Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

درباره چهارمین سرطان شایع دنیا چه می دانید؟

اطلاعات موضوع

Kategori Adı سرطان
Konu Başlığı درباره چهارمین سرطان شایع دنیا چه می دانید؟
نویسنده موضوع Special
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan Special

Special

کـاربـر ویــژه
تاریخ ثبت‌نام
Aug 17, 2013
ارسالی‌ها
143
پسندها
154
امتیازها
0
محل سکونت
شیـــــــراز
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
...
مدل گوشی
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
برند گوشی
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه
جنسیت
نوع آنتی ویروس
ماه تولد

اعتبار :



یک جراح کلیه و مجاری ادراری گفت: 75 درصد از خطر بروز سرطان پروستات در مردان بالای 65 سال است.

دکتر شهرام گوران با بیان اینکه سرطان پروستات چهارمین سرطان شایع در دنیا است، گفت: این سرطان از جمله شایع‌ترین بدخیمی بعد از پوست در مردان است که بر طبق تحقیقات انجام شده از میان 180هزار و 400 مرد آمریکایی مبتلا به سرطان پروستات در سال 2000، 31هزار و 900 نفر از آن‌ها با مرگ مواجه شده‌اند.
وی اضافه کرد: در حال حاضر سرطان پروستات دومین علت مرگ ناشی از سرطان در مردان آمریکایی است. این عارضه در کشورهای در حال توسعه شایع‌تر است و در شمال اروپا بیشتر از جنوب مشاهده می‌شود همچنین در میان چینی‌ها و ژاپنی‌ها بسیار کم دیده می‌شود که بسیاری از علت‌های بروز این عارضه مسائل ژنتیکی است.
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر تاثیر عوامل محیطی در بروز سرطان پروستات، تصریح کرد: چینی‌ها و ژاپنی‌های مقیم آمریکا احتمال خطر بالاتری را برای سرطان پروستات نسبت به هموطنان خود دارند و نیز با غربی‌تر شدن این کشورها (به علت تغییر شیوه زندگی) شیوع این عارضه افزایش یافته است.
گوران با بیان اینکه پیدایش PSA منجر به افزایش کشف سرطان پروستات شده است، خاطر نشان کرد: افزایش تعداد مبتلایان به این سرطان در سال‌های اخیر به پیدایش PSA و افزایش واقعی این عارضه مربوط می‌شود.
این متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری تاکید کرد: در حال حاضر تومور پروستات حتی در غیاب هرگونه ضایعه قابل لمس، در مرحله محدود به ارگان و در حدود پنج سال قبل از سیر طبیعی تومور به کمک PSA قابل تشخیص است.
وی در پایان یادآور شد: بررسی‌های اخیر نشان دهنده کاهش مرگ و میر حاصل از این بیماری در کشورهای پیشرفته از سال 1991 تا به حال است که از طرفی مرگ و میر سرطان پروستات در کشورهایی که PSA آن‌ها به شکل معمول اندازه‌گیری نمی‌شود، کاهش نیافته است.
 
بالا پایین