Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

دومین نسل از هسته‌های 64 بیتی مبتنی بر ARMv8

اطلاعات موضوع

Kategori Adı معرفی سخت افزار
Konu Başlığı دومین نسل از هسته‌های 64 بیتی مبتنی بر ARMv8
نویسنده موضوع !!!OMID!!!
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan !!!OMID!!!

!!!OMID!!!

کـاربــر حـرفــه ای
تاریخ ثبت‌نام
Jul 25, 2015
ارسالی‌ها
2,090
پسندها
526
امتیازها
0
محل سکونت
کرمانشاه
تخصص
مهندس عمران
مدل گوشی
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
برند گوشی
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه
جنسیت
نوع آنتی ویروس
ماه تولد

اعتبار :

[h=2][/h]



Artemis و Maya نسل بعدی هسته‌های 64 بیتی ARMv8



ARM روز سه‌شنبه اعلام کرد که در حال توسعه‌ی چندین راهکار براساس مجموعه‌ی دستورات 64 بیتی ARMv8 است. این کمپانی اخیراً نیز آغاز به اعطای گواهی برای تولید هسته‌های مبتنی بر نسل دوم معماری 64 بیتی خود کرده و در آینده‌ی نزدیک نیز با محصولات دیگری مبتنی بر معماری ARMv8 بازارهای جدید را هدف خواهد گرفت.




سایمون‌سِگارس، یکی از مقامات ارشد در کمپانی ARM در مورد برنامه‌های این کمپانی چنین اظهار نظر کرده است:

با آغاز سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی، ما آغاز به اعطای گواهی نسل جدیدی از محصولات خود کردیم که هنوز به بازار معرفی نشده است. این محصولان با نام‌های Maya‌ و Artemis شناخته می‌شوند.

سِگارس اطلاعات بیشتری در مورد این محصولات ارائه نکرد و فقط به ذکر این نکته که این محصولات جزو طیف محصولات ۶۴ بیتی ARM هستند، اکتفا کرد. وی آرتمیس و مایا را میوه‌های بخش تحقیقات و توسعه‌ی کمپانی خوانده است که در اثر سرمایه‌گذاری‌های انجام شده، حاصل شده‌اند. آرتمیس و مایا تنها گوشه‌ای از محصولات جدید و خلاقانه‌ی ARM است که در آینده‌ی روانه‌ی بازار خواهد شد.

ARM یکی از قوی‌ترین کمپانی‌ها در زمینه‌ی طراحی تراشه‌ها برای استفاده در تلفن‌های‌هوشمند، تبلت‌ها، سیستم‌های موقعیت‌یاب و سایر تجهیزات الکترونیک است. با توجه به اینکه این کمپانی تمرکز خود را برای توسعه‌ی چنین محصولاتی قرار داده است، از این‌رو انتظار می‌رود آرتمیس و مایا نسل جدید هسته‌های 64 بیتی این کمپانی مبتنی بر ARMv8 باشند که جایگزین هسته‌های Cortex-A53 و Cortex-A57 خواهند شد. با در پیش گرفتن چنین سیاستی به‌نظر ARM هسته‌هایی را برای استفاده در ابزار‌های پرچمدار بازار و همچنین محصولات پایین‌رده ارائه خواهد کرد. همچنین این محصولات تولید تراشه‌های با بهره‌گیری از معماری big.LITTLE را نیز امکان‌پذیر خواهد کرد.
سِگارس در ادامه با اشاره به بازار‌هایی چون خودروسازی، دیتاسنترها، شبکه و اینترنت اشیاء، آن‌ها را دارای پتانسیل بالایی برای پیشرفت خوانده و نوید تغییرات گسترده‌ای را در ین حوزه داد. وی در این مورد می‌گوید:

ما اعتقاد داریم که محصولاتی که دراین حوزه‌ها توسط ما روانه‌ی بازار خواهد شد، سهم بزرگی از بازار را از آن خود خواهد کرد. از این‌رو سرمایه‌گذاری در بخش تحقیق و توسعه اهمیت مضاعفی می‌یابد.

ARM تا‌کنون ۵۰ قرارداد اعطای گواهی ARMv8 را با 28 مشتری خود به امضا رسانده است.
 
بالا پایین