Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

اولین ساعات زندگی

اطلاعات موضوع

Kategori Adı ترویج تغذیه با شیر مادر
Konu Başlığı اولین ساعات زندگی
نویسنده موضوع *مینا*
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan *مینا*

*مینا*

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Sep 12, 2013
ارسالی‌ها
3,063
پسندها
366
امتیازها
83
محل سکونت
زیر اسمون خدا
تخصص
ترانه سرا
دل نوشته
هر وقت دلت شکست خورده هاشو خودت جمع کن نزار هر نامردی منت دست زخمیشو روت بزاره
بهترین اخلاقم
بخشیدن
مدل گوشی
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه

اعتبار :

نوزاد با پشت سر گذاردن مرحله تولد كه در حقیقت پر مخاطره ترین و مشكل ترین مرحله زندگی اوست ، پا به عرصه وجود می گذارد . علیرغم كوتاه بودن این دوران ، تغییرات گسترده و شگرفی در عملكرد سیستم های مختلف بدن بوجود می آید تا نوزاد را از وابستگی زندگی داخل رحمی خارج كند . بریدن بند ناف هر چند نوزاد را بطور فیزیكی از مادر جدا می كند ، ولی بقاء و سلامت نوزاد همچنان با زندگی و سلامت مادر در ارتباط تنگاتنگ باقی می ماند .


جنین و نوزاد موجودات بسیار آسیب پذیری هستند و اختلالات و آسیب هائی كه در سیر ادوار زندگی می تواند قابل تحمل باشد در ین یام ممكن است منجر به مرده زائی و یا مرگ نوزاد شده و با معلولیت جسمی و ذهنی او را به دنبال داشته باشد . به همین دلیل بسیاری از مشكلات و مسائل پزشكی در ین برهه از زمان از فوریت بالائی برخوردار بوده و در زمره فوریت های پزشكی به حساب می یند . عدم رسیدگی سریع و در عین حال دقیق به ین مسائل می تواند منجر به خسارت عمده و حتی مرگ نوزاد شود . بنابرین بری تداوم حیات و سلامت جنین و نوزاد توجه به مسائل جسمی انان از اهمیت فوق العاده ی برخوردار است . در عین حال تحقیقات گسترده چند دهه اخیر به طور روزافزون ، از یك طرف ما را متوجه توانائی های خارق العاده نوزاد می كند و از سوی دیگر وا می دارد كه هر چه بیشتر به مسائل عاطفی نوزاد و مادر توجه كنیم . كم اعتنائی به ین بعد از سلامت می تواند برخی مشكلات جدی را به دنبال داشته باشد . برعكس ، توجه به ین مسائل آثار بسیار مثبتی را در زندگی خانوادگی و روابط ینده والدین و فرزند و نهایتاَ سرنوشت كودك به همراه دارد .
شرایط و توانائی های نوزاد :
بلافاصله پس از تولد ، نوزاد هوشیار است اما پس از مدت نسبتاَ كوتاه هوشیاری او خدشه دار و دچار افت می شود . در صورتی كه زایمان مادر بدون عارضه و بی درد باشد این مرحله اختلال هوشیاری ۲۴ تا ۴۸ ساعت طول می كشد ولی اگر مادر در دوران زیمان داروئی دریافت كرده باشد این دوران تا ۳ و حتی ۴ روز طول می كشد .

 
بالا پایین