Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

روش تشخیص بیماری های مختلف از روی پا

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı بخش پزشکی و سلامت
Konu Başlığı روش تشخیص بیماری های مختلف از روی پا
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :





وجود برخی نشانه ها، مشکلات و بیماری ها در پاها می تواند نشان دهنده ابتلا به انواع خاصی از بیماری باشد. مثلا برخی از متخصصان معتقدند ابتلا به خشکی شدید و ترک خوردن پاشنه و کف پا می تواند نشان دهنده اختلال در کارکرد تیروئید در بدن باشد. مخصوصا اگر این خشکی ها و ترک ها به سادگی و با کمک مرطوب کننده های معمولی هم از بین نروند. اختلال در عملکرد تیرویید می تواند باعث رشد نامناسب بافت های پوستی و ابتلا به خشکی شدید و ایجاد ترک در پاها شود. در ادامه، به برخی دیگر از شایع ترین بیماری های مرتبط با پاها اشاره می کنیم.

ریختن موی انگشتان: بیماری های عروقی


معمولا انگشتان پا دارای موهای کرکی هستند. اگر موهای کرکی روی انگشتان پایتان به طور ناگهانی ریختند و از بین رفتند، احتمال ابتلا به بیماری های عروقی در شما وجود دارد. ریختن ناگهانی موهای روی پا می تواند نشانه ای از ایجاد اختلال در گردش خون به دلیل ابتلا به بیماری های عروقی باشد. معمولا بیماری های عروقی با ریزش و رشد کند موها در سطح پا و زانوها همراه است. تنگی عروق پا و ریزش موهای آن، می تواند احتمال ابتلا به بیماری های قلبی را هم برای پزشکان آشکار کند.

زخم های مزمن: دیابت


دیابت کنترل نشده می تواند باعث آسیب دیدن اعصاب و ایجاد اختلال در چرخه گردش خون شود و کاری کند که خونرسانی به پاها، به درستی صورت نگیرد. نرسیدن خون به پاها باعث کاهش شانس بهبود به موقع زخم های پا می شود. از این رو، متخصصان توصیه می کنند اگر زخم های مزمن و درمان نشده در پاهای خود دارید، حتما با پزشک مشورت کنید و آزمایش قند خون بدهید زیرا احتمال ابتلا به دیابت در شما وجود دارد.

شست پای ملتهب و دردناک: نقرس


اگر شست پاهایتان، بزرگ تر از اندازه طبیعی شده و دردهای مزمن یا حمله های ناگهانی دردناک دارد، حتما نگاهی به الگوی غذایی خود بیندازید و به پزشکتان هم مراجعه کنید. مصرف حجم بالای گوشت قرمز و مواد غذایی حاوی پروتئین می تواند باعث ایجاد این علائم در پاها شود و نشانه ای از ابتلا به بیماری نقرس باشد. نقرس با تاثیری که روی مفاصل شست پا می گذارد، دردهای مفصلی این ناحیه را همراه می آورد.

خط های نازک و قرمز زیر ناخن پا: مشکل قلبی


وجود خط های قرمز و نازک زیر ناخن های پا، به خصوص ناخن شست پا، زمانی اتفاق می افتد که خون های لخته شده در عروق خونی، باعث پاره شدن مویرگ های نازک زیر ناخن شوند. این مساله می تواند نشان دهنده وجود مشکل یا عفونت در نواحی داخلی قلب باشد. افرادی که سابقه ابتلا به بیماری های قلبی دارند، باید این علامت را جدی بگیرند و حتما درباره آن با پزشک خود مشورت کنند.

پاهای چماقی: مشکلات ریوی یا قلبی


یکی از مشکلاتی که هم انگشت شست و هم انگشتان دیگر پا را درگیر می کند، تغییر حالت، ورم کردن و دردناک شدن آنهاست که اصطلاح پاچماقی را برای آن به کار می برند. این بیماری می تواند نشانه ای از ابتلا به بیماری های قلبی، سرطان ریه یا بیماری های عفونی و مزمن ریوی باشد. سرطان ریه و بیماری های قلبی باعث کاهش مقاومت عروق می شوند. در این صورت، خونرسانی به انگشتان پا و عروق ریز آن، با شدت بیشتری صورت می گیرد.

سوراخ شدن انگشت شست پا: پسوریازیس


اگر به تازگی متوجه وجود سوراخ های ریز یا شیارهای فراوان روی ناخن شست پای خود شده اید، احتمال ابتلا به پسوریازیس ناخن در شما وجود دارد. متاسفانه، بیشتر افرادی که درگیر پسوریازیس ناخن می شوند، پسوریازیس پوستی را هم تجربه خواهندکرد. از این رو بهتر است در صورت مشاهده علائم ذکرشده، حتما با متخصص پوست مشورت کنید.


ناخن قاشقی: کم خونی


اگر ناخن شست پای شما به حدی از میانه فرو رفته که حالت کاملا گود و قاشقی به خود گرفته است، احتمال کمبود آهن در بدن، ابتلا به کم خونی و حتی لوپوس در شما وجود دارد.

خط عمومی زیر ناخن شست پا: ملانوما


وجود خط های عمودی و تیره زیر ناخن شست پا می تواند علامتی از ابتلا به ملانوما، به عنوان نوعی سرطان پوست در شما باشد. این خطوط، به صورت خط های عمودی تیره رنگی هستند که از بستر ناخن شروع می شوند و تا نوک ناخن ها ادامه می یابند.

سردی پاها: کم کاری تیروئید


خانم هایی که بعد از ۴۰ سالگی از سرد بودن مداوم پاهای خود شکایت دارند، به احتمال زیاد دچار کم کاری تیروئید هستند. اختلال در عملکرد تیروئید می تواند باعث ایجاد تغییرات دمایی در قسمت های انتهایی بدن مانند پاها شود.
 
بالا پایین