Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

9916 دادخواست طلاق در مازندران و توافقی بودن 65 درصد آن

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı روابط اجتماعی
Konu Başlığı 9916 دادخواست طلاق در مازندران و توافقی بودن 65 درصد آن
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

سعید آرام گفت: درسال گذشته 9هزار و 916 مورد دادخواست طلاق داده شد که 65 درصد توافقی بوده است.






به گزارش خبرنگار بلاغ از ساری، جلسه آسیب شناسی مسائل اجتماعی و فرهنگی استان مازندران در قالب کارگروه استانداری صبح امروز برگزار شد.


* وجود 11مرکز اورژانس اجتماعی دراستان/ساری مرکز بازپروری زنان آسیب دیده ندارد


سعید آرام با بیان اینکه اقدامات اورژانس اجتماعی در قالب مراکز مداخله در بحران های موجود در جامعه از سال 1378 آغاز شد، اظهار داشت: افرادی که دچار آسیب های مختلف مانند همسر آزاری، فرزند آزاری، دختران و پسران دارای مشکلات هویت جنسی و... قرار می گیرند، در مراکز مداخله در بحران های اجتماعی نگهداری می شوند.


وی افزود: در سال 1379 با توجه به گسترش نیازمندی مردم و مشکلات جامعه مراکز مداخله در بحران های اجتماعی در بابلسر و محمودآباد هم زمان با ساری تأسیس شد و در سال 1386 نیز خدمات سیار و خط تلفن 123 به این مراکز افزوده شد.


مدیرکل بهزیستی استان مازندران، مراکز مداخله در بحران های اجتماعی را به 3 گروه عمده تقسیم بندی کرد و گفت: 11 مرکز در استان داریم که افراد آسیب دیده در شهر ساری به صورت شبانه روزی در مراکز سطح یک از 21 الی 30 روز نگهداری می شوند و ظرفیت پذیرش 30 نفر را دارند.


وی با اشاره به اینکه در شهرستان های نوشهر و تنکابن مراکز مداخله در بحران های اجتماعی سطح 2 مستقر هستند، تصریح کرد: مدت زمان نگهداری افراد آسیب دیده در این مراکز 72 ساعت است.


آرام بیان داشت: مراکز سطح 3 مداخله دربحران های اجتماعی نیز در شهرستان های کم جمعیت و دارای آسیب اجتماعی پایین مانند: بهشهر، نکا، محمودآباد، چالوس، رامسر، قائم‌شهر مستقر هستند که افراد آسیب دیده به صورت سرپایی در دو شیفت صبح و عصر پذیرش می شوند.


وی افزود: درشهرستان بابل نیز به جهت نزدیکی با استان، مراکز سطح 3 مداخله در بحران اجتماعی وجود دارد و شهرستان های آمل، نور و سوادکوه فاقد این مراکز هستند و تنها پایگاهای اجتماعی به منظور پیاده کردن طرح کاهش طلاق در آنها وجود دارد.


مدیرکل بهزیستی استان مازندران با اشاره به اینکه بسیاری از افراد، خودشان و بدون واسطه اداره یا سازمانی برای دریافت کمک به ما مراجعه می کنند، تصریح کرد: برای نگهداری از این افراد و محافظت از نیروهایی که به آنها راهنمایی و مشاوره می دهند، نیاز به مجوز دادگستری و همکاری نیروی انتظامی داریم که نیاز است مسئولان مورد نظر مشارکت لازم را با ما داشته باشند.


وی فرهنگ سازی و آماده سازی نهادهای مسئول در زمینه نگهداری افراد آسیب دیده را بسیار مهم دانست و گفت: این افراد با هدف ساماندهی و بازگشت به جامعه در مراکز بهزیستی تحت پوشش قرار می گیرند.


آرام، نداشتن مرکز بازپروری زنان آسیب دیده را از خلاء موجود در شهرستان ساری عنوان کرد و ادامه داد: سعی داریم در سال جدید این مرکز را تأسیس کنیم.


* ارجاع 5548 مورد درخواست طلاق درسال گذشته/75درصد جدایی ها توافقی بودند


وی در ادامه با ذکر پاره ای از مشکلات ادارات بهزیستی در رامسر و تنکابن مانند فرسودگی ساختمان ها و کمبود نیرو به تعداد خانوارهایی که در سال 1392 جزو طرح کاهش طلاق قرار گرفتند، اشاره کرد و افزود: درسال گذشته 9هزار و 916 مورد دادخواست طلاق داده شد که 65 درصد توافقی بوده است.


آرام با اشاره به اینکه از این میان 5548 پرونده به اداره کل بهزیستی استان ارجاع داده شد که 75درصد توافقی بود و 800 مورد به سازش میان زوجین، بیش از 800مورد در دست اقدام و 240 نفر نیز اصلاً با مشاوران همکاری نکردند.


این مقام مسئول با بیان اینکه گروه نخست آقایانی که درخواست طلاق دادند دارای مدرک تحصیلی راهنمایی و دیپلم و بیشترخانم ها نیز دیپلم داشتند، گفت: بیشتر آقایان دارای شغل آزاد و کارگر بودند.


وی با بیان اینکه درآمد این خانواده ها تا مبلغ 600هزار تومان بوده و بیشترشان فرزند نداشتند، گفت: عموم آقایان در دو گروه سنی 20 الی 24سال و 25 الی 29سال و خانم ها نیز در دو گروه سنی 14 الی 19 سال و 19 الی 22سال بودند.


آرام، پایین ترین سن طلاق در آقایان را 13سال و خانم ها 12سال عنوان کرد و ادامه داد: بیشتر افراد در گروه نخست از طریق خانواده، گروه دوم دوستان و سپس دوستی های خیابانی با هم ازدواج کرده بودند.


* مهم ترین دلایل طلاق: دخالت اطرافیان/عدم مسئولیت پذیری همسر


مدیرکل بهزیستی استان مازندران به دلایل ذکرشده طلاق از سوی زوجین جداشده اشاره کرد و افزود: دخالت اطرافیان، اعتیاد و سوء ظن و بدبینی از جمله این موارد است ولی از نگاه کارشناسان: عدم مسئولیت پذیری همسر، اعتیاد، عدم تسلط به تکنیک حل مسئله و دخالت اطرافیان را از جمله عوامل دخیل در طلاق است.


وی گوشه گیری، رفتارهای پرخاشگرانه و کاهش اعتماد به نفس را از جمله آسیب هایی دانست که فرزندان خانواده های طلاق با آنها دست به گریبان هستند.


کد مطلب: 44739

 
بالا پایین