Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

آموزش نصب آسانسور - قطعات مکانیکی آسانسور

اطلاعات موضوع

Kategori Adı مهندسی تأسیسات
Konu Başlığı آموزش نصب آسانسور - قطعات مکانیکی آسانسور
نویسنده موضوع reza.eloglu
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan reza.eloglu

reza.eloglu

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Jan 10, 2015
ارسالی‌ها
78
پسندها
32
امتیازها
0
محل سکونت
teh
وب سایت
inten.asia
دل نوشته
dunyada ulamnan bashkasi yalan...
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
ماه تولد

اعتبار :

آموزش نصب آسانسور - قطعات مکانیکی آسانسور

قطعات مکانیکال شامل قطعاتی از آسانسور است که در مرحله مکانیکی (طبق جدول ذیل) آسانسور نصب می گردد. بخش بازرگانی شرکت مهندسی فرپان تهیه و توزیع کلیه قطعات ایرانی و وارداتی را برای شرکتهای همکار و مصرف کنندگان گرامی به عهده دارد. انتخاب و خرید قطعات جهت نصب و یا تعمیر و سرویس آسانسور با مشورت و صلاحدید کارشناسان خواهد بود. همچنین تمامی لوازم و قطعات الزاما مورد تأیید اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی بوده و در غیر این صورت مسئولیت عدم رعایت و عواقب آن بعهده کارفرمایان خواهد بود. شرکت فنی مهندسی فرپان متضمن ارائه محصولات و قطعات دارای گواهی تاییدیه ادارۀ استاندارد و تحقیقات صنعتی بوده و همچنین کارشناسان گروه فرپان آماده ارائه اطلاعات فنی و محاسبات مورد نیاز در زمینه انتخاب و خرید قطعات آسانسور می باشند.
قطعات مکانیکال یک آسانسور شامل جدول ذیل می گردد:
ردیفنام قطعه توضیحات
1براکت ریل (براکت نبشی ، براکت اوتیسی)، لقمه براکت موجود برای ریلهای T16 ، T9 ، T5
2فلکه هرزگرد ( کامل با شفت و نبشی بریده)موجود برای انواع سایز و تعداد شیارهای 4 ، 5 ، 6 ساخت پرشیا
3گاورنر آسان شایان (30 سانتی متری) دو طرفهموجود برای سرعتهای 1 و 1/6 متر بر ثانیه در مدلهای موتورخانه دار و روملس
4 سیم بکسل 19*8 نمرات 8 ، 10 ، 11 ، 12 ، 13ساخت گستاوولف آلمان و گستاوولف چین تحت لیسانی آلمان
5 سیم بکسل گاورنرنمره 6
6 وزنه بتونی / وزنه چدنی / وزنه سربیموجود در سایزهای 57 ، 67 ، 77 ، 87 ، 97 سانتی متری
7 قلاب سربکسل فولادی نمره 10موجود در دو مدل فنری و لاستیک فشرده
8 کرپی نمره 10 و 6 و انواع پیچ و مهره و واشر تخت و واشر فنریفولادی ،مناسب برای سیم بکسل نمره 10 و نمره 6
9 پیچ موتورخشکه (فولادی) نمره 18 با واشر تخت و واشر فنری
10 لاستیک تخت پایه موتورلاستیک فشرده ضربه گیر مرغوب
11 شاسی موتور آماده پیچ و مهره ای بصورت سفارشی به ابعاد خاص
12کفشک لغزشی کابین سایز T9از نوع چدنی و دارای لنت مرغوب و کاملا صاف
13کفشک لغزشی قاب وزنه سایز T5از نوع چدنی و دارای لنت مرغوب و کاملا صاف
14کفشک لغزشی کابین سنگین سایز T16از نوع چدنی و دارای لنت مرغوب و کاملا صاف سایز سنگین
15لنت کفشک کابین و قاب وزنهلنت کاملا صاف و صیقلی


مشخصات فنی قطعات جدول فوق:

1_ براکت ریل و لقمه (Bracket) :


در کلاس آموزش آسانسور جهت فیکس کردن ریلهای آسانسور به سازه فلزی (آهن آلات) چاه آسانسور از براکتها و لقمه ها استفاده می شود. برای ریلهای کابین از براکت (اوتیسی-کابین) و برای ریلهای وزنه از براکت نبشی استفاده می شود. بنابراین برای هر سایز ریل براکت مخصوص خود استفاده می شود. هر براکت توسط دو لقمه ریل را نگه میدارد. جهت خرید انواع براکت آسانسور با بخش فروش تماس حاصل نمایید.

2_ فلکه هرزگرد آسانسور(Pulley) :

در سیستم تعلیق آسانسور جهت ایجاد فاصله ، انتقال قدرت و افزایش مزیت مکانیکی سیستمهای تعلیق آسانسور ( سیستمهای 2:1 و 3:1 در کششی و 1:2 در هیدرولیک) از فلکه هرزگرد استفاده می شود. پارامترهای یک فلکه هرزگرد در آسانسور عبارتند از : قطر فلکه هرزگرد ، تعداد شیارهای فلکه هرزگرد ، نوع شیارهای فلکه هرزگرد (نوع U و V) . پارامترهای فلکه هرزگرد آسانسور می بایست با موتور آسانسور هماهنگ باشد. بنابراین هنگام خرید فلکه هرزگرد ، نوع موتور باید مشخص باشد. همچنین قطر فلکه هرزگرد می بایست حداقل چهل برابر قطر سیم بکسل کششی باشد. فلکه های هرزگرد موجود در این مجموعه به دلیل قابلیت خوب ریخته گری ، استحکام فشاری بالا ، مستهلک ارتعاش ، خواص لرزش خوب ، قابلیت حرکت یا ایست اضطراری دورانی و همچنین مقاومت بالا در برابر خوردگی های ناشی از نصب غلط ، از جنس چدن می باشد. نوع بلبرینگ بکار رفته نیز تحت مشخصه های ذیل است:

  • قدرت مقاومت بالا در برابر بار و پشتیبانی از موقعیت بلبرینگ
  • نصب مناسب بلبرینگ بطوریکه از ورود اجسام خارجی به داخل بلبرینگ محافظت شده باشد(ورود خرده سمباده های رینگ به داخل بلبرینگ)
  • ایجاد شرایط مناسب برای روانکاری بلبرینگ
  • انطباق قطر سوراخ با مشخصه های طراحی
جهت خرید و یا سفارش انواع فلکه هرزگرد آسانسور با بخش فروش تماس حاصل نمایید.
3_ گاورنر (overspeed Governor):

گاورنر یک سیستم مکانیکی بازدارنده در آسانسور است که در زمان تجاوز سرعت کابین آسانسور از حد مجاز عمل نموده و باعث تحریک شدن سیستم ترمز اضطراری (پاراشوت) شده و کابین آسانسور بر روی ریلها قفل میگردد. پارامترهای یک گاورنر عبارتست از سرعت آسانسور و عرض یا قطر فلکه گاورنر. گاورنرهای مورد فروش در این مجموعه ساخت شرکت آسان شایان بوده و قابل سفارش در عرض های 20 ، 25 و 30 سانتی متر می باشد.
از مزیتهای گاورنرهای مورد فروش در این مجموعه:

  • دارای گارانتی تعویض
  • خدمات گسترده پس از فروش در محل
  • نصب بسیار آسان
  • سرویس و نگهداری آسان
  • شیار نوع V-Undercut
  • قابلیت سفارش در سرعتهای 0/5 الی 2 متر بر ثانیه
  • قابلیت سفارش برای آسانسورهای با و بدون موتورخانه
  • قابلیت سفارش جهت نصب با سیم بکسل نمره 8
  • عملکرد در دو جهت ( رو به بالا و رو به پایین)
4_ سیم بکسل ( Wire ropes ) :

آسانسورهای کششی از سیم بکسل برای ترکیب بندی سیستم تعلیق استفاده می کنند. سیم بکسل به دو دلیل (مزیت) در صنعت آسانسور مورد استفاده قرار می گیرد:

  • افزونگی
  • ظرفیت و قابلیت برای شناسایی احتمالی پایان عمر و یا ترجیحا اندازه گیری زمان دقیق برای تعویض سیم بکسل با توجه به شکل و معیارهای ظاهری قابل مشاهده سیم بکسل قبل از بوجود آمدن شرایط خطرناک
افزونگی در اصل به معنی فراوانی بیش از حد می باشد. پارامتری که در برنامه ریزی های ایمنی بسیار حائز اهمیت است. دو نوع افزونگی فعال و افزونگی غیر فعال قابل تعریف است. افزونگی فعال توسط تعامل بین مفتول های بطور مشترک خوابانده شده برای ساخت سیم بکسل یا آرایش چندگانه از تعلیق سیم بکسلها در سیستمهای آسانسور ایجاد می شود. اگر یک ترکیب بشکند یا به نتیجه نرسد ، مابقی ترکیبها وظیفه آن ترکیب شکسته شده را در خطی که پیکر بندی شده اند به عهده می گیرند. دنده های ایمنی که در زمانهای اضطراری (حرکت های غیر قابل کنترل پیش می آید) وارد عمل می شوند به افزونگی غیر فعال مربوط می شود.معمولا نوع سیم بکسل مورد استفاده در آسانسور سیم بکسل 19*8 بوده و سیم بکسل مورد فروش در این مجموعه ساخت کارخانه های گستاوولف می باشد. جهت خرید سیم بکسل مناسب با بخش فروش تماس حاصل نمایید.
5_ وزنه آسانسور (Elevator weights) :

نقش تعادل بار در آسانسورهای کششی را وزنه تعادل انجام می دهد. وزنه در آسانسور در سه نوع بتونی و چدنی و سربی تقسیم می شود. چگالی سرب بالاتر از چدن و چگالی چدن نیز بالاتر از بتون بوده و وزنه های بتونی مورد فروش در این مجموعه از نوع بتون مسلح و با روکش پلاستیکی به فروش می رسد. شما می توانید در ابعاد 57،67،77،87،97,107 سانتی متری نسبت به سفارش و خرید انواع وزنه های سربی، چدنی و بتونی اقدام نمایید.
6_ شاسی موتور (motor chassis) :

شاسی موتور وظیفه تثبیت موتور و ایجاد فاصله افقی و عمودی میان فلکه موتور و فلکه هرزگرد (در صورت وجود) را بر عهده دارد . شاسی موتور آماده بصورت پیچ و مهره ساخته شده و قابلیت رگلاژ فلکه دوم در سه جهت را داراست. مزیت و کارایی این شاسی ها برای پروژه هایی است که دال بتونی کف موتور تراز نبوده و ستونهای شاسی موتور میبایست دارای پیچ رگلاژ برای تنظیم ارتفاع ستونها باشد تا بتوان موتور را بصورت تراز نصب نمود. جهت سفارش شاسی موتور آماده با بخش فروش تماس حاصل فرمایید.
7_ کفشک کابین و قاب وزنه:

کابین و قاب وزنه توسط کفشک در امتداد ریلهای راهنما حرکت می کنند ، این قطعات در وهله اول مانع از خروج کابین در مسیر تعیین شده و در وهله ی دوم هدایت کابین در امتداد ریلها می باشد. کفشکهای موجود در این مجموعه از نوع چدن بوده و دارای لنت کاملا صاف جهت هدایت دقیق کابین و قاب وزنه به دور از هرگونه حرکت اضافی می باشد. لنت های کفشکها می بایست دارای مقاومت کافی در برابر خوردگی ناشی از اصطکاک بر روی ریلها باشد در غیر این صورت خوردگی لنتهای نامرغوب باعث افزایش تلورانس حرکت سطحی کابین ( در دو جهت چپ و راست و عقب و جلو) شده و این قضیه باعث بهم خوردن تنظیمات آسانسور (علی الخصوص تنظیمات درب ها) میگردد در نتیحه خرابی های آسانسور افزایش خواهد یافت. مسئله دیگر پیچ تنظیم کفشک راهنمای کابین می باشد. این پیچ جهت رگلاژ فاصله میانی لنت و بدنه کفشک بکار میرود، درواقع این پیچ باعث کاهش یا افزایش طول کفشک راهنمای کابین آسانسور شده و در صورتیکه کفشک از نوع نامرغوب انتخاب گردد این پیچ توانایی حفظ طول تنظیم شده را نخواهد داشت و درنتیجه فاصله لنت و کفشک بطور بی مورد کاهش و یا افزایش خواهد یافت که این مساله نیز همانند لنت باعث بهم خوردن تنظیمات آسانسور (علی الخصوص تنظیمات درب ها) میگردد .
 
آخرین ویرایش:
بالا پایین