Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

خیاطی رباتیک به زودی با زیپ رباتیک استارت می خورد

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı خیاطی
Konu Başlığı خیاطی رباتیک به زودی با زیپ رباتیک استارت می خورد
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :




یکی از محققان برجسته ی دانشگاه MIT توانسته زیپ هوشمندی را طراحی کند که در هنگام پرخوری فرد، عکس العملی از خود نشان داده به طوری که سنسورها و دندانه ها طوری رفتار می کنند که موجب باز شدن زیپ می شود.


خیاطی رباتیک به زودی با زیپ رباتیک استارت می خوردیکی از محققان برجسته ی دانشگاه MIT توانسته زیپ هوشمندی را طراحی کند که در هنگام پرخوری فرد، عکس العملی از خود نشان داده به طوری که سنسورها و دندانه ها طوری رفتار می کنند که موجب باز شدن زیپ می شود. مادام وایتون طراح این زیپ هوشمند به نام Zipperbot است.
وی که پایان نامه اش را در مورد خیاطی رباتیک تدوین کرده است قصد دارد خیاطی را بیش از گذشته با رباتیک، عجین کند.
در این زیپ از حسگر هایی استفاده شده است که دندانه های زیپ را بر اساس کنش هایی نظیر افزایش دور کمر، بالا آمدن شکم و … از هم باز می کند. در واقع حسگر اپتیکال که فناوری جدیدی است در این زیپ بکار گرفته شده است تا زیپ جمع نشود و به اطراف گیر نکند.حسگر های هوشمندی که در زیپ به کار گرفته شده اند موجب می شوند که در مسیر حرکت زیپ درست عمل کنند. البته این فناوری می تواند در گشاد و تنگ کردن لباس هنگام نشست و برخاست و حتی پرخوری و یا چاقی موضعی کمک کند.از طرفی کودکان یا افراد ناتوان که قادر به بستن زیپ های سخت یا پوشیدن لباس های سخت نیستند می توانند با این زیپ و فناوری به راحتی لباس خود را به تنهایی بپوشند. از نمونه های دیگر خیاطی رباتیک می توان به کمربندی اشاره کرد که خود تنظیم کننده است. این کمر بند که بلتی نام دارد به طور فلزی و پلاستیکی نیز طراجی شده است. از جمله کارهای که این کمر بند انجام می دهد این است که اگر فرد در حال چاق شدن باشد، به کاربرش هشدار می دهد که در حال افزایش وزن است. این کمربند هم هنگام نشست و برخاست به راحتی تغییر سایز پیدا کرده تا فرد دچار مشکل نشود.

 
بالا پایین