Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

کمک به شوهر در دخل و خرج مناسب

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı روش های زندگی بهتر
Konu Başlığı کمک به شوهر در دخل و خرج مناسب
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :



زندگی مشترک به ویژه برای زوج های جوان و در سال های نخستین ، با کمبودهای اقتصادی، بیکاری ، وام های ازدواج و درآمد اندک همراه است.

خانم خانه می تواند با کم کردن توقعات ، پرهیز از اسراف و ریخت و پاش و خودداری از چشم و هم چشمی با دیگران ، از بروز برخی مشکلات جلوگیری کند و در کاهش اضطراب و ناآرامی زندگی موثر باشد .

از کمک های بسیار موثر زن در تنظیم اقتصاد خانواده، به ویژه در آغاز زندگی مشترک ، آن است که در صورت وجود کار مناسب برای شوهر، اجازه دهد که وی ساعاتی بیش از معمول ، به کار بپردازد؛ یعنی اضافه کاری قبول کند ؛ زیرا هم انگیزه و هم توانایی انجام آن را دارد.

همچنین زن می تواند با انجام برخی کارهای مناسب شأن ، متناسب با تجربه و تحصیلات خود ، حتی در خانه، به اقتصاد خانواده کمک کند.

کمک شایان دیگر زن به اقتصاد خانواده ، آن است که در صورتی که هنوز نتوانسته اند مسکنی برای خود تهیه کنند ، به زندگی در مکانی کوچک تر از معمول ( البته در فضا و محله ای در خور شأن) اکتفا کند و خواستار خانه ای بزرگ و با اجاره سنگین نباشد. همچنین اگر یک طبقه از خانه پدر شوهر یا حتی پدر دختر قابل سکونت است و زندگی در کنار آنان مشکل چندانی نمی آفریند ، چند سالی را رضایت دهد که در آن جا زندگی کند . بدیهی است در این صورت ، باید بعضی سختی ها را تحمل کند، که البته با روی خوش نشان دادن و با همکاری با دیگران و به ویژه بزرگ ترها ، این سختی ها کمتر می شود.

بیشترین هّم زن و مرد در آغاز ، ابتدا باید پرداخت قرض ها و بدهی ها و سپس تهیه پس اندازی مناسب برای آینده و به ویژه تهیه مسکن مناسب باشد. بنابراین از خریدن کالاهای غیر ضروری و لوکس و نیز مخارج اضافی جداً باید کم کرد.

حضرت فاطمه و علی (ع) ساده ترین نوع زندگی مشترک را با کمترین هزینه شروع کردند و بهترین الگو برای مسلمانان شدند؛ آن ها پوست گوسفندی را که شب ها بر آن می خوابیدند، در روز وارونه می کردند و علوفه شتر بر آن می ریختند.

روزی امیر مومنان خبر از آذوقه منزل گرفت. حضرت فاطمه فرمود در دو روز گذشته غذای اندکی یافت شده که شما و فرزندانمان را بر خود ترجیح دادم. امام فرمود: چرا به من خبر ندادی تا چیزی تهیه کنم؟ فاطمه فرمود : من از خدا حیا کردم که تو را بر کاری وادارم که برایت ممکن نبود.

قناعت
قناعت به درآمد حلال و پرهیز از چشم و هم چشمی ، فضیلتی ارزشمند است و آرامش و شیرینی زندگی را دو چندان می کند. امروزه تنوع پدیده ها و زیاده خواهی اشیاء لوکس و تجملات امان خانواده ها را بریده و مردم را از پرداختن به زندگی حقیقی باز داشته است. بهترین راه بیرون رفتن از چنین ورطه ای الگوگیری از زندگی ساده و باصفای امیرالمومنین و فاطمه س است. همان گونه که حضرت زهرا س با جهیزیه ساده ای زندگی را شروع کرد ، جوانان ما هم می توانند زندگی را با امکانات اولیه و ساده شروع کنند و زندگی بسیارزیبا و شیرینی را رقم بزنند. در زمانه ما هم بسیارند افرادی که این گونه زندگی را شروع کرده اند و بعد ها به مرور به زندگی خود وسعت بخشیده اند. این ها هم دنیا را دارند و هم آخرت را ؛ چون برای شروع زندگی دو نفره ، پدر و مادر خود را به سختی نینداخته و مرد نیز از همان آغاز زندگی ، در باتلاق قرض و وام و بدهی فرو نرفته است.

آینده نگری
زن موفق و سعادتمند کسی است که دوراندیش باشد و برای زندگی خود و خانواده اش ، طرح و برنامه صحیح داشته باشد، موقعیت شغلی، اجتماعی و دینی را مد نظر قرار دهد، کارها را اولویت بندی کند، دخل و خرج خانواده را تنظیم کند، تحولات زندگی را پیش بینی کند ، وظائف اعضای خانواده را در برابر بزرگ ترها را گوشزد کند و روابط صحیح خانوادگی و خویشاوندی را به آن ها تفهیم کند و نیز برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت خانواده را مشخص کند.
 
بالا پایین