Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

بررسی تخصصی جی‌اس‌ام: Galaxy A8؛ باریک و دلربا

اطلاعات موضوع

Kategori Adı سامسونگ
Konu Başlığı بررسی تخصصی جی‌اس‌ام: Galaxy A8؛ باریک و دلربا
نویسنده موضوع !!!OMID!!!
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan !!!OMID!!!

!!!OMID!!!

کـاربــر حـرفــه ای
تاریخ ثبت‌نام
Jul 25, 2015
ارسالی‌ها
2,090
پسندها
526
امتیازها
0
محل سکونت
کرمانشاه
تخصص
مهندس عمران
مدل گوشی
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
برند گوشی
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه
جنسیت
نوع آنتی ویروس
ماه تولد

اعتبار :

[h=1][/h]

سری گلکسی A سامسونگ برای اولین بار عنصر فلز را به بدنه اصلی تلفن‌های هوشمند سامسونگ آورد. این گوشی‌ها معمولا با مشخصات سخت‌افزاری معمولی ولی ظاهر جذاب و لوکس عرضه می‌شدند. در این پست قصد داریم جدیدترین ستاره این خانواده، یعنی Galaxy A8، را بررسی کنیم که از قضا هم باریک است و هم دلربایی خانواده Galaxy A را به همراه دارد! در ادامه با جی‌اس‌ام همراه باشید.




[h=3]محصولات مورد بحث

[/h] Samsung Galaxy A8


















وقتی از دور به Galaxy A8 نگاه می‌کنید، ممکن است بگویید این گوشی اندازه‌ای بزرگ دارد. اما کمی به آن نزدیک شوید تا متوجه ظرافت گلکسی ای۸ شوید؛ دستگاهی بسیار نازک با حاشیه‌های نمایشگر بسیار کم که رنگ طلایی‌اش بسیار جذاب به نظر می‌رسد.
جذابیت این گوشی تنها در طراحی نیست. با روشن کردن نمایشگر گوشی متوجه کیفیت بسیار خوب صفحه نمایش ۵.۷ اینچی گلکسی ای۸ می‌شوید. اما از نظر کارایی این گوشی چگونه است؟ در ادامه با جی‌اس‌ام همراه باشید تا چهارمین گوشی از خانواده گوشی‌های A سامسونگ را بررسی کنیم. قبل از شروع بد نیست اشاره کنیم خانواده Galaxy A سامسونگ را گوشی‌هایی با بدنه تمام‌فلزی و مشخصات سخت‌افزاری میان‌رده تشکیل می‌دهند که می‌خواهند کیفیت ساخت بالا را به گوشی‌های رده میانی بازار بیاورند. [h=3]محتویات بسته‌بندی

[/h] ساختار کلی بسته‌بندی گلکسی ای۸ مانند دیگر گوشی‌های سامسونگ است که امروزه در بازار می‌بینیم: بدنه‌ای مقوایی که به رنگ آبی درآمده و اسم گلکسی ای۸ روی آن نوشته شده. وقتی جعبه را باز کنید، اولین چیزی که جلو چشمان شما قرار می‌گیرد گلکسی ای۸ است. با برداشتن این گوشی سبک و البته باریک به بقیه محتوای بسته‌بندی محصول می‌رسید که شامل شارژر، کابل شارژ و همین‌طور هدفون توگوشی سامسونگ است. چند گوشی لاستیکی برای هدفون و همین‌طور دفترچه‌های محصول، که معمولا خواننده‌ای هم ندارد، در این قسمت یافت می‌شود. درمجموع باید بگوییم گوشی بسته‌بندی بسیار خوبی دارد. درواقع سامسونگ در بسته‌بندی تلفن‌های هوشمند خود تبعیض قائل نمی‌شود و باید بگوییم این بسته‌بندی به بسته‌بندی پرچم‌دارانی چون گلکسی اس۶ و گلکسی نوت ۵ بسیار شبیه است.
[h=3]طراحی

[/h] همان‌طور که در آغاز بررسی گفتیم، گلکسی ای۸ ظاهر شیک و جذابی دارد، اما هرچه باشد، بزرگ به نظر می‌رسد. البته با توجه به اندازه ۵.۷ اینچی آن‌قدرها هم بزرگ نیست، اما درمجموع با یک فبلت روبروییم. به‌لطف حاشیه‌های کم نمایشگر در اطراف، این گوشی در حدواندازه گوشی‌های ۵.۵ اینچی موجود در بازار است. در بخش جلویی شاهد قسمتی شیشه‌ای هستیم که در بالا بلندگوی تلفن، سنسورها و همین‌طور دوربین دوم قرار گرفته است. زیر اینها لوگوی سامسونگ حک شده و زیر لوگو نمایشگر باکیفیت ای۸ جای گرفته است. زیر نمایشگر نیز دکمه Home دستگاه، که از قضا سنسور اثر انگشت نیز هست، همراه با دو دکمه لمسی وجود دارد. ظاهر جلویی گوشی کاملا ساده و البته شبیه دیگر تلفن‌های هوشمند سامسونگ است.

پشت دستگاه شاید شما را نخست یاد پرچم‌دار سامسونگ در سال ۲۰۱۲، یعنی گلکسی اس۳، بیندازد. درحقیقت تمام چهار گوشی خانواده Galaxy A برای جای‌گیری دوربین، فلاش LED و بلندگو از الگوی مشابه گلکسی اس۳ استفاده کرده‌اند. زیر این مجموعه سه‌تایی لوگوی سامسونگ را و پایین‌تر هم نوشته‌های معمول پشت گوشی‌های با بدنه یکپارچه را شاهدیم. همچنین عبارت Duos در بخش پایینی نوشته شده است که به دوسیم‌کارته بودن این گوشی اشاره می‌کند.
فلز قسمت پشتی دستگاه خمیدگی‌ای جزئی دارد که باعث می‌شود گوشی در دست بهتر بنشیند و ارگونومی دستگاه بیشتر شود. لبه فلزی کناری نیز همین خمیدگی را در خود حفظ کرده، اما با گوشه‌هایی تیزتر که البته تیزی این گوشه‌ها به‌معنی ایجاد حس بد نیست.
در لبه سمت راست دستگاه فقط دکمه پاور قرار گرفته است. در سمت چپ دکمه‌های جدا از هم برای کم و زیاد کردن صدا را می‌بینیم. خوشبختانه اخیرا در گوشی‌های سامسونگ دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا جداگانه قرار می‌گیرند که کار کردن را ساده‌تر می‌کند. البته ممکن است بعضی‌ها این حالت را دوست نداشته باشند. در قسمت پایین سمت چپ دستگاه نیز دو جایگاه برای سیم‌کارت‌ها قرار گرفته که یکی از این درگاه‌ها می‌تواند برای حافظه جانبی Micro SD به کار بیاید. اما در نظر داشته باشید اگر بخواهید از Micro SD استفاده کنید، باید قید یکی از سیم‌کارت‌ها را بزنید.
در لبه پایینی دستگاه دو خط پلاستیکی شاهدیم که به آنتن‌های گوشی مربوط می‌شود. غیر از این دو خط، پورت ۳.۵ میلی‌متری هدفون، میکروفون اصلی و پورت Micro USB دستگاه هم در همین قسمت قرار دارد. در لبه بالایی تنها دو خط دیگر برای آنتن و یک میکروفون دیگر وجود دارد که وظیفه گرفتن نویز را هنگام تماس بر عهده دارد.
در مجموع می‌توانیم بگوییم این دستگاه از نظر طراحی نمره قبولی می‌گیرد. دسترسی به دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا و دکمه پاور راحت و آسان است. دستگاه به‌خوبی در دست می‌نشیند و بدنه یکپارچه‌اش حس خوبی در دست کاربر ایجاد می‌کند. از نظر وزنی نیز این دستگاه نه سبک به نظر می‌رسد و نه سنگین، بلکه وزن متعادلی دارد و ایرادی نمی‌توان به آن گرفت. درمجموع باید بگوییم این گوشی بسیار بهتر از گوشی‌های قبلی سری A طراحی شده و طراحی آن به‌نوعی نسخه بهبودیافته همان چیزی است که در Galaxy A3 ،Galaxy A5 و Galaxy A7 دیده‌ایم.
[h=3]نمایشگر

[/h] این گوشی به صفحه نمایش ۵.۷ اینچی مجهز شده که از نظر اندازه با فبلت پرچم‌دار این شرکت، یعنی گلکسی نوت ۵، برابری می‌کند. اما این نمایشگر Super AMOLED رزولوشن تمام اچ‌دی دارد و ۳۸۶ پیکسل را در هر اینچ خود گنجانده است. بگذارید در یک جمله نمایشگر A8 را خلاصه کنیم: این گوشی پرچم‌دار سامسونگ نیست، اما با وجود این صفحه نمایشی باکیفیت و فوق‌العاده دارد. سامسونگ را بی‌شک می‌توان استاد تولید صفحه نمایش Super AMOLED دانست، پس عجیب نیست که بهترین تکنولوژی‌های این نوع صفحه نمایش را به گوشی خود آورده باشد.
شاید تنها ضعف این نمایشگر را بتوان نداشتن زاویه دید مناسب نسبت به دیگر صفحه نمایش‌های سوپر آمولد سامسونگ دانست، اما این مشکل آن‌قدرها هم جدی نیست، زیرا هنوز هم زاویه دید دستگاه در سطح مناسبی قرار دارد و درمجموع بد نیست. درواقع وقتی از کنار به صفحه نمایش Galaxy A8 نگاه می‌کنید، رنگ‌ها، مخصوصا رنگ سفید، کمی تغییر می‌کنند که شاید قدری آزاردهنده باشد.
از نظر دید زیر نور مستقیم خورشید باز هم گلکسی ای۸ نمره قبولی دریافت می‌کند، زیرا میزان روشنایی این صفحه نمایش به قدری است که زیر نور آفتاب هم مشکلی با آن نخواهید داشت. خوشبختانه کمینه نور صفحه نمایش نیز بسیار کم است و زمانی که در تاریکی اتاق بخواهید با گوشی کار کنید، چشمتان اذیت نمی‌شود. یکی دیگر از مزیت‌های این گوشی، که البته ممکن است گاهی هم مشکل‌ساز شود، حساسیت صفحه نمایش به لمس است. حساسیت نمایشگر دستگاه به لمس بسیار بالاست، اما در انجام دادن برخی کارها مثلا تایپ کردن ممکن است باعث تایپ اشتباه شود؛ چون آن‌قدر حساسیت بالاست که حتی با فاصله یک میلی‌متری از صفحه نمایش هم این نمایشگر عمل می‌کند.
درمجموع باید بگوییم گلکسی ای۸ به‌خوبی می‌تواند نمره قبولی را در بخش نمایشگر به خود اختصاص دهد. تصاویر به‌شکلی بسیار زیبا به نمایش درمی‌آیند و صفحه نمایش از میزان روشنایی قابل قبولی برخوردار است.

[h=3]پردازنده و کارایی

[/h] Galaxy A8 از پردازنده ۶۴ بیتی و ۸ هسته‌ای اسنپدراگون ۶۱۵ استفاده می‌کند. این پردازنده از ۴ هسته با معماری Cortex-A53 با فرکانس پردازشی ۱.۸ گیگاهرتز و ۴ هسته با معماری Cortex-A53 با فرکانس پردازشی ۱.۳ گیگاهرتز تشکیل شده است. در کنار این پردازنده چیپست گرافیکی Adreno 405 وظیفه پردازش‌های گرافیکی را بر عهده دارد. ۲ گیگابایت حافظه رم نیز در بورد اصلی این گوشی وجود دارد که برای مولتی تسکینگ به کمک Galaxy A8 می‌آید. در حالت عادی وقتی گوشی را یک بار ری‌استارت کنید، از ۲ گیگابایت حافظه رم تنها ۸۷۲ مگابایت خالی خواهد بود. البته این عدد برای زمانی است که هیچ اپلیکیشنی روی دستگاه نصب نشده باشد، اما به‌محض نصب اپلیکیشن‌هایی مانند تلگرام و اینستاگرام، که به اینترنت وصل‌اند و در پس‌زمینه فعال‌اند، بیشینه میزان خالی بودن رم به ۷۰۰ مگابایت می‌رسد. متاسفانه سامسونگ برای مدیریت رم در اندروید هنوز نتوانسته راه‌حل مناسبی پیدا کند و کمبود رم در محصولات این شرکت وجود دارد، از پرچم‌داران جدیدش گرفته تا گوشی‌هایی مانند Galaxy A8. درواقع مشکل اصلی اینجاست که اگر تعداد زیادی اپلیکیشن باز کنید، به‌دلیل کم بودن حافظه رم، برخی از این اپلیکیشن‌ها موقتا عملکردشان متوقف می‌شود (به‌جز اپلیکیشن‌هایی که در پس‌زمینه فعالیت مهمی مثل ضبط صدا دارند) تا دستگاه کند نشود. سپس اگر بخواهید وارد همان اپلیکیشن‌ها شوید، با مکثی یکی-دو ثانیه‌ای بازمی‌گردید به همان صفحه‌ای که بودید، ولی اگر در مدیریت رم مشکلی وجود نداشته باشد، باید بلافاصله به صفحه قبلی بازگردید. البته خوشبختانه این مشکل کاملا نرم‌افزاری است و سامسونگ در آینده با ارائه به‌روزرسانی نرم‌افزاری آن را رفع خواهد کرد. و اما حافظه داخلی. این گوشی تنها ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی دارد که حدود ۲۵ گیگابایت از آن در دسترس است و مابقی را اندروید و تاچ ویز مصرف می‌کنند. البته خوشبختانه نسخه دوسیم‌کارته این گوشی از کارت حافظه جانبی تا سقف ۱۲۸ گیگابایت پشتیبانی می‌کند، اما نسخه تک‌سیم‌کارته از این ویژگی برخوردار نیست.
از نظر کلی عملکرد دستگاه خوب است. قطعا گوشی به اندازه پرچم‌داران سریع نیست، اما زمان پاسخگویی به دستورات کاربر خیلی خوب است و مشکلی با آن نخواهید داشت. از نظر اجرای بازی‌های سنگین نیز این گوشی به‌خوبی از پس بازی‌ای مثل آسفالت ۸ برمی‌آید و از این بابت نیز مشکلی وجود ندارد.
در مجموع باید بگوییم عملکرد دستگاه، با توجه به پردازنده میان‌رده اسنپدراگون ۶۱۵، بسیار خوب است و تنها ایرادی که می‌توان به آن وارد دانست حافظه رم ۲ گیگابایتی است که برخی مواقع در زمینه مولتی تسکینگ ممکن است چندان خوب عمل نکند.
[h=3]سیستم عامل و رابط کاربری

[/h] روی گلکسی A8 اندروید نسخه ۵.۱ نصب شده و روی این اندروید نیز رابط کاربری تاچ ویز قرار گرفته است. خوشبختانه در این گوشی آخرین نسخه تاچ ویز همراه با بسیاری از امکانات آن قرار دارد. جالب است بگوییم اول که دستگاه را روشن کردیم، احساس کردیم در حال کار کردن با گلکسی اس۶ هستیم! درحقیقت تمام قابلیت‌های تاچ ویز، که در ای۸ قابل اجراست، در این گوشی وجود دارد.
اگر با ویژگی‌های نرم‌افزاری تاچ ویز آشنایی دارید، پیشنهاد می‌کنم این چند خط را نخوانید! اما برای آن دسته از کاربران که با این رابط کاربری آشنا نیستند، قصد داریم برخی ویژگی‌های شاخص تاچ ویز را بگوییم. یکی از ویژگی‌های جذاب تاچ ویز داشتن قابلیت Multi Window است که به کاربر اجازه می‌دهد دو اپلیکیشن را در نمایشگر خود باز کند و همزمان از هردو آنها استفاده کند.
یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب تاچ ویز برای کاربرانی طراحی شده است که می‌خواهند با یک دست با گوشی کار کنند. تقریبا در هر اپلیکیشن اگر از گوشه بالا سمت چپ یا سمت راست انگشتتان را به مرکز نمایشگر بکشید، سایز اپلیکیشن در حال اجرا را می‌توانید تغییر دهید. این تغییر اندازه باعث می‌شود، برای مثال، هنگامی که می‌خواهید پیامک ارسال کنید، اندازه کیبورد هم کوچک‌تر شود و با یک دست راحت‌تر بتوانید تایپ کنید.
علاوه بر اینها، ویژگی‌های نرم‌افزاری دیگری هم در این گوشی وجود دارد. به‌عنوان مثال، اپلیکیشن S Health در این گوشی وجود دارد که به کمکش می‌توانید تعداد قدم‌هایتان را بشمارید و بدانید در یک روز، با توجه به فعالیت‌های بدنی‌تان، چه میزان کالری می‌سوزانید؛ البته برای این منظور باید گوشی در تمام فعالیت‌های بدنی‌تان همراهتان باشد. از دیگر ویژگی‌های نرم‌افزاری کارآمد این گوشی نحوه ورود به اپلیکیشن دوربین است که تنها با دو بار فشار دادن پشت سر هم دکمه Home این کار انجام می‌شود. تفاوتی ندارد در کدام بخش سیستم عامل باشید؛ دو بار دکمه Home را فشار دهید تا مستقیما به اپلیکیشن دوربین بروید.
درمجموع باید بگوییم از نظر رابط کاربری این گوشی نمره قبولی دریافت می‌کند، چراکه ویژگی‌های پرچم‌داران سامسونگ در این گوشی وجود دارد. از نکات خوب این رابط کاربری این است که نسبت به نسل‌های قبلی سبک‌تر شده و همین امر باعث شده سرعت این رابط کاربری نسبت به گوشی‌هایی که از نسخه قدیمی استفاده می‌کنند بیشتر باشد.
[h=3]دوربین

[/h]
گلکسی ای۸، مانند بزرگان سامسونگ، از دوربین ۱۶ مگاپیکسلی استفاده می‌کند؛ اما حتما با این ضرب‌المثل آشنایید که: که هر گردی گردو نیست! نباید از دوربین گلکسی ای۸ انتظار عملکردی فوق‌العاده داشته باشید. عکس‌های گرفته‌شده با دوربین اگرچه رزولوشن ۱۶ مگاپیکسلی دارند، گاهی عکس‌های خوبی می‌توانید ثبت کنید و البته گاهی هم عکس‌ها رنگ‌ورورفته می‌شوند و همیشه مناسب نیستند. درحقیقت مشکل اصلی دوربین را شاید بتوانیم مرحله بعد از ثبت عکس بدانیم که خود گوشی برخی تغییرات را در آن اعمال می‌کند. در حالت عادی میزان نور عکس‌ها بیش از معمول است و همین نکته موجب می‌شود در برخی نقاط نور آن‌قدر زیاد شود که به سفیدی متمایل شود و در برخی نقاط دیگر عکس‌ها میزان نور آن‌قدر کم شود که تاریک شود. همچنین، همان‌طور که گفتیم، گاهی میزان رنگ عکس‌ها کمتر از آنی است که باید باشد. [h=3]گالری تصاویر (8 تصویر )

[/h]


در حالت HDR اما دوربین گوشی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. تنها کافی است به اولین عکس از گالری HDR نگاه کنید و ببینید رنگ آسمان و بزرگراه همت چقدر زیبا با یکدیگر هماهنگ شده و تصویری زیبا خلق کرده است. لازمه عکاسی در این حالت نلرزیدن دست است، بنابراین در شرایطی که سوژه اصلی عکس در حال حرکت است، بهتر است قید عکاسی HDR را بزنید. [h=3]گالری تصاویر (7 تصویر )

[/h]


برویم سراغ فیلم‌برداری. Galaxy A8 می‌تواند با رزولوشن تمام اچ‌دی و سرعت ۳۰ فریم در ثانیه فیلم‌برداری کند. ناگفته نماند که دوربین سلفی دستگاه نیز می‌تواند با رزولوشن ۵ مگاپیکسل عکاسی کند و سلفی‌های خوبی ثبت کند.
درمجموع باید بگوییم برای یک گوشی میان‌رده با دوربین خوبی روبروییم و درواقع انتظار بیشتری هم نداریم. متاسفانه لنز دوربین دستگاه کمی از بدنه بیرون زده که، با توجه به ضخامت بسیار کم گلکسی ای۸، قابل چشم‌پوشی است. در کنار دوربین هم فلاش LED وجود دارد که در تاریکی میزان خوبی نور منتشر می‌کند.
[h=3]ارتباطات

[/h] این گوشی به امکانات ارتباطی مانند Wi-Fi با استاندارد 802.11 a/b/g/n/ac مجهز است. بلوتوث نسخه ۴.۱، جی‌پی‌اس و ان‌اف‌سی هم از دیگر امکانات ارتباطی این گوشی است. متاسفانه در این تلفن هوشمند وایرلس شارژینگ وجود ندارد که احتمالا دلیل آن نیز به کم بودن ضخامت دستگاه مربوط است. همچنین این گوشی از نسل چهارم مخابرات 4G/LTE نیز پشتیبانی می‌کند. [h=3]بلندگو

[/h]
یکی از نقاط ضعف طراحی گلکسی ای۸ بی‌شک محل قرارگیری بلندگوی اصلی این گوشی است. درواقع باید بگوییم قرارگیری بلندگو در هیچ قسمتی از بخش پشتی مناسب نیست، چراکه به‌راحتی ممکن است با انگشتان خود آن بخش را بپوشانید و دیگر صدایی دریافت نکنید! بلندگو متاسفانه استریو نیست و صدا را به‌شکل مونو پخش می‌کند. کیفیت صدای خروجی معمولی است، اما از نظر بلندی، گلکسی ای۸ صدای تقریبا بلندی پخش می‌کند. قطعا این بلندگو به‌خوبی بلندگوی گلکسی اس۶ سامسونگ نیست. هدفون دستگاه نیز همان هدفون معمولی و همیشگی سامسونگ است و نباید از آن انتظار صدایی فوق‌العاده داشته باشید. اما در هر صورت این هدفون کار راه‌انداز است و کیفیت قابل قبولی دارد.
درمجموع بلندگو عملکرد معمولی و خوبی دارد و اصلی‌ترین ایرادی که می‌توان به آن وارد دانست محل قرارگیری‌اش است. اگر این بلندگو در بخش زیرین دستگاه قرار می‌گرفت، اوضاع کمی بهتر می‌شد.
[h=3]سنسور اثر انگشت

[/h]
این گوشی، درست مانند گوشی‌های بالارده شرکت سامسونگ، سنسور اثر انگشت دارد. پیش از کار کردن با دستگاه، از آنجا که این گوشی برای بازار میان‌رده طراحی شده، فکر می‌کردم با سنسور اثر انگشت معمولی (مشابه آنچه در گلکسی اس۵ دیدیم) روبرو هستم، اما وقتی درعمل این سنسور را آزمایش کردم، از عملکردش شگفت‌زده شدم! این سنسور اگر دقیقا همان سنسور اثر انگشت گلکسی اس۶ نباشد، چیزی هم از سنسور اثر انگشت این گوشی کم ندارد. نحوه شناساندن اثر انگشت به آن بسیار ساده است. برای باز کردن قفل دستگاه نیز تنها لازم است انگشتتان را تقریبا ۱.۵ ثانیه روی سنسور نگه دارید تا قفل دستگاه باز شود. درمجموع سنسور اثر انگشت به‌تنهایی نمره قبولی دریافت می‌کند. اما یک مشکل وجود دارد.
دکمه Home دستگاه، که سنسور اثر انگشت زیر آن قرار دارد، به‌سادگی خش می‌افتد و باید دید بعدها که این دکمه پر از خط‌وخش کوچک شد، عملکرد اثر انگشت تحت تاثیر قرار می‌گیرد یا خیر. سایر شرکت‌ها برای پیشگیری از چنین مشکلی معمولا از شیشه ضدخش سفایر استفاده می‌کنند، اما عجیب است که سامسونگ از دکمه خش‌پذیر پلاستیکی استفاده کرده است. [h=3]باتری

[/h]
باتری ۳۰۵۰ میلی‌آمپری در ضخامت ۵.۹ میلی‌متری به‌معنی مهندسی سخت‌افزار عالی در این گوشی است. همان‌طور که می‌دانیم، سایر گوشی‌های سامسونگ، حتی با ضخامت بیشتر، باتری کم‌حجم‌تری دارند! البته موارد دیگر هم در این موضوع دخیل‌اند، اما حداقل خوشحالیم که سامسونگ از فضای خالی موجود در این گوشی به‌نحو احسن استفاده کرده و آن را با باتری ۳۰۵۰ میلی‌آمپری پر کرده است. عملکرد باتری رضایت‌بخش است. این باتری حجیم، نمایشگر کم‌مصرف Super AMOLED، که از قضا رزولوشن 1080p هم دارد، و پردازنده کم‌مصرف اسنپدراگون ۶۱۵ ترکیبی بسیار خوب تشکیل داده‌اند که کاربر را با استفاده عادی و معمولی تا دو روز همراهی می‌کند. زمان شارژ شدن این باتری حجیم هم چندان زیاد نیست و تقریبا در یک ساعت و ۵۰ دقیقه باتری از صفر تا صددرصد شارژ می‌شود. متاسفانه از شارژر Fast Charging در این محصول خبری نیست.
تعریف‌ها را که کنار بگذاریم، با نمایشگر گلکسی ای۸ توانستیم فیلمی تمام اچ‌دی به مدت یک ساعت پخش کنیم و تنها ۸ درصد باتری دستگاه کم شد. آن‌طور هم که سایت GSMArena آزمایش کرده، باتری این دستگاه می‌تواند تا ۱۷ ساعت مکالمه با سیم‌کارت 3G را فراهم کند که در این زمینه نیز ای۸ بسیار خوب عمل کرده است.
درنهایت باید بگوییم هرچه هم که در این گوشی شما را راضی نکند، عمر باتری دستگاه قطعا راضی نگهتان می‌دارد. با هر بار شارژ دستگاه تقریبا تا دو روز به‌راحتی می‌توانید از گلکسی ای۸ استفاده کنید که البته بین گوشی‌های امروزی این ویژگی از اهمیت خاصی برخوردار است.
[h=3]جمع‌بندی

[/h] شخصا در طول مدتی که از این گوشی تمام‌فلزی استفاده کردم از آن لذت بردم. نمایشگر خوب، پشتیبانی از 4G/LTE، عمر باتری بسیار خوب و، از همه مهم‌تر، کیفیت ساخت بسیار خوب و سنسور اثر انگشت مواردی بودند که در طول کار کردن با Galaxy A8 باعث شد احساس نکنم با تلفن میان‌رده سروکار دارم.
البته دلیل دیگری که باعث می‌شود احساس گوشی میان‌رده به شما دست ندهد قیمت دستگاه است! این گوشی با قیمتی حدود ۱۶۰۰۰۰۰ تومان در بازار ایران یافت می‌شود که از این نظر رقبای بسیار قدرتمندتری دارد؛ مثلا با پرداخت حدود ۳۰۰۰۰۰ تومان بیشتر می‌توانید پرچم‌دار سامسونگ، یعنی گلکسی اس۶، را انتخاب کنید. پرچم‌داران سال گذشته دنیای اندروید نیز همگی قیمتی زیر ۱۶۰۰۰۰۰ تومان دارند. اگر با قیمت این گوشی مشکلی ندارید، خریدش را به شما توصیه می‌کنیم. فراموش نکنیم در ازای پرداخت چنین مبلغی گوشی‌ای با ضخامت ۵.۸ میلی‌متر خریداری می‌کنیم که همین نازکی و البته نمایشگر بزرگ ۵.۷ اینچی برای خیلی‌ها مزیت به حساب می‌آید. در پایان از فروشگاه اینترنتی آل دیجیتال هم تشکر می‌کنیم که این محصول را در اختیار ما قرار داد.
[h=3] مزایای گوشی

[/h]

  • طراحی زیبا
  • بدنه تمام‌فلزی
  • نمایشگر خوب
  • عمر باتری خوب
  • سنسور اثر انگشت

[h=3] معایب گوشی

[/h]

  • دوربین معمولی
  • بلندگو می‌توانست بهتر باشد
  • حافظه رم ۲ گیگابایتی به‌راحتی پر می‌شود


 
بالا پایین