Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

ترمزها در سیستم آسانسور

اطلاعات موضوع

Kategori Adı مجموعه معماری
Konu Başlığı ترمزها در سیستم آسانسور
نویسنده موضوع reza.eloglu
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan reza.eloglu

reza.eloglu

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Jan 10, 2015
ارسالی‌ها
78
پسندها
32
امتیازها
0
محل سکونت
teh
وب سایت
inten.asia
دل نوشته
dunyada ulamnan bashkasi yalan...
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
ماه تولد

اعتبار :


ترمزها در سیستم آسانسور


ترمزها در سیستم آسانسور : در
کلاس آموزش آسانسور به تشریح کاربرد ترمز موتور آسانسور می پردازیم.
بخش اول مطالب
آموزش نصب آسانسور به معرفی انواع ترمزهای موتور می پردازیم:

انواع ترمزها در سیستم آسانسور :


هنگام قطع برق کل آسانسور و یا تابلو فرمان آسانسور سیستم ترمز موتور آسانسور می بایست بصورت اتوماتیک عمل نماید. بنابراین ترمزهای اصطکاکی الکترومغناطیسی به کار می رود. چنانچه کابین آسانسور با 125 درصد بار اسمی خود در سرعت نرمال خود حرکت نماید ، ترمزها می بایست توانایی متوقف ساختن کل مجموعه را داشته باشند و بدون معطلی سیستم را به حالت سکون برسانند. با توجه به این که عمل ترمز شتاب منفی محسوب می گردد، این شتاب منفی نباید بیشتر از یک حد معین باشد. این حد معمولا توسط ترمز اضطراری (پاراشوت تعریف می گردد.) همانطور که می دانیم شتاب منفی ایجاد شده توسط پاراشوت بسیار بالا بوده و در حد برخورد کابین با یک مانع نظیر ضربه گیرهای بافر ته چاه می باشد.

ترمز موتور معمولا در جهت محوری از موتور نصب می گردد که سرعت زیاد است، چرا که گشتاور مورد نیاز برای ترمز بر روی این محور از موتور به نسبت کمتر می باشد.مشروط بر اینکه دور توسط سیستم مکانیکی مستقیم به محور چرخ رانش (سیلندر دنده زنجیر) متصل گردیده باشد.


برای سیستمهایی که به روش غیر مستقیم متصل هستند از تسمه های با مقطع V شکل و تسمه هاس دندانه دارد و یا زنجیر استفاده می کنند. ترمز روی محور چرخ رانش نصب می گردد تا چنانچه تسمه یا زنجیر قادر به عمل نباشد، ترمز عمل نماید.


ترمز می بایست بوسیله فنرهای فشاری و یا نیروی وزن عمل نماید. ترمز باید بوسیله نیروی سیستم الکترومغناطیس و یا الکتروهیدرولیک باز شود. با قطع جریان برق حداقل دو وسیله مستقل الکتریکی کنترلر جهت متوقف ساختن مجموعه آسانسور بایستی وجود داشته باشد تا ترمز بلافاصله اعمال گردد.
 
بالا پایین