Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

ادعای کری درباره گفت‌وگو با ایران درباره‌ سوریه

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اخبار خارجی
Konu Başlığı ادعای کری درباره گفت‌وگو با ایران درباره‌ سوریه
نویسنده موضوع ♔ŠĦДĦДB♔
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan ♔ŠĦДĦДB♔

♔ŠĦДĦДB♔

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Aug 2, 2013
ارسالی‌ها
5,570
پسندها
1,239
امتیازها
113
محل سکونت
اهواز
تخصص
چت كردن
دل نوشته
زندگي هميشه برخلاف ارزوهايم گذشت.....
بهترین اخلاقم
زودرنج

اعتبار :

[h=1][/h]​
وزیر امور خارجه آمریکا گفت: با روسیه و ایران درباره موضوع سوریه صحبت کرده‌ایم.
به گزارش نامه نیوز، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه‌ ام اس ان بی سی با اشاره به بحران کنونی سوریه و لزوم یافتن راه حلی برای آن گفت: ما درباره‌ این موضوع با لاوروف، وزیر خارجه روسیه و ایرانی‌ها گفت‌وگو کرده‌ایم. تهران و مسکو می‌توانند به مهار بشار اسد کمک کنند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، مسکو و واشنگتن درباره‌ ماندن بشار اسد رئیس جمهور سوریه بر سر قدرت اختلاف نظر دارند و کاملا با یکدیگر مخالفند، اما اخیرا به شکلی محتاطانه گفت و گوهایی را برای مقابله با داعش که دشمن اسد نیز محسوب می‌شود آغاز کرده‌اند.

وی افزود: هر دو کشور ایران و روسیه از موقعیتی برخوردار هستند که می‌توانند در ازای کاری که شاید ما بتوانیم انجام دهیم، به مهار بشار اسد کمک کنند.

خبرگزاری فرانسه در ادامه گزارش داد: وزیر امور خارجه آمریکا اما مشخص نکرد که واشنگتن ممکن است چه چیزی را در ازای این کمک به تهران و مسکو پیشنهاد دهد این در حالی است که آمریکا همچنان خواهان برکناری بشار اسد است.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در حضور اعضای ائتلاف ضد داعش در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل بار دیگر بر ضرورت برکناری اسد تاکید کرد و گفت: که کناره گیری وی از قدرت برای شکستن دادن داعش ضروری است.

اما روسیه که در موضعی کاملا متفاوت با آمریکا قرار دارد، بر ماندن بشار اسد برای شکست نیروهای داعش تاکید می‌کند و به نشست ضد ترورسیم که به ابتکار اوباما تشکیل شده اهمیت چندانی نداده و تنها یک دیپلمات خود را در آن شرکت داده است.

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه آمریکا در حالی می‌گوید با ایرانی‌ها درباره‌ سوریه صحبت کرده است که مرضیه افخم سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان درباره‌ محتوای نشست محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران با جان کری همتای آمریکایی اش در نیویورک گفتَ: در این نشست درباره‌ی موضوع هسته‌ای و اقداماتی که از روز توافق باید برای اجرای برجام صورت گیرد مذاکره شده است.
 
بالا پایین