Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

بررسی اولیه جی‌اس‌ام: بررسی اولیه خانواده محصولات Xperia Z5

اطلاعات موضوع

Kategori Adı سایر برند ها
Konu Başlığı بررسی اولیه جی‌اس‌ام: بررسی اولیه خانواده محصولات Xperia Z5
نویسنده موضوع !!!OMID!!!
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan !!!OMID!!!

!!!OMID!!!

کـاربــر حـرفــه ای
تاریخ ثبت‌نام
Jul 25, 2015
ارسالی‌ها
2,090
پسندها
526
امتیازها
0
محل سکونت
کرمانشاه
تخصص
مهندس عمران
مدل گوشی
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
برند گوشی
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه
جنسیت
نوع آنتی ویروس
ماه تولد

اعتبار :

[h=1][/h]



سرانجام پس از مدت‌ها شایعه، سونی سه گوشی جدید خود را معرفی کرد. همان‌طور که انتظار داشتیم، اکسپریا زد۵، اکسپریا زد۵ کامپکت و اکسپریا زد۵ پریمیوم معرفی شدند و شاید بارزترین ویژگی مشترک در این سه محصول سنسور اثر انگشت باشد. در ادامه با جی‌اس‌ام همراه باشید تا نگاهی بیندازیم به این سه گوشی جدید از شرکت سونی.



[h=3]محصولات مورد بحث

[/h] Sony Xperia Z5 Compact
















Sony Xperia Z5 Premium













Sony Xperia Z5
















سونی دقیقا دو روز پیش از آغاز نمایشگاه ایفا در شهر برلین خانواده محصولات Xperia Z5 را با سه گوشی معرفی کرد: Xperia Z5 Compact ،Xperia Z5 و Xperia Z5 Premium سه تفنگدار جدید سونی‌اند. سونی سعی کرده با این سه تلفن هوشمند و مشخصات سخت افزاری متنوع آنها کاربران متفاوتی را هدف قرار دهد و برای هر سلیقه‌ای یک گوشی پرچم‌دار داشته باشد. همانند گذشته، نسخه کامپکت نسخه کوچک‌تر و گوشی زد۵ معمولی یک پرچم‌دار در اندازه دیگر پرچم‌داران بازار است. تنها تفاوت در این بخش اکسپریا Z5 Premium است که با نمایشگر ۵.۵ اینچی و رزولوشن ۴کی سعی کرده افرادی را جلب کند که فقط به بهترین راضی‌اند. از شما دعوت می‌کنیم در ادامه با ما همراه باشید تا در بررسی اولیه این سه تفنگدار با این گوشی‌ها آشنا شوید. [h=3]بررسی اولیه Xperia Z5

[/h] بالاخره سونی نسل جدید گوشی اکسپریا زد۳ پلاس را معرفی کرد. متاسفانه یا خوشبختانه، گوشی اکسپریا زد۵ همچنان ظاهری مشابه نسل‌های قبلی خود دارد. از نظر مشخصات سخت‌افزاری نیز این گوشی شبیه زد۳ پلاس است، اما برخی بخش‌های این گوشی تقویت شده‌ که قابل توجه است. از نظر طراحی، زد۵ بسیار شبیه زد۳ پلاس و گوشی‌های قبلی سری زد است، اما برخی قسمت‌های آن شامل تغییر شده. شاید بزرگ‌ترین تغییر را بتوانیم در دکمه خاموش و روشن کردن دستگاه ببینیم که دیگر دایره‌ای‌شکل نیست. دکمه پاور دستگاه اکنون حالتی کشیده دارد و زیر آن سنسور اثر انگشت قرار گرفته تا کاربر بتواند به‌سادگی گوشی‌اش را روشن کند و از قفل دستگاه عبور کند. از نظر ابعاد کلی، زد۵ طول و عرضی دقیقا برابر زد۳ پلاس دارد، اما از نظر ضخامت کمی ضخیم‌تر شده است. همچنین برند اکسپریا اکنون، علاوه بر شیشه پشتی، در فلز سمت چپ دستگاه هم حک شده است.

یکی از ضعف‌های اصلی طراحی زد۵ را می‌توان دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا دانست که نسبت به دیگر گوشی‌های بازار در جایی عجیب قرار گرفته. این دکمه‌های یکپارچه بالای شاتر دوربین قرار گرفته‌اند و به نظر می‌رسد کار کردن با آنها چندان ساده نباشد. به‌جز این مورد، دیگر نمی‌توان نقطه ضعفی به طراحی زد۵ نسبت داد و شاید منفی‌ترین نکته موجود تکراری بودن این طراحی باشد.

جلو زد۵ نمایشگر ۵.۲ اینچی با رزولوشن تمام اچ‌دی حضور دارد. تکنولوژی ساخت آن IPS LCD است و از تکنولوژی‌های Triluminos و موتور پردازش تصاویر X-Reality هم در نمایش تصاویر استفاده می‌کند تا نتیجه‌ای دلچسب ارائه دهد. پیش‌بینی می‌کنیم این گوشی نیز مانند زد۳ پلاس نمایشگر بسیار خوبی داشته باشد، اما قطعا ترجیح می‌دادیم در نمایشگر زد۵ شاهد رزولوشن QHD می‌بودیم. زیر این نمایشگر قلب تپنده دستگاه، پردازنده Snapdragon 810، قرار دارد. وظیفه پردازش‌های گرافیکی این محصول نیز برعهده Adreno 430 است که همواره در چیپست‌های Snapdragon 810 وجود دارد. در کنار این پردازنده ۸ هسته‌ای و ۶۴ بیتی، شاهد ۳ گیگابایت حافظه رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی نیز هستیم. اگر فکر می‌کنید حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی برای دستگاه شما کم است، می‌توانید از کارت حافظه جانبی Micro SD تا سقف ۲۰۰ گیگابایت نیز استفاده کنید.

از نظر دوربین، سونی بالاخره دست از سر سنسور ۲۰.۷ مگاپیکسلی برداشت و اکنون از سنسور ۲۳ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. سونی در مراسمی که برای معرفی این گوشی برگزار کرد از ویژگی‌های جدید این سنسور گفت. به‌گفته سونی، زد۵ می‌تواند با دوربین جدید خود تنها در ۰/۰۳ ثانیه فوکوس کند که این عدد سریع‌ترین در میان تمام گوشی‌های هوشمند است. همچنین یک ویژگی دیگر به دوربین دستگاه اضافه شده و آن قابلیت بزرگ‌نمایی دیجیتالی ۵ برابری است. نکته قابل توجه در این زمینه عدم افت کیفیت در بزرگ‌نمایی ۵ برابری دیجیتالی است که این مورد نیز در دیگر گوشی‌های بازار یافت نمی‌شود. و اما فیلم‌برداری. مانند بسیاری از گوشی‌های بازار، زد۵ نیز توانایی فیلم‌برداری با کیفیت ۴کی و با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه را دارد. همچنین امکان فیلم‌برداری تمام اچ‌دی با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه و فیلم‌برداری اچ‌دی با سرعت فوق‌العاده ۱۲۰ فریم در ثانیه در این گوشی وجود دارد. دوربین دوم دستگاه نیز، مانند نسل جدید، ۵.۱ مگاپیکسلی است.
ویژگی دیگری که سونی روی آن مانور زیادی داد خروجی صدای باکیفیت از این گوشی است. برای اینکه بتوانیم بهتر در این باره صحبت کنیم، ترجیح می‌دهیم دستگاه موردنظر را در دفتر جی‌اس‌ام از نزدیک آزمایش کنیم و نتایج آن را با شما به اشتراک بگذاریم. در زمینه ارتباطات، این گوشی از شبکه مخابراتی 4G/LTE و نسل‌های پیشین پشتیبانی می‌کند. چیپست وای‌فای با تکنولوژی‌های 802.11 a/b/g/n/ac هم در اکسپریا زد۵ وجود دارد. بلوتوث نسخه ۴.۱ و همین‌طور NFC از دیگر امکانات ارتباطی این گوشی‌اند. متاسفانه پشتیبانی از شارژ وایرلس در این گوشی وجود ندارد که در این زمنیه سونی از سامسونگ ضعیف‌تر عمل کرده است.
زد ۵ با وجود اینکه ضخیم‌تر شده، از نظر حجم باتری تغییری نکرده و مثل زد۳ پلاس با باتری ۲۹۳۰ میلی‌آمپری عرضه می‌شود. همچنین امضای سونی در پای محصولاتش، یعنی ضدآب بودن، در این محصول هم وجود دارد. از نظر رنگ‌بندی نیز اکسپریا زد۵ در رنگ‌های سفید، مشکی، مسی و سبز عرضه می‌شود. متاسفانه هنوز از قیمت و تاریخ عرضه محصول اطلاعی در دست نیست، اما پیش‌بینی می‌کنیم این محصول به‌زودی برای خرید در دسترس قرار گیرد. [h=3]بررسی اولیه Xperia Z5 Premium

[/h] سونی اولین گوشی دنیا مجهز به صفحه نمایش 4K را معرفی کرد. چه دوست داشته باشید و چه دوست نداشته باشید، صفحه نمایش‌های 4K آمده اند تا بمانند. توضیحات خود را از صفحه نمایش شروع می‌کنیم، زیرا این گوشی در این زمینه یک محصول خاص به حساب می‌آید. Z5 Premium به صفحه نمایشی با کیفیت 4K یا همان UHD مجهز است که 4 برابر از صفحه نمایش‌های Full HD و 2 برابر از صفحه نمایش‌های QHD باکیفیت‌تر است. با این کیفیت صفحه نمایش همه‌چیز طبیعی‌تر از آن می‌شود که تصور می‌کنید. اگر نمی‌دانید کیفیت 4K چیست، باید بگوییم که با یک صفحه نمایش با کیفیت 2160 در 3840 پیکسل روبرویید که تراکم پیکسلی عجیب‌وغریب 806 پیکسل در اینچ دارد. با این کیفیت صفحه نمایش تنها کاری که باید با گوشی انجام دهید تماشای فیلم‌های باکیفیت 4K است! صفحه نمایش، که از نوع IPS LCD است، اندازه‌ای 5.5 اینچی دارد که از نسخه اصلی این خانواده، با صفحه نمایش 5.2 اینچی، بزرگ‌تر است.

در زمینه طراحی سونی به امضای خود پای گوشی‌های پرچم‌دارش پایبند بوده است. اولین تفاوتی که در این نسل نسبت به نسل قبلی به چشم می‌آید طراحی قاب پشتی است. قاب پشتی گوشی شیشه‌ای است، اما حالت آینه‌ای دارد و در رنگ‌های نقره‌ای، مشکی و طلایی ارائه می‌شود. یکی دیگر از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین تفاوت‌های این گوشی با نسل‌های قبل سنسور اثر انگشت است: اولین بار در دنیای موبایل است که شاهد استفاده از سنسور اثر انگشت روی کلید پاور هستیم. کلید پاور در سمت چپ قرار گرفته و میزبان سنسور اثر انگشت است. به‌دلیل قرار گرفتن سنسور اثر انگشت در این قسمت، کلید پاور دیگر حالت دایره‌ای ندارد و بیضی‌شکل است. هنوز در مورد کیفیت و کارآیی این سنسور نمی‌توان نظری داد و باید منتظر باشیم تا ببینیم قرار گرفتن سنسور اثر انگشت روی کلید پاور می‌تواند همان کیفیتی را داشته باشد که قرار گرفتن سنسور روی کلید Home ارائه می‌کند یا خیر.

کلیدهای ولووم و شاتر در سمت چپ گوشی و پایین کلید پاور قرار گرفته‌اند. به نظر می‌رسد قرار گرفتن این کلید در این قسمت موجب آزار کاربر شود، مگر اینکه هنگام تست گوشی به نتیجه‌ای خلاف این دست پیدا کنیم. اندازه گوشی، به‌دلیل استفاده از صفحه نمایش بزرگ‌تر و باتری‌ای با ظرفیت بیشتر، از نسخه اصلی بزرگ‌تر شده است. در این نسل با دستگاهی در ابعاد 154.4×75.8×7.8 میلی‌متر روبروییم که وزنی برابر 180 گرم دارد.

در زمینه پردازنده سونی چندان خوب عمل نکرده و همان پردازنده‌ای را اینجا به کار گرفته است که در نسل قبل دیده بودیم. اسنپدراگون 810 پردازنده‌ای است که در این گوشی به کار رفته. این پردازنده مشکل داغ شدن دارد و باید ببینیم سونی چگونه توانسته بر این مشکل فائق شود. رم گوشی 3 گیگابایت است که، با توجه به کارکرد خوب رابط کاربری سونی برای انجام دادن کارهای مولتی تسکینگ، کافی به نظر می‌رسد. حافظه داخلی 32 گیگابایت است که البته ترجیح می‌دادیم حافظه 64 گیگابایتی روی این گوشی ببینیم. نکته عجیب در این قسمت پشتیبانی از کارت حافظه خارجی تا ظرفیت 200 گیگابایت است. اگر بتوانید در بازار روزی کارت حافظه خارجی با ظرفیت 200 گیگابایت پیدا کنید، شاید مجبور باشید مبلغی یک‌سوم بهای گوشی بپردازید! مانند نسل‌های گذشته، این نسل نیز به ویژگی ضدآب و ضد گردوغبار بودن مجهز است؛ بنابراین با خیال راحت می‌توانید زیر باران و در استخر با گوشی کار کنید و از عکس انداختن با آن زیر آب و حتی تماشای ویدئو روی صفحه نمایش 4K در استخر لذت ببرید! علاوه بر خاصیت ضدآب بودن، مانند گذشته این گوشی در نسخه دوسیم‌کارته نیز ارائه می‌شود و از سیم‌کارت نانو پشتیبانی می‌کند.

دوربین یکی دیگر از تفاوت‌های این گوشی با نسل‌های پیشین است: این بار سونی از دوربینی با سنسور 23 مگاپیکسلی استفاده کرده. این دوربین برای فوکوس کردن به 0.03 ثانیه زمان نیاز دارد که عددی عجیب و دوست‌داشتنی است. فیلم‌برداری 4K برای این نسل نیز ارائه شده، اما باید ببینیم سونی فکری به حال داغ شدن گوشی هنگام فیلم‌برداری با کیفیت 4K کرده است یا هنوز بعد از گذشت زمانی حدود 4 یا 5 دقیقه، به‌علت دمای زیاد گوشی، نرم‌افزار دوربین بسته می‌شود. دوربین دوم کیفیت 5.1 مگاپیکسلی دارد که برای گرفتن عکس سلفی کفایت می‌کند. باتری گوشی ظرفیت 3430 میلی‌آمپری دارد. سونی برای اینکه این گوشی صفحه نمایش 4K دارد مجبور شده از این باتری پرظرفیت استفاده کند. این باتری به ویژگی شارژ سریع نیز مجهز است و می‌توانید در مدت 30 دقیقه آن را تا 60 درصد شارژ کنید. زمان ارائه جهانی این گوشی، به‌گفته سونی، در ماه نوامبر 2015 برابر آبان 94 است. [h=3]بررسی اولیه اکسپریا Z5 Compact

[/h] سونی امشب در مراسم ایفا 2015 اکسپریاهای جدید را معرفی کرد. یکی از این گوشی‌ها اکسپریا Z5 کامپکت است: کوچک‌ترین عضو خانواده Z5. اگر عمر باتری برای شما در اولویت است، Z5 کامپکت بهترین گزینه در میان Z5‌ها محسوب می‌شود، البته روی کاغذ. صفحه نمایش 4.6 اینچی و باتری 2700 میلی‌آمپری برنده بازی باتری به نظر می‌آید. با این تفاسیر به نظر می‌آید اسنپدراگون 810 همه چیز را خراب نکرده است و عمر باتری و صفحه نمایش از زیر دستش قسر دررفته‌اند! فرزند کوچک به‌راحتی در جیب جامی‌گیرد. رزولوشن صفحه نمایشش هم 1280 در 720 است. صفحه نمایش TFT اکسپریا Z5 کامپکت با تکنولوژی Triluminos ساخته شده است و رنگ‌های بیشتری نسبت به TFT‌های معمولی پوشش می‌دهد. در این صفحه نمایش تصاویر واقعی‌تر، زنده‌تر و بهتر دیده می‌شوند.

در اولین برخورد با Z5 کامپکت ضخیم بودنش به چشم می‌آید، خیلی ضخیم. قاعدتا ضخامت زیاد طبیعی است، چون سونی تلاش بسیاری کرده تا همان سخت‌افزار به‌کاررفته در دیگر Z5ها را در بدنه کامپکت بگنجاند. کوچک بودن دستگاه سبب شده بعد سوم آن (ضخامت) افزایش پیدا کند، اما همین ضخامت 8.9 میلی‌متری که نکوهشش می‌کنیم، 0.3 میلی‌متر کمتر از Z3 کامپکت است.
فریم (دور قاب) Z5 کامپکت با آلومینیوم پوشیده شده، اما نکته اینجاست که این فریم با فریم آلومینیومی Z5 متفاوت است. فریم Z5 کامپکت یک‌تکه است، درحالی‌که فریم Z5 این چنین نیست. فریم Z5 این سوال را در ذهن ایجاد می‌کند: وقتی سونی می‌تواند فریم یک‌تکه بسازد، چرا برای ساخت Z5 از فریم چندتکه استفاده کرده است؟

سنسور اثر انگشت در سمت راست قرار دارد و با توجه به ابعاد گوشی استفاده از آن بسیار آسان است. Z5 بسیار خوش‌دست است و در دنیای امروز، که ابعاد گوشی‌های هوشمند از مرز 5 اینچ تجاوز کرده و خیلی از این گوشی‌ها کارایی و خوش‌دستی را فدای باریکی می‌کنند، می‌توان Z5 را هوای تازه‌‌ای در صنعت موبایل قلمداد کرد.
تنها نکته منفی در کارنامه Z5 کامپکت پایین بودن دکمه کنترل صداست، وگرنه هنگام استفاده با یک دست نمی‌توان هیچ ایرادی از آن گرفت.
از نظر سخت‌افزاری هر سه برادر نیروی یکسان دارند. Z5 کامپکت با اینکه کوچک‌تر از دو برادر دیگر است، از همان اسنپدراگون 810 ‌استفاده می‌کند که به دو برادر بزرگ‌ترش قدرت می‌بخشد. پردازنده 64 بیتی 8 هسته ای سعی می‌کند نیاز‌های پردازش منطقی و حسابی را برطرف‌ کند و آدرنو 430 پردازش بازی‌ها را به دوش می‌کشد. اما Z5 کاملا شبیه برادرانش نیست و رم کمتری نسبت به آن دو دارد. رم Z5 کامپکت 2 گیگابایتی است. حافظه داخلی این دیوایس 32 گیگابایتی است و از کارت میکرو SD تا سقف 200 گیگابایت پشتیبانی می‌کند. با اسنپدراگون 810 این گوشی تقریبا از پس پردازش‌های سنگین برمی‌آید و پردازنده گرافیکی‌اش نیز به‌خوبی از پس اجرای بازی‌هایی مثل آسفالت 8 برمی‌آید.


اکسپریا Z5 کامپکت دوربین 23 مگاپیکسلی دارد و دوربین دومش 5 مگاپیکسلی است. هرسه Z5 از ویژگی منحصر‌به‌فردی برخوردارند و اتوفوکوسی 0.03 ثانیه‌ای دارند و تصاویر را در کمترین زمان ممکن ثبت می‌کنند. با این تفاسیر Z5 کامپکت را می‌توان شکارچی لحظه‌ها دانست. دوربین اصلی قابلیت زوم 5x دارد و زوم دیجیتالی‌اش تا 8x است. استیدی‌شات (SteadyShot) بهبود یافته است و حتی در حال حرکت لرزش دست تاثیر زیادی بر فیلم‌برداری نمی‌گذارد. قابلیت فیلم‌برداری 4K از دیگر ویژگی‌های دوربین Z5 کامپکت است.
دوربین دوم قابلیت فیلم‌برداری اچ‌دی با خود به همراه دارد و مانند دوربین اصلی استیدی‌شات دارد. به این ترتیب با Z5 کامپکت می‌توانید لحظه‌ها را شکار کنید و نگرانی‌ای بابت لرزش دستانتان نداشته باشید.



درواقع می‌توان گفت اندازه کوچک کامپکت سبب می‌شود انتظار دیدنش را کنار گوش کاربر داشته باشیم، به‌جای اینکه کاربران کامپکت در دست فقط در حال پیام دادن باشند! ما Z5 کامپکت را به کسانی توصیه می‌کنیم که علاقه بیشتری به برقراری تماس‌های صوتی دارند تا پیام فرستادن.
این گوشی‌ در رنگ‌های سفید، سیاه، زرد و قرمز عرضه می‌شود.
 
بالا پایین