Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

زندگانی و آثار غلامحسین بنان در «جویبار نغمه» مدون شد

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı موسیقی
Konu Başlığı زندگانی و آثار غلامحسین بنان در «جویبار نغمه» مدون شد
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :






مجموعه آثار موسیقایی و شرح زندگانی استاد غلامحسین بنان خواننده صاحب نام موسیقی ایرانی در قالب کتاب «جویبار نغمه» منتشر شد. به گزارش
خبرنگار مهر
، در این اثر مکتوب موسیقایی که به همت شهرام آقایی پور تدوین و گردآوری شده است، مجموعه آثار و شرح زندگانی استاد غلامحسین بنان در چهار بخش مفصل و مشروح تنظیم شده و در دسترس علاقه مندان و پژوهشگران موسیقی قرار گرفته است.
زندگی و فعالیت های هنری بنان، آوازهای بنان همراه با شعر و ترانه آوازها، نام شاعر، نام نوازندگان، دستگاه اجرا شده و محل اجرا و نت ترانه ها از جمله بخش های مختلف این اثر مکتوب است که برای دوستداران موسیقی عرضه شده است.
پریدخت آور (بنان) همسر زنده یاد غلامحسین بنان در یادداشتی به مناسبت انتشار این کتاب آورده است: «سال ها پس از فوت استاد شهیر آواز ایران، غلامحسین بنان، مردم این مرز و بوم همچنان ترانه های با احساس او را زمزمه می کنند و آثارش دست به دست می گردند و همگان از صدای مخملین و افسونگرش مسحور می شوند. کم کم با ورود به عرصه دیجیتال و ظهور اینترنت، دستیابی به این آثار آسان تر می شود و دوستداران بنان آرشیو خود را کامل تر می کنند. اما آنچه در این میان جایش خالی بود فهرست مدونی از آثار او بود. دوستداران و شنوندگان موسیقی اصیل ایرانی خواهان آگاهی دقیقی از تعداد برنامه ها، نوازندگان، سازندگان و نت های آثار بنان بودند. بالاخره جوانی محقق و نوازنده با علاقمندی کمر همت بست و آنچه را که سال ها پیش می بایست نسل قبل بدان پاسخ می داد جامه عمل پوشاند.
سپاس فراوان از آقای شهرام آقایی پور که هنر را قدر می داند و در راستای تداوم فرهنگ اصیل موسیقی ایرانی زحمات بی شائبه ای را متقبل شده و آثار بزرگانی چون بنان را جمع آوری کرده است. با توجه به اینکه منابع خاصی در این زمینه وجود نداشت و یا آنچه موجود بود جسته و گریخته در لا به لای نسخ و مجلات قدیمی از دسترس عموم خارج بود، کار مشقت بار را او با دقت و شکیبایی انجام داد.
اکنون که این کتاب به زیور طبع آراسته می گردد امیدوارم مورد توجه عموم مردم عزیز میهنم قرار گیرد و خاصه جوانان امروز که متفاوت از نسل های پیشین خود استوارتر و پویاتر به جستجوی علم و هنر برخاسته اند و چنانچه بخواهند به صورت دقیق آثار خواننده بزرگ موسیقی ایرانی را بشناسند و دریابند کتاب «جویبار نغمه» بهترین مرجع در این زمینه است. از خداوند متعال توفیق و بهروزی برای آقای شهرام آقایی پور آرزومندم. امید آنکه روح همسر بزرگوار و خلد آشیانم قرین شادی و رحمت ایزدی قرار گیرد.»
 
بالا پایین