‌ترین پارک آبی سرپوشیده‌ی آسیا در کنار بهترین هتل های مشهد اشاره کرد.
ییلاق طرقبه
ییلاق طرقبه با وسعت ۱۶۰۰ کیلومترمربع در منطقه‌‌ای کوهستانی در امتداد بینالود واقع شده و در ۱۵ کیلومتری مشهد در غرب انتهای بلوار وکیل‌آباد قرار دارد. این منطقه ییلاقی به دلیل آب و هوای مطبوع همه روزه پذیرای زائران و مسافران شهر مشهد است.
از مهم‌ترین صنایع دستی منطقه علاوه بر بافته‌ها و ساخته‌های بومی، سبدبافی است که به سبب توریستی بودن طرقبه بازار این تولیدات از موقعیت مطلوبی برخوردار است. صنایع ظریف حصیر بافی در میان گردشگرانی که به این منطقه از مشهد سفر می‌کنند، جایگاه ویژه‌ای دارد.
هم‌چنین در دامنه‌ی شمالی رشته کوه‌های بینالود واقع در غرب و جنوب‌غربی شهر مشهد، دره‌های باصفا و سرسبزی وجود دارد. دره‌های زیبای مایان، دهبار و جاغرق در طرقبه با باغ‌های میوه‌ی فراوان از جمله این دره‌های سرسبز می‌باشد.
دره جاغرق
دره‌ی جاغرق شامل روستاهای جاغرق، عنبران، طرقدر و شهرستان طرقبه است که از جریان رودخانه‌ی جاغرق بهره می‌برند. همه‌ی روستاهای مذکور در فهرست گردشگاه‌های شهر مشهد قرار دارد و در تمامی روزهای سال به ویژه در فصل‌های بهار و تابستان جمعیت فراوانی از گردشگران و دوست‌داران محیط زیست را به سوی خود فرامی‌خواند.
ییلاق شاندیز
منطقه‌ی شاندیز واقع در ۳۸ کیلومتری غرب شهر مشهد از دیرباز به عنوان یکی از ییلاقات دشت توس مورد توجه بوده و در گذشته نیز راه کاروانروی تابستانی مسیر شاندیز به توس از پستی و بلندی‌های همین منطقه عبور می‌کرده است. امروزه محور گردشگری شاندیز را علاوه بر ویرانی که جنبه‌ی تاریخی دارد و دارای مزار و رباطی کهن می‌باشد، روستاهای سرآسیاب، ارچنگ، خادر، شاندیز، ابرده پایین، ابرده بالا و زشک تشکیل می‌دهند. ورود به این محور از امتداد بلوار وکیل‌آباد ممکن است. رودخانه‌ها و دره‌های متعدد شاندیز اقلیم متنوع و چشم‌اندازهای زیبایی از طبیعت را به بیننده عرضه می‌کند. رودخانه‌های پر آب منطقه، سبب پراکنش درختان، وجود باغ‌های انبوه، مناظر متنوع و آب و هوایی مطبوع شده‌اند که همواره مورد استقبال ساکنان شهر مشهد و گردشگران منطقه واقع می‌شود. افزون بر آن، زائران بارگاه حضرت رضا(ع) برای گذران اوقات به این مکان می‌آیند. در ابتدای ورود به شاندیز فروشگاه‌هایی دیده می‌شود که به عرضه‌ی صنایع دستی از جمله پوستین، گلیم، ظروف سنگی هرکاره و... اشتغال دارند. پارک شهر شاندیز از اماکنی است که فضای مطلوبی را برای استراحت موقتی خانواده‌ها به گردشگران و دوستداران طبیعت ارائه می‌دهد.
مکان‌های تفریحی داخل شهر را هم از دست ندهید
به داخل شهر مشهد بازمی‌گردیم؛ مجموعه‌ی سرزمین عجایب مشهد در فضایی به مساحت ۲۵۰۰ مترمربع در منطقه‌ی نمونه‌ی گردشگری سپاد واقع در خیابان خیام شمالی مجتمع تجاری الماس شرق می‌باشد که در دو طبقه دایر است. در این مجموعه تعداد ۱۰ دستگاه اصلی و بیش از یکصد بازی رایانه‌ای و جایزه‌ای گنجانده شده است. شهر بازی سرزمین عجایب به عنوان یکی از استانداردترین شهر بازی‌های سطح کشور است.
سرزمین موج‌های آبی
مجموعه‌ی فرهنگی ورزشی پارک آبی با عنوان «سرزمین موج‌های آبی»، بزرگ‌ترین پارک آبی خاورمیانه به لحاظ وسعت و از نظر سرپوشیده بودن و هم‌چنین از حیث امکانات در رده‌ی کامل‌ترین پارک‌های آبی دنیا به شمار می‌آید. بی‌مثال بودن این مجموعه باعث گشته تا به تجربه‌ای دلچسب و به یادماندنی برای زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی آقا علی بن موسی الرضا(ع) فراهم آورد. در این مجموعه که در بزرگراه امام علی- بلوار اندیشه- نبش اندیشه۸۳ واقع شده است، روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه‌ی هر هفته ویژه‌ی استفاده‌ی بانوان و بقیه روزها ویژه‌ی استفاده‌ی آقایان می‌باشد.
بوستان هفت حوض
از معدود جاذبه‌های طبیعی با مناظر چشم‌نواز جنوب‌شرقی مشهد، بوستان هفت حوض با وسعت ۵۷۰ هکتار می‌باشد که از نظر موقعیت در هفت کیلومتری این شهر واقع شده است. برای دیدار از این منطقه‌ی طبیعی و کوهسار باید پس از طی مسیر در شهرک سیّدی، سه کیلومتر جاده‌ی خلج را پیمود. نام این بوستان به دلیل حوض‌چه‌های طبیعی است که در طی سال‌ها و قرون متمادی با وجود ریزش آب از ارتفاع و نوعی کانی ایجاد شده است؛ به طوری که اولین حوض‌چه یک استخر کوچک بوده که سرریز آب از آن به دومین حوض‌چه منتقل گردیده و این روند تا هفت حوض ادامه می‌یابد.
باغ وحش مشهد
باغ وحش مشهد در انتهای خیابان وکیل آباد هم از دیگر مکان‌های دیدنی و جذاب به ویژه برای مسافران کوچک است.
پیشینه‌ی تأسیس نخستین باغ وحش شهر مشهد به سال ۱۳۳۹ش می‌رسد که محل آن در محدوده‌ی خواجه‌ربیع فعلی قرار داشت. با ایجاد شرکت باغ‌وحش وکیل‌آباد در سال ۱۳۵۹ش، مشهد شاهد ایجاد دوباره‌ی باغ‌ وحش در ورودی پارک جنگلی وکیل‌آباد در زمینی به وسعت چهار هکتار بود. این مکان بزرگ‌ترین باغ‌وحش ایران است و بیش‌ترین حیوانات و گونه‌های جانوری را دارد که از جمله می‌توان به شیر، ببر، خرس، خوک، گراز، گربه وحشی، انواع پرندگان، چهار نوع گوزن، شامپانزه و... اشاره کرد.
پارک جنگلی طرق
پارک بزرگ جنگلی طرق در حاشیه‌ی جنوب شرق مشهد، در نزدیکی پلیس راه، یکی از بزرگ‌ترین اماکن در اسکان و ارائه‌ی خدمات گردشگری به شهروندان و زائران است.
محل اسکان و هتل های مشهد
در این قسمت به معرفی هتل های معروف در مشهد می پردازیم.
آدرس : مشهد،خیابان امام رضا،بین امام رضا 34 و 36 ، هتل قصر طلایی

فاصله تا فرودگاه : 10دقيقه با ماشين
فاصله تا حرم : 20 دقيقه پياده
توضیحات : هتل بین المللی مجلل قصر طلایی ، دومین هتل از گروه هتلهای بین المللی قصر می باشد و بزرگترین هتل ایران و بزرگترین و مرتفع ترین ساختمان شهر مقدس مشهد می باشد . این هتل به جهت داشتن فضای مطلوب احداث گردیده و از بهترین سازه های معماری برخوردار می باشد. در طبقات مختف هتل، تنوع بسیاری در سیستم اتاق ها وجود داشته و همین امر انتخاب را برای مسافران آسان می نماید. اتاق های سینگل، دبل، سوئیت، کانکت، پرنسس روم، آپارتمان رویال و پرزیدنت در مدت اقامت عزیزان، خاطره ای وصف نشدنی را خلق می نماید و تصویر دل نواز حرم شمس الشموس حضرت رضا (ع) از پنجره
هتل های مشهد
و هتل قصر از دید هیچ بیننده ای پوشیده نیست. ترانسفر رایگان صرفا از فرودگاه به هتل با مینی بوس های عمومی هتل انجام خواهد شد . جهت انجام آن اعلام ساعت و شماره پرواز و مراجعه به دفتر اختصاصی هتل در فرودگاه الزامی می باشد . بخش هایی از قبیل بانک، صرافی، واحدهای تجاری، تشریفات، آژانس مسافرتی سالن همایش و سمینار، سالن آمفی تئاتر، بیزینس سنتر، مجموعه های ورزشی، استخر و سونا، انفورماتیک، سالن زیبایی و تعداد 5 رستوران و کافی شاپ با تنوع بسیار و معماری چشم نواز آماده ارائه خدمات در بالاترین سطح کیفیت به مهمانان می باشند قانون لغو :مقررات رزرو و ابطال این هتل : هزینه ابطال ، تغییر تاریخ رزرو و تغییر نام از لحظه صدور واچر تا ساعت 18 روز قبل 15% از کرایه یک شب به تعداد اتاق های رزرو شده به غیر از هزینه کنسلی که خود شبکه رزرواسیون اینترنتی کسر میکند، و از آن ساعت به بعد یک شب کامل به تعداد اتاق های رزرو شده خواهد بود . ساعت ورود میهمان به هتل ملاک نبوده و زمان تخلیه اتاق ساعت 12 و زمان تحویل اتاق بعد از ساعت 14 می باشد . هتل در خصوص جاماندن یا تاخیر و لغو وسیله سفر میهمانان هیچگونه مسئولیتی نداشته و در صورت عدم مراجعه میهمانان در روز مقرر به هتل مشمول شرایط ابطال و انصراف از رزرو خواهد شد . هتل در خصوص جهت ، طبقه ، رنگ ، و طرح اتاق هیچگونه تعهدی ندارد و شماره اتاق در هنگام ورود میهمانان عزیز به هتل توسط پذیرش تعیین می شود .
آدرس : استان خراسان رضوی ، مشهد ، خيابان خسروی نو ، مقابل پمپ بنزین ، هتل ایران مشهد

فاصله تا فرودگاه : 15دقيقه با ماشين
فاصله تا حرم : 5 دقيقه پياده
توضیحات : ایران هتل با سابقه ای 40 ساله، از قدیمی ترين هتل های مشهد و در صنعت میهمانداری می باشد. كه در خیابان شهید اندرزگو ( خسروی نو، یکی از خیابان های مرکزی شهر مشهد، و به فاصله 5 دقیقه پیاده روی تا حرم مطهر امام رضا ( ع ) - باب الجواد قرار دارد؛ نزدیکی هتل به مراکز عمده خرید بازار رضا،بازار مرکزی و بازار جنت و همچنین اماکن تاریخی و دیدنی مشهد، موزه های آستان قدس رضوی، آرامگاه و موزه نادری و پارک کوهسنگی، امکان خریدی راحت و بازدید از این اماکن را برای میهمانان عزیز فراهم کرده است. ایران هتل طی سال ها خدمت رسانی به زايران مشهد الرضا و میهمانان گرامی، با چند مرحله بازسازی ساختمان و همچنین افزودن بنا ها و قسمت های جدید، سعی در افزایش و بهبود این خدمات و ایجاد فضاهای اقامتی زیبا تر و آرام تر داشته است. آخرین بازسازی اتاق ها در بهمن 1388 به اتمام رسید که حاصل آن تغییر کامل دکوراسیون و تجهیزات اتاق ها و ایجاد طبقاتی با رنگ های متفاوت، همچنین نصب صندوق امانات اختصاصی در تمام اتاق های هتل بود. همچنین هیات مدیره هتل با توجه به نقش آموزش در خدمت رسانی، علاوه بر بهبود وضعیت فیزیکی هتل، با اعزام کارمندان و پرسنل بخش های مختلف به دوره های آموزشی هتل های مشهد ، سعی در ارتقای هر چه بیشتر خدمات ارائه شده داشته اند. از ساير اقدامات قابل ذکر در این زمینه استفاده از مشاور و کارشناس بهداشت در تمام قسمت های هتل می باشد. مدیریت و کارکنان ایران هتل در تلاشند تا محیطی آرام، زیبا و امن را جهت اقامت میهمانان عزیز فراهم آورند،
دلایل انتخاب : این هتل 4 ستاره تاپ میباشد دارای مکانی بسیار دنج و آرام میباشد . مسافرین محترم دسترسی بسیار آسان به حرم مطهر را خواهند داشت . و دارای آپارتمانها و اتاقهای مجهز به سیستمهای گرمایش و سرمایش میباشد . رستوران این هتل از کیفیت بالایی برخوردار است .

برای خرید به این مراکز سر بزنید
1- بازار رضا(ع)
بازار رضا(ع) در ضلع شرقی خیابان امام رضا(ع)، حد فاصل میدان بیت‌المقدس و۱۷ شهریور شهر مشهد مقدس واقع شده و از مهم‌ترین مراکز خرید زائران و گردشگران به شمار می‌آید.
بازار رضا(ع) در 2 طبقه‌ی همکف و فوقانی با طول ۹۶۰ متر و عرض ۳۳ متر با ۱۷۱۱ واحد تجاری ایجاد شده و شامل تأسیسات، انتظامات، آبخوری، اطلاعات، ‌نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی می‌باشد.
در طبقه‌ی دوم این بازار، کارگاه‌های کوچک صنایع دستی، طلاکاری، فیروزه تراشی و گل‌دوزی ایجاد شده است. همچنین 6 سیستم پله برقی در فضای داخلی آن برای سهولت دسترسی به طبقه‌ی فوقانی تعبیه شده است.
این مرکز خرید دارای انواع سوغاتی‌های مشهد و مایحتاج زائران از قبیل انگشتر فیروزه، انواع عقیق، عطریات، زعفران، نبات، مهر و سجاده، تسبیح، پوشاک و شیرینی‌جات می‌باشد که به سبب نزدیکی به مجموعه‌ی حرم مطهر رضوی، مورد توجه زائران و گردشگران قرار دارد.
 
بالا پایین