Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

تدابیر غذایی و توصیه‌های برای گرفتگی صدا

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı تغذیه و سلامت
Konu Başlığı تدابیر غذایی و توصیه‌های برای گرفتگی صدا
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

یک مدرس دانشگاه، تدابیر غذایی و توصیه‌های ساده برای گرفتگی صدا را تشریح کرد.

بلاغ- غلامرضا کردافشاری درباره تدابیر غذایی برای گرفتگی صدا اظهار داشت: مصرف غذاهایی مانند آش بدون گوشت با ماش پوست کنده ، مغز بادام شیرین یا شیره بادام شیرین، کلم، جو ، رشته سوپی، روغن بادام، اسفناج، کدو، باقالا، پنیرک،کرفس، پیه و چربی پرندگان، به، شنبلیله و نخود برای رفع گرفتگی صدا مفید است.





به گفته وی حریره با سبوس گندم (یک قاشق مربا خوری)، شیر تازه، نشاسته، روغن بادم و شکر، زرده تخم مرغ که به صورت نیم پخته و عسلی باشد بدون نمک برای گرفتگی صدا مفید است.



این مدرس دانشگاه افزود: انجیر خشک را با آب پخته تا ژله مانند شود، آن را صاف کرده و با کمی عسل غلیظ شود، در دهان نگه داشته و بمکند. همچنین، برگ کلم را آب پز کنند تا کاملاً کلم له شود، آب آن را صاف کرده و با عسل غلیظ شده مکیده شود.



کردافشاری اضافه کرد: شیر تازه با شکر یا ترنجبین، تخم ساییده کرفس با شیر گوسفند، دم‌کرده عناب، عرق سیب، مویز دانه در آورده با کمی روغن بادام شیرین سیاهدانه با عسل، نگه داشتن "به دانه" در دهان، شیربرنج، جویدن برگ کلم و فرو بردن آب آن به صورت اندک اندک برای گرفتگی صدا توصیه می‌شوند.



وی گفت: 5 عناب عدد، ریشه شیرین بیان و تخم خطمی هر کدام هر کدام 4 گرم جوشانده با نبات نوشیده شود همچنین دم‌کرده سه پستان و تخم خطمی خبازی هر کدام 8 گرم با 25 گرم شکر مصف شود." به دانه"، اسفرزه و صمغ عربی را در آب خیسانده لعاب آن را با ترنجبین یا عسل مکیده شود.



این مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد: از مصرف ترشی‌جات، شوریجات، مواد غذایی تند، گزنده و خشن، بادمجان، ماست، انگور، قرار گرفتن در معرض دود و گرد و غبار، مصرف غذاهای سرخ کردنی و غذاهای چرب برای رفع گرفتگی صدا باید پرهیز کرد.
 
بالا پایین