Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

خانه ساخته شده از پالت چوبی

اطلاعات موضوع

Kategori Adı تزئينات در خانه
Konu Başlığı خانه ساخته شده از پالت چوبی
نویسنده موضوع zahra71
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan zahra71

zahra71

کـاربــر حـرفــه ای
تاریخ ثبت‌نام
Sep 8, 2015
ارسالی‌ها
145
پسندها
22
امتیازها
18

اعتبار :

خانه های پالتی، خانه هایی هستند که معمولا از پالت چوبی برای ساخت آنها استفاده می شوند.این خانه ها به طبع هم دارای مزایا هستند و هم دارای معایب.
مزایا:

  1. کم هزینه
  2. به سرعت ساخته می شوند
  3. برای استفاده به عنوان پناهگاه بسیار کارآمد است
  4. جلوگیری از دور ریختن پالت چوبی
معایب:

  1. عمر کوتاه
  2. امکان ایجاد اختلالاتی در سلامتی به دلیل استفاده از قارچ کش ها و سموم
در ادامه بیشتر راجع به مزایا و معایب این خانه ها صحبت خواهیم کرد.


I-Beam Design، یک شرکت معماری و طراحی داخلی مستقر در نیویورک است، که در یک رقابت در سال 1999 با موضوع " خانه ای از پالت" (با اسپانسری "معماری برای انسان")، موفق به کسب پیروزی شد. خانه پالتی، خانه های موقت مقرون به صرفه هستند که می توانند به مرور زمان دائمی نیز باشند. می توان از آن ها به عنوان پناهگاه و یا به عنوان یک مسکن مقرون به صرفه نیز استفاده کرد. با توجه به ماهیت اجزای پالت، منافذ بین دیواره آن را می توان با انواع مواد که در دسترس کاربر قرار دارد، پر کرد.
دو دانش آموزان اتریشی Andreas Claus Schnetzer و Gregor Pils از دانشگاه وین، یک خانه تحت عنوان خانه پالت ساختند و در آن از پالت قدیمی برای ساخت خانه مدولار، کارآمد و مقرون به صرفه استفاده کردند. این ایده در سال 2008 در طی یک رقابت خلق شد و خانه های پالتی در چند شهر اروپا از جمله ونیز، وین، لینز و گرنوبل به نمایش گذاشته شدند. این امر می تواند به یک رویکرد هوشمندانه برای ساخت مسکن کم هزینه تبدیل شود.
به نظر می رسد اقلام ساخته شده از پالت چوبی دوام و مقاومت خوبی در برابر شرایط آب و هوایی نشان خواهند داد. با این حال، تماس نزدیک با چوب پالت و یا استنشاق گرد و غبار آن و یا خاک اره می تواند منبع قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی آفت کش و قارچ کش باشد. البته هیچ اطلاعاتی مبنی بر انتقال بیماری های حاد از این مواد وجود ندارد اما ممکن در بعضی افراد باعث ایجاد تهوع شود.

منبع:پالت چوبی
 
بالا پایین