Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

نگهداری از چرخ خیاطی

اطلاعات موضوع

Kategori Adı خیاطی
Konu Başlığı نگهداری از چرخ خیاطی
نویسنده موضوع zahra71
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan zahra71

zahra71

کـاربــر حـرفــه ای
تاریخ ثبت‌نام
Sep 8, 2015
ارسالی‌ها
145
پسندها
22
امتیازها
18

اعتبار :

روانکاری
تمام قسمت های چرخ خیاطی که قابل جابجا کردن و در تماس با دست یا سایر چیزها هستند، باید روغن کاری شود. این موضوع صحیح است، حتی اگر کتابچه راهنمای اپراتور نیازی به روان ساختن این نقاط نمی بیند. یک قطره کوچک روغن برای هر نقطه کافی است. چرخ خیاطی را خاموش کنید و دسته را در جهت عادی بچرخانید. به تمام نقاط متحرک روی ماشین توجه کنید. این کار را برای تمام نقاط انجام دهید. لطفا توجه داشته باشید که کتابچه راهنما معمولا تصاویر بسیار ضعیفی از نقاط روغن کاری ارائه می دهد.
فرکانس
هر نقطه قابل روانکاری باید هر چهار ساعت پس از استفاده روغن زده شود. گردش قلاب، و تقابل مورد قرقره ویا پایه مورد قرقره و نوار سوزن، همه نیاز به توجه خاص برای روانکاری دارند. اینها برخی از مناطق سایش اولیه در دوخت زنجیره ای چرخ خیاطی ، (نوار سوزن در ماشین های دوخت زنجیره ای) می باشند. این نقاط ممکن است به طور کامل و / یا اغلب روغن زده شوند. اگر مشکل آلودگی روغن از مواد ثابت کننده نیست، بهترین کار روغن کاری گردش قلاب در هر تغییر قرقره، به خصوص با مونتاژ قلاب های جدید خواهد بود. البته این کاربرای ماشین هایی که قلاب در بالای بستر قرار دارد آسان است، و برای قرقره هایی که زیر بستر قرار داده شده اند مشکل است.
روغن کاری سیستم
روغن کاری سیستم های دستی برای روغن زدن به هر نقطه به صورت جداگانه، و به طور منظم (ترجیحا 4 ساعته) نیاز به اپراتور دارند. روغن کاری سیستم به صورت خودکار تمام نقاط را روانکاری کند و یا می تواند با روغن کاری دستی ترکیب شود. روغنکاری در سیستم های خودکار می تواند از طریق گرانش توزیع، از طریق ترشح، از طریق فتیله سازی (مانند طناب پنبه)، و یا از طریق فشار عرضه شده توسط یک پمپ صورت بگیرد. همه سیستم های روغن کاری اتوماتیک نیاز به یک مخزن دارند که تا سطح خاصی با روغن پر شده است. محدوده فتیله تغذیه سیستم از مخازن کوچک تا مخازن بسیار بزرگ است. مخازن روغن بزرگتر از هر نوع سیستم ممکن است سطح شاخص داشته باشد، به طوری که اپراتور می تواند مقدار روغن موجود در مخزن را از طریق آن کنترل کند. سیستم روغنکاری فشار ممکن است روزنه بینایی و یا حباب داشته باشد. جریان و یا ترشح روغن دیده شده از طریق این روزنه ها و یا حباب ها بیانگر این است که فشار خوبی از روغن در مخزن وجود دارد. سیستم های فشار نیز ممکن است سوزن تنظیم و یا دریچه های کنترل جریان روغن به نقاط بحرانی مانند چرخش قلاب داشته باشند. هر سیستم می تواند یک مکانیزم بازگشت روغن برای گردش مجدد روغن و جلوگیری از ساخت روغن در کیسه که ممکن است سر ریز یا سوراخ شود، داشته باشد. مکانیسم بازگشت روغن می تواند جریان گرانش، فتیله سازی، یا هر دو باشد. سیستم های فشار نیز ممکن است بازگشت مکش، توسط پمپ های مشابه را که تامین کننده فشار روغن هستند،را ترکیب کنند.


روغن
دو دسته اصلی روغن و چند دسته ثانویه روغن وجود دارد. روغن های معدنی صاف (همان روغن بچه) که معمولا استفاده می شوند. روشن هستند و گاهی اوقات به عنوان روغن "ضد زنگ" به بازار عرضه شده و برخلاف اکثر روغن های دیگر مواد را دچار زنگ زدگی نمی کند. این روغن برای سرعت نرمال، فشار و حرارت کافی ساخته شده. روغن های افزودنی معمولا توسط "رنگ" به روغن شناخته می شوند. آنها می توانند روشن باشند، اما به طور معمول دارای رنگ روشن نیستند. مهم ترین هدف مواد افزودنی ارائه روغنکاری کافی در سرعت بالا، شرایط حرارت بالا است.

منبع: چرخ خیاطی



 

zahra71

کـاربــر حـرفــه ای
تاریخ ثبت‌نام
Sep 8, 2015
ارسالی‌ها
145
پسندها
22
امتیازها
18

اعتبار :

مهم ترین مراحل حفظ و نگهداری از چرخ خیاطی
حذف پرزها: یکی از ضروری ترین وظایف برای حفظ سلامت چرخ خیاطی ، حذف پرزها است. منظور از پرزها، الیاف کوتاهی هستند که از نخ و پارچه جدا شده اند. چرخ خیاطی ممکن است به دلیل وجود این پرز ها آسیب ببیند. بنابراین بهترین کار حذف پرزها از چرخ خیاطی بعد از هر بار استفاده است. برای از بین بردن پرزها، از قلم مو ارائه شده همراه چرخ خیاطی و یک اسپری هوا فشرده استفاده کنید. با این روش از شر پرزهایی که در مناطق غیر قابل دسترس نیز گیر کرده اند، خلاص می شوید. برای اطمینان از حذف تمام پرزها، بهتر است تمام مناطق قابل تمیز کردن را باز کنید.


روان سازی قطعات متحرک
: بعد از حذف پرزها، باید قطعات متحرک را روغن کاری کنید. این کار باعث حرکت آزادانه قطعات و جلوگیری از زنگ زدن آنها می شود.
محکم کردن پیچ های شل: این کار نیز بسیار مفید است. با این روش شما مطمئن می شوید که همه قطعات بدون عیب هستند. البته تعمیر برخی از قطعات باید توسط کارشناسان صورت بگیرد زیرا ممکن است به چرخ خیاطی آسیب برساند. برای اطمینان از اینکه کدام پیچ ها باید محکم شوند بهترین کار استفاده از کتابچه راهنما و پرسیدن از یک متخصص است. علاوه بر این در صورت گم شدن یکی از پیچ ها، باید از یک فروشگاه قابل اعتماد، پیچ مناسب برای چرخ خیاطی خود را تهیه کنید.
سیم ها را چک کنید: در نهایت، باید سیم چرخ خیاطی را نیز بررسی کنید. سیم ممکن است به دلایل متعدد از جمله اتصال نامناسب، ولتاژ اشتباه و غیره آسیب ببیند. از این رو، بهترین کار بررسی تمام سیم ها است. در صورتی که شما مشاهده کردید که قسمتی از سیم بدون روکش است، باید فورا آن را تعمیر کنید و از مسائل الکتریکی و حوادث جلوگیری کنید.

منبع: چرخ خیاطی
 
بالا پایین