Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

بررسی اولیه جی‌اس‌ام: بررسی اولیه گلکسی نوت 5

اطلاعات موضوع

Kategori Adı سامسونگ
Konu Başlığı بررسی اولیه جی‌اس‌ام: بررسی اولیه گلکسی نوت 5
نویسنده موضوع !!!OMID!!!
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan !!!OMID!!!

!!!OMID!!!

کـاربــر حـرفــه ای
تاریخ ثبت‌نام
Jul 25, 2015
ارسالی‌ها
2,090
پسندها
526
امتیازها
0
محل سکونت
کرمانشاه
تخصص
مهندس عمران
مدل گوشی
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
برند گوشی
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه
جنسیت
نوع آنتی ویروس
ماه تولد

اعتبار :




در یک شب پرهیجان سامسونگ نسل پنجم خانواده نوت خود را معرفی کرد. مانند همیشه این گوشی هم مخاطبان خاص خود را دارد که برای دیدن نسل جدید و در دست گرفتن آن لحظه‌شماری می کنند. در این بررسی به صورت اجمالی نگاهی به این گوشی و تغییرات جدید آن خواهیم انداخت.



[h=3]محصولات مورد بحث

[/h]


















مراسم معرفی خانواده نوت سامسونگ با مراسم سال‌های قبل این خانواده تفاوت داشت. سامسونگ برخلاف سال‌های گذشته، که تنها گوشی‌های خانواده نوت را در این مراسم معرفی می‌کرد، یک گوشی جدید از خانواده گلکسی اس نیز به جهانیان نشان داد. در شبی که گذشت شاهد معرفی گلکسی نوت 5 و در کنار آن گلکسی اس 6 اج پلاس بودیم. در این مقاله با هم نگاهی اجمالی به گلکسی نوت 5 می‌اندازیم و به‌زودی در مقاله‌ای دیگر به بررسی اجمالی گلکسی اس 6 اج پلاس خواهیم پرداخت.

[h=3]طراحی

[/h] زیبا و متفاوت
با معرفی نسل جدید گلکسی‌ها، یعنی گلکسی اس 6، سامسونگ تحولی عظیم در خانواده گوشی‌های هوشمند خود ایجاد کرد. طراحی گوشی و جنس بدنه از جمله مهم‌‌ترین این تغییرات بودند. استفاده از شیشه و آلومینیوم در کنار هم باعث زیباتر شدن گوشی‌های خانواده گلکسی و در نهایت ماندگاری بیشتر آنها شد. اکنون سامسونگ تصمیم گرفته این طراحی و جنس بدنه را وارد خانواده گلکسی نوت کند. گلکسی نوت 5، که در این شب پرهیجان معرفی شد، طراحی‌ای شبیه خانواده گلگسی اس 6 دارد. قاب پشتی و جلویی گوشی از شیشه و کناره‌های آن از آلومینیوم ساخته شده است. بیشترین فضای قاب جلو این گوشی را صفحه نمایشی 5.7 اینچی اشغال کرده که از نوع آمولد است. این صفحه نمایش کیفیت 2560×1440 پیکسلی دارد و در هر اینچ خود 515 پیکسل نمایش می‌دهد. زیر صفحه نمایش شاهد دو کلید لمسی معروف سامسونگ هستیم. در میان این دو کلید، کلید Home را مشاهده می‌کنیم که علاوه بر وظیفه اصلی خود، یعنی رفتن به خانه، وظیفه سنسور اثر انگشت را نیز بر عهده دارد. کلید پاور در سمت راست و کلید کم و زیاد کردن صدا در سمت چپ دستگاه تعبیه شده‌اند. در پایین گوشی جک 3.5 میلی‌متری صدا در کنار درگاه ارتباطی و قلم دستگاه قرار دارند. اسپیکر گوشی نیز در پایین دستگاه قرار گرفته است. در بالای گوشی نیز درگاه سیم‌کارت را مشاهده می‌کنیم. قاب پشتی گوشی، همان‌طور که گفتیم، از شیشه ساخته شده و به همین دلیل امکان دسترسی به باتری توسط افراد غیرمتخصص وجود ندارد. دوربین اصلی گوشی، که کیفیت 16 مگاپیکسلی دارد، به همراه فلاش و سنسور ضربان قلب در این قسمت قرار گرفته است. این گوشی در چهار رنگ مشکی، طلایی، نقره‌ای و سفید ارائه خواهد شد.


[h=3]قلم S-Pen جدید

[/h] همان قلم با ویژگی های جدید و بروز شده
معروف‌ترین ویژگی خانواده گلکسی نوت قلم آنهاست. اکنون این قلم ویژگی‌های بیشتری نسبت به نسل‌های قبلی خود پیدا کرده است. اکنون شاهدیم که قلم کاملا در گوشی جای گرفته و برای خارج کردن آن از جایش باید کلیک کنید تا قلم به‌راحتی از محفظه‌اش خارج شود. ما از کارکرد قلم گلکسی نوت 4 بسیار راضی بودیم؛ اما سامسونگ ادعا کرده که در این نسل کارآیی قلم از نسل قبل بهتر شده و روان کار کردن آن نیز بهبود پیدا کرده است. در این نسل Air Command طراحی جدیدی پیدا کرده؛ بعد از این شما همه‌جا آیکونی شناور مشاهده می‌کنید که با باز کردن آن دایره‌ای باز می‌شود و می توانید اپلیکیشن‌هایی را مشاهده کنید که از آنها بیش از بقیه استفاده می‌کنید. یکی از ویژگی‌های جدید و جذاب قلم این است که از این پس برای یادداشت کردن نیازی نیست صفحه نمایش گوشی روشن شود و زمانی که قلم را از جایش خارج کنید، می‌توانید روی صفحه خاموش دستگاه نیز یادداشت کنید. این ویژگی به عمر بیشتر باتری کمک می‌کند، زیرا پیکسل‌های صفحه نمایش کمتر درگیر می‌شوند، درحالی‌که سرعت عمل برای یادداشت کردن نیز بیشتر می‌شود. نوشتن روی PDF گزینه جدید دیگری است که به قلم این نسل اضافه شده و آن را کارآمدتر کرده است. اگر بخواهید از صفحه‌ای طولانی اسکرین‌شات بگیرید، نیازی نیست چند اسکرین‌شات تهیه کنید و آنها را به هم بچسبانید؛ نوت 5 اسکرین‌شات‌ها را می‌گیرد و آنها را به هم می‌چسباند. برای انتخاب چند عکس در گالری تنها کاری که لازم است انجام دهید گرفتن تمام آن عکس‌ها به‌وسیله قلم است.


[h=3]سیستم عامل

[/h] اندروید تزئین‌شده با رابط کاربری سامسونگ
گلکسی نوت 5 با اندروید 5.1 عرضه می‌شود. این سیستم عامل با رابط کاربری تاچ ویز تزئین شده است. با تجهیز گوشی به سیستم عامل اندروید امکان دسترسی به بازار پربرنامه گوگل پلی برای شما امکان‌پذیر شده است. شایان ذکر است برنامه‌های مخصوص خانواده نوت مانندS Note و S memo به‌صورت پیش‌فرض روی گوشی نصب‌اند.




[h=3]دوربین

[/h] باکیفیت، مانند همیشه
اگر تنها دنبال این هستید که بدانید از نظر مگاپیکسلی این دوربین چه کیفیتی دارد، باید بگوییم که کیفیت آن 16 مگاپیکسل برای دوربین اصلی و 5 مگاپیکسل برای دوربین دوم است. سنسور استفاده‌شده در دوربین این گوشی همان است که در گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اج دیده بودیم. همچنین دوربین گوشی به ویژگی OIS یا همان تثبیت‌کننده اپتیکال تصاویر مجهز است که هنگام عکس‌برداری در نور کم به کمک گوشی می‌آید. از دیگر ویژگی‌های دوربین، که در نسل قبل نیز مشاهده کرده بودیم، می‌توان به HDR خودکار، فوکوس انتخابی و پانوراما اشاره کرد. ویژگی جدید دوربین امکان ضبط مستقیم روی سرورهای یوتوب را امکان‌پذیر می‌کند.
[h=3]سخت‌افزار

[/h] قوی قوی قوی
از پردازنده شروع می‌کنیم. سامسونگ از پردازنده 8 هسته‌ای ساخت خودش یعنی Exynos 7 استفاده کرده است. در این پردازنده 4 هسته سرعت 2.1 گیگاهرتز و 4 هسته سرعت 1.5 گیگاهرتز دارند. این پردازنده بر پایه معماری 14 نانومتری ساخته شده و 64 بیتی است. اما به‌طور حتم حیاتی‌ترین و مهم‌ترین قسمت خانواده گلکسی نوت رم گوشی است. سامسونگ در این نسل برای اولین بار در خانواده گوشی‌های هوشمندش از رم 4 گیگابایتی استفاده کرده است. استفاده از رم با ظرفیت بیشتر این امکان را برای گوشی فراهم می‌کند که بتواند کارهای مولتی تسکینگ را بهتر و سریع‌تر انجام دهد. متاسفانه درگاه کارت حافظه خارجی در گلگسی نوت 5 حذف شده و در عوض نسخه 64 گیگابایتی به این خانواده اضافه شده است. اگر دوست دارید این گوشی را داشته باشید، به شما توصیه می‌کنیم بدون هیچ تردیدی نسخه 64 گیگابایتی را خریداری کنید، زیرا نوت 5 پر است از برنامه‌های مختلف که به فضای ذخیره‌سازی زیادی نیاز دارند.

[h=3]باتری

[/h] ظرفیت باتری از نسل قبلی کمتر شده و اکنون، به‌جای باتری 3220 میلی‌آمپری، شما باتری 3000 میلی‌آمپری پیش روی خود دارید. هنوز به‌طور دقیق نمی‌توانیم بگوییم که این کمتر شدن ظرفیت چه تاثیری بر عمر باتری دارد، اما با پشتیبانی گوشی از شارژ سریع، چه در حالت شارژ کردن با سیم و چه در حالت شارژ کردن بدون سیم، زمانی که به منبع برق دسترسی داشته باشید مشکلی با باتری گوشی خود نخواهید داشت.
[h=3]

[/h] [h=3]نتیجه‌گیری اولیه

[/h] گلکسی نوت 5 به‌عنوان پرچم‌دار جدید گوشی‌های هوشمند سامسونگ شایستگی‌های بسیار دارد که آن را از رقیبانش برتر می‌کند. طراحی جدید، قلم با رابط کاربری و ویژگی‌های جدید و در نهایت جنس جدید بدنه این گوشی آن را از نسل‌های قبلی و همچنین رقبا متمایز می‌سازد. فعلا روی کاغذ همه‌چیز خوب به نظر می‌رسد و با غولی پرقدرت روبروییم که می‌تواند پشت تمام رقبا را به خاک بمالد؛ اما برای اینکه در مورد این دستگاه نظر نهایی بدهیم، باید تا زمانی که ارائه شود و بتوانیم با آن کار کنیم منتظر باشیم تا ببینیم در عمل نیز این هوشمند سامسونگ ممکن است رقیبی ترسناک باشد یا خیر.
 
بالا پایین