Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

راهنمای سفر :به اصفهان سفر می کنید یا فارس ؟

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı گالری تصاویر طبیعت و گردشگری
Konu Başlığı راهنمای سفر :به اصفهان سفر می کنید یا فارس ؟
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :


راهنمای سفر :به اصفهان سفر می کنید یا فارس ؟




هرچند هرگوشه این مرزپرگهر سرشار از زیبایی و دیدنی است اما آمار نشان ميدهد که استانهاي گیلان و مازندران و همینطور اصفهان و فارس از مهمترین هدفهاي گردشگری نوروزی محسوب ميشوند. آنهایی هم که از سرما و برف خسته شدهاند راهی جنوب کشور ميشوند. شما نوروز امسال به کجا سفر ميکنید؟ قبل از اینکه چمدانتان را ببندید این چندمطلب را بخوانید.

اصفهان
سفري سنتي- رويايي
برای رسیدن به قلب استان اصفهان 2 راه داریم:

1- تهران- ساوه- دلیجان - اصفهان. به طول 460 کیلومتر
2- تهران - قم - کاشان - اصفهان. به طول 461 کیلومتر



مسیر دوم مسیر امنتر و بهتری است.هرچند اصفهان به دليل بناهای تاریخیاش مانند سی و سه پل، میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، عالی قاپو، منارجنبان و... شهرت دارد اما این استان که از یک سو بیابانی و نیمه بیابانی و ازسوی دیگر کوهستانی است جاذبههاي طبیعی بسیاری دارد که کمترشناخته شده، کویرها و روستاهای کویری زیبا و آرام ، غارها، آبشارها، باتلاقها و رودهای اصفهان هم بسیار دیدنی است. چند کیلومتری مانده به کاشان شهرهای کوچک قمصر و نیاسر با باغها و عرقیات و گلاب شان زبانزد خاص و عامند. روستای زیبای مشهداردهال آرامگاه شاعر بلندآوازه معاصر سهراب سپهری و روستای سرخ ابیانه نیز در همین مسیر و نرسیده به کاشان واقع شدهاند که ميتوانید پیش از رسیدن به شهر اصفهان از آنها بازدید کنید.بهتر است حداقل یک روز کامل را به کاشان اختصاص دهید. خانههاي تاریخی کاشان، حمام و باغ فین و کویرهای اطرافش مانند کویر مرنجاب و دریاچه نمک را ندیده نگذارید.برای اقامت در کاشان هم ميتوانید سراغ هتل بروید و هم مهانسراهای سنتی که فضایی ایرانی، خاطرهانگیز و بسیار دلنشین دارند. در مسیر کاشان به نطنز هم یک اکوکمپ کویری زیبا و مجهز در روستای متین آباد واقع شده که ميتوانید اقامتی خاص را در آن و در دل کویر تجربه کنید. اگر به سمت کویر مرنجاب بروید یک شرکت خصوصی حجرههاي کاروانسرای مرنجاب در کنار هتل های شیراز را کمي مرتب و تجهیز کرده و ميتوانید اقامتی تاریخی را تجربه کنید.

شهراصفهان دارای اماکن اقامتی بسیاری است از هتلهاي بسیار شیک و مجلل تا هتلهاي سنتی و مهمانسراهای ارزان، اگر هم ترجیح ميدهید برای چند روزی که در اصفهان هستید خانه اجاره کنید باید سراغ بنگاههاي معاملات ملکی بروید. برای بازدید کامل از جاذبههاي تاریخی شهر اصفهان دو روز کامل باید وقت بگذارید. در محاسباتتان ترافیک سنگین اصفهان و شلوغی بیش از حد اماکن تاریخی را فراموش نکنید.خوردن بریونی و دوغ و گوش فیل را فراموش نکنید.در میدان نقش جهان اصفهان و درست روبهروی گنبد شیخ لطفالله سری به چاه حاج میرزا بزنید البته برای پیداکردنش باید از کسبه سؤال کنید حیف است که به اصفهان بروید اما یک ساعتی در چاه حاج میرزا ننشینید و غذایی نخورید و چای و قلیانی نزنید و دوغ و گوش فیل را امتحان نکنید.هرچه سوغاتی ميخواهید در همان میدان نقش جهان پیدا خواهید کرد.
اما دیدنیهاي اصفهان فقط در کاشان و اصفهان خلاصه نميشود. اگر اهل طبیعت گردی هستید ميتوانید یک روز کامل را به دیدن جاذبههاي طبیعی اطراف سمیرم اختصاص دهید. دو آبشار بسیار زیبا و منحصر به فرد سمیرم و آب ملخ را حتما ببینید. البته آبشار سمیرم به دليل سهولت دسترسی احتمالا شلوغ خواهد بود اما آبشار آب ملخ خلوتتر، زیباتر و منحصربه فردتر است.اگر اهل ماجراجویی هستید حتما غارپلنگ را در 12 کیلومتری شهر کمه از توابع سمیرم ببینید. برای ورود، دهانه غار را باید به طور خزیده طی كرد و پس از آن وارد محوطه بزرگی ميشوید، طول غار حدود 95 متر است، صخرههای داخلی غار به شكلی انسان را به درون آن هدایت میكنند كه گویی شخصیت مهميدر انتهای آن به انتظار ایستاده است. هرچند از نظر علميهیچ توجیهی برای این افسانه مردم محلی مبنی بر سنگ شدن پلنگ آدمخوار وجود ندارد اما تخته سنگ بزرگی در انتهای غار موجود است كه به شكل پلنگی عظیم الجثه در حالت خوابیده است.
یکی دیگر از جاهای بسیار دیدنی اصفهان که ملغمهای از جاذبههاي فرهنگی، تاریخی و طبیعی است روستای کویری ورزنه است. زنان این روستا بر خلاف جاهای دیگر ایران همیشه چادرسفید سر ميکنند. ارگ قورتان در نزدیکی ورزنه یکی از بزرگترین ارگهاي ایران است که هنوز مردم در آن سکونت دارند و نیز تپه ماسههاي طلایی و بکر ورزنه ارزش طی مسافت 100 کیلومتری اصفهان تا ورزنه را دارد. باتلاق گاوخونی در نزدیکی ورزنه قرار دارد اما یادتان باشد که برای دیدنش نروید چون در حال حاضر بهخاطر بسته بودن آب زاینده رود خشک است.

شهر شیراز مركز استان فارس میباشد و در عرض جغرافیایی 29/37 و طول جغرافیایی 52/32 واقع شده است. ارتفاع متوسط این شهرازسطح دریا 1540 متر است. فاصله این شهر تا تهران 895 كیلومتر و تا اصفهان 481 كیلومتر و تا بندر بوشهر 320 كیلومتر است. آب و هوای شهر شیراز نسبتا معتدل بوده و به همین علت باغ های سرسبزی در تمام نقاط شهر شیراز پراكنده می باشد كه باعث اعتدال بیشتر در هوای شهر گردیده است. متوسط درجه حرارت سالانه شهر شیراز 3/17 درجه سانتیگراد حداقل مطلق آن 14 درجه سانتیگراد و حداكثر مطلق آن 2/43 درجه سانتیگراد میباشد. متوسط بارندگی سالانه شهر شیراز حدود 307 میلیمتر است و معتدل تعداد روزهای یخ بندان در طول سال در حدود 54 روز می باشد. سرسبزی و زیبایی شهر شیراز آن را معروف به شهر گل و شعر و عنوان عروس شهرهای ایران نموده است... صنایع دستی معروف این شهر حصیر بافی و سفال سازی و نقره سازی و قلمزنی، خاتم كاری و رنگ كاری و درودگری میباشد و همچنین وجود كارخانجات متعدد صنعتی و دانشگاه و آثار ابنیه تاریخی موجب معروفیت شهر شیراز گردیده است. گردشگری از صنایع اصلی شهر شیراز و هتل های شهر شیراز میزبان مسافران علی الخصوص در فصل بهار نارنج می باشد.
اولین اشاره به نام شیراز، بر روی لوحهای گلی ایلامی به ۲۰۰۰ سال پیش از میلاد باز میگردد که در ژوئن ۱۹۷۰ در هنگام کندن زمین برای ساخت کوره آجرپزی در گوشه جنوب غربی شهر یافت شدهاست. لوحهای نوشته شده در ایلام قدیم به شهری به نام تیرازیس اشاره دارد. با توجه به فونتیک چنین برداشت میشود: تیراسیس یا سیراسیس، این اسم از نام سیراجیس در فارسی قدیم گرفته شدهاست که بر اثر تغییر منظم صداها در زبان فارسی مدرن به شیراز تغییر نام دادهاست. نام شیراز بر روی سفالهای پیدا شده از ویرانههای دوره ساسانی در قرن دوم پس از میلاد نیز رویت شدهاست. بر اساس نوشتههای برخی از نویسندگان بومی، با توجه به شاهنامه، نام شیراز از نام پسر سومین شاه جهان یعنی طهمورث مشتق شدهاست. در کاوشهای باستانشناسی در تخت جمشید، به سر پر ستیجورج کامرون در سال ۱۳۱۴ خورشیدی به پیدایش خشت نبشتههایی عیلامی انجامید که بر روی چند فقره از آنها به قلعهای بنام «تیرازیس» یا «شیرازیس» اشاره شدهاست. همچنین مهرهایی مربوط به اواخر ساسانی و اوایل اسلام، در محل قصر ابونصریافت شدهاست که حاوی نام «شیراز» میباشند. ابن حوقل، جغرافیدان مسلمان قرن چهارم هجری، وجه تسمیه شیراز را شباهت این سرزمین به اندرون شیر میداند؛ چرا که به قول او عموماً خواربار نواحی دیگر بدانجا حمل میشد و از آنجا چیزی به جایی نمیبردند. براساس تحقیقات تدسکو شیراز به معنای مرکز انگور خوب است. هرچند این نظر توسط محققین دیگر مانند بنونیست و هنینگ رد شدهاست.

فارس
حافظ، عشاق را مي​طلبد
بهترین مسیر برای رسیدن به مرکز استان فارس(شیراز) مسیر تهران- قم - کاشان- اصفهان- شهرضا-آباده- مرودشت-شیراز به طول 940 کیلومتر است. هرچند استان فارس به دليل آثار به جا مانده از دوره پیش از اسلام و بهخصوص تخت جمشید و پاسارگاد (آرامگاه کوروش) معروف است اما بهتر است قبل از سفر به این استان با جاذبههاي دیگر تاریخی، طبیعی و فرهنگی این خطه از ایران آشنا شوید. در 135 کیلومتری شیراز و پیش از آنکه به مرودشت برسیم در سمت چپ بزرگراه تابلویي ما را به سمت محوطه تاریخی پاسارگاد که بهخاطر مقبره کوروش زبانزد است راهنمایی ميکند. هرچند تکتک بخشهاي محوطه تاریخی پاسارگاد برای تاریخ دانان و علاقهمندان میراث فرهنگی بسیار با ارزش است اما برای مخاطب عام جالبترین قسمت این مجموعه آرامگاه کوروش است. پیشنهاد ما این است که اگر اطلاعات دقیقی از بناهای دیگر این مجموعه ندارید پس از دیدن آرامگاه کوروش این مجموعه را ترک کنید و به سمت نقش رستم بروید. نقش رستم در فاصله 66 کیلومتری شیراز و در سمت چپ بزرگراه قرار دارد. آرامگاه 4تن از پادشاهان هخامنشی، نقش برجستههای متعددی از وقایع مهم دوران ساسانیان، نقشبرجسته ویرانشدهای از دوران عیلامیان و بنای معماگونه کعبه زرتشت در این مکان قرار دارند. 6 کیلومتر پس از نقش رستم به تخت جمشید ميرسید. بازدید از تخت جمشید حداقل 4 ساعت طول خواهد کشید. اگر زمان کافی ندارید این بازدید را روز آخر و هنگام بازگشت انجام دهید و به هیچ وجه بدون راهنما یا کتاب راهنما اقدام به بازدید نکنید.
خوشبختانه هتل های شیراز و مهمانسراها شیراز و هتلهاي سنتی خوب است و هم خانههاي مبله برای اجاره کردن در آن پیدا ميکنید. کافی است سری به مرکز شهر و حوالی بازار وکیل بزنید؛ بر در و دیوار شهر اعلانهاي اجاره خانه را ميبینید. بازدید از جاذبههاي تاریخی و فرهنگی شهر شیراز دو روز تمام طول خواهید کشید که میتوایند این دوشب را در هتل های شیراز که مدرنیته وسنتی هستند بگذرانید. شبهایتان را در شیراز ميتوانید به زیارت شاه چراغ یا حافظ بروید، همچنین ميتوانید در نزدیکی حافظیه به باغ جهان نما بروید. بهترین سوغاتیها را هم ميتوانید از بازار وکیل و مخصوصا سرای مشیر تهیه کنید.در خیابان پشتی ارگ کریم خانی هم دو سه فالودهفروشی هست که نباید از قلم بیفتد.اما جاذبههاي تاریخی استان فارس تنها در مرودشت و شیراز خلاصه نميشود. شهرستان کازرون در فاصله 154 کیلومتری غرب شیراز بیشترین آثار به جا مانده از دوره ساسانی را در خود جا داده است؛ معبد آناهیتا ایزدبانوی آب، شهر باستانی بیشاپور که زمانی پایتخت ایران بوده و بزرگترین مجسمه دوره ساسانی مجسمه شاپور اول از آن جملهاند. ميتوانید یک روز کامل از سفر خود را به آثار تاریخی و طبیعی کازرون اختصاص دهید، یادتان باشد در مسیر شیراز به کازرون وقتی هنوز کمتر از 25 کیلومتر از شیراز دور شدهاید سراغ روستای رمقان و آبشار بسیار زیبای کوهمره سرخی هم ميتوانید بروید.

عمارت مرکزی باغ ارم شیراز
هرچند معروفترین جاذبه طبیعی استان فارس آبشار مارگون است اما ما به دليل ازدحام بیش از حدگردشگران بازدید از این آبشار را در تعطیلات نوروز پیشنهاد نميکنیم. شاید در مورد دریاچههاي استان فارس هم زیاد شنیده باشید اما اگر ميخواهید دریاچهای پر آب ببینید بهتر است به تماشای دریاچههاي استان فارس نروید در این میان دریاچه مهارلو که در فاصله 10 کیلومتری جنوب شرقی شیراز که تبدیل به دریاچه نمک شده دیدنی است و بهخاطر فاصله اندکش با شیراز ميتواند یکی از گشتهاي کوتاه اما دیدنی شما باشد اما اگر ميخواهید از جاذبههاي طبیعی فارس حسابی لذت ببرید بهتر است 100 کیلومتر از شیراز به سمت شمال غرب بروید تا به سپیدان برسید. به جز پیست اسکی مجهز سپیدان که دومین پیست اسکی بینالمللی ایران است ميتوانید در 20 کیلومتری اردکان (مرکز شهرستان سپیدان) سراغ تنگ تیزاب را بگیرید و کنار رودی که از کوههاي یاسوج تا تنگ تیزاب آمده است در کمپهايی که برای گردشگران مهیا شده ساعاتی بیاسایید. اگر اهل ماجراجویی و کوهپیمایی هستید ميتوانید دیگر جاذبههاي طبیعی و بکر فارس را جستوجو کنید جاهایی مانند تنگ دم اسب و تنگ رغز که از بینظیرترین جاذبههاي طبیعی ایران هستند.

می گویند اردیبهشت، بهترین وقت سفر به شیراز است. وقتی که هم از شلوغی نوروز خبری نیست و هم شکوفه های بهارنارنج باز شده اند، گل های رز و محمدی و نرگس و بابونه، جشنواره گل ها را در این شهر به راه انداخته اند. آن وقت هوای شهر را با بوی گل های رنگارنگ باید تنفس کرد. از دروازه قرآن باید گذشت و سر حوصله و فرصت به زیارت شاهچراغ رفت و بعد راهی زیارتگه رندان جهان، حافظیه و سعدیه، آرامگاه خداوندگار شعر رفت و شیدایی شد.
باید به تاریخ هم سری زد و به روزهایی سفر کرد که وکیل الرعایا در ارگ کریم خانی اش نشسته بود و به بازار و حمامی رفت که یادگار چندصدساله شهر هستند، از مسجدها و خانه های قدیمی و باغ های دلگشای شیراز نمی شود و نباید ساده گذشت. باید سر فرصت به همه آنها سری زد و دل داد و جان گرفت. بنابراین برای سفر به شیراز و دیدنی های اردیبهشتی اش دست کم باید سه روز وقت گذاشت. البته اگر بخواهید، طعم شیرازگردی تان در خاطره تان بماند، باید روزهای بیشتری در شیراز بمانید.
شهر تاریخ و تماشا
شیراز تاریخی، یکی از محبوب ترین شهرهای ایران است، مخصوصا در ماه اردیبهشت. محبوبیت شیراز فقط به خاطر مقبره شعرای محبوب و باغ های زیبایش نیست. در جای جای این شهر می توانید آثار منحصر به فردی را تماشا کنید، از مجموعه وکیل گرفته تا امامزادگان معروفش. غیر از این می توانید در بازار تاریخی اش بگردید و خوردنی های خوشمزه بخورید. یادتان نرود به دروازه قرآن که تصویر آن را می بینید هم سری بزنید.
چطور برسیم؟
در راه شعر و شور
شهر شیراز تا تهران حدود یک هزار کیلومتر و تا اصفهان حدود 540 کیلومتر فاصله دارد. باید از تهران تا اصفهان بیایید. از آنجا هم وارد جاده دوبانده ای می شوید که تا آباده می آید. از آباده یکی از راه صفاشهر، پاسارگاد، سعادت شهر و مرودشت و دیگری از سورمق، اقلید، دشت آسپاس، دشت کام فیروز و مرودشت می توانید تا شیراز بیایید.شیراز یک شهر تاریخی تماشایی است، بنابراین برای گشت و گذار در آنجا باید حسابی وقت بگذارید پس از میان هتل های شیراز یک محل مناسب را انتخاب کنید.مواردی که ما به شما پیشنهاد می کنیم، فقط دیدنی های خیلی معروف شیرازند، این شهر آثار دیدنی زیاد دارد. دروازه قرآن: ورودی شهر از شمال، دروازه قرآنی است که آرامگاه خواجوی کرمانی را هم در همسایگی خود دارد و به خصوص شب ها با نورپردازی بسیار زیبا، جذابتر هم می شود.

حافظیه: احتمالا پرطرفدارترین محل تاریخی شیراز، آرامگاه حافظ است با آن بنای یابود زیبایش. بنایی که سال 1315 و با الهام از معماری دوره زندیه ساخته شد. در حافظیه می توانید در باغ باصفای اطراف مقبره حافظ قدم بزنید. حافظیه در میدان آزادی یا همان فلکه گاز شیراز قرار دارد. در اینجا می توانید فالوده هم بخورید.

سعدیه: سعدیه و باغ دلگشایش هم از نقاط پربازدید و زیبای شیراز است. سعدیه با آن حوض آبی و ماهی هایش، از آن نقاط محبوب است. برای رفتن به مزار استاد سخن سعدی، باید به میدان بوستان شیراز بروید.امامزاده شاه چراغ (ع): بارگاه احمد بن موسی (ع)، برادر امام رضا (ع) نیازی به معرفی ندارد و باید برای زیارتش به خیابان احمدیه شیراز بروید. پس از زیارت به معماری امامزاده که از دوره دیلیمیان به جای مانده دقت کنید و سری هم به موزه امامزاده بزنید.بازار: بازار 300 ساله شیراز یکی از زیباترین بازارهای ایران است و از دوره زندیه به یادگار مانده است. انواع دست بافت ها، میناکاری و اشیای عتیقه و نیز سوغات های دیگر استان فارس از جمله عرقیات مشهور آن را می توانید در این بازار پیدا کنید. به بازارسرای مشیر و عمارت زیبای صنایع دستی آن هم سری بزنید. در چند قدمی بازار حمام و مسجد وکیل قرار دارد که می توانید به آنجا بروید و از این آثار تاریخی هم بازدید کنید.

ارگ کریمخان: مهمترین و بزرگترین بنای دوره زندیه همین ارگ است که مرکز حکومت شاهان زند بود. مجموعه ارگ با تزئینات و معماری زیبای دوره زندیه در مرکز شهر شیراز و نزدیک چهارراه زند قرار دارد.

نارنجستان قوام: عمارت قجری نارنجستان قوام، سال های سال یکی از مهمترین مراکز سیاسی شیراز بوده است. ساختمان زیبای نارنجستان، پر از آیینه کاری، نقاشی، کاشی کاری، گچبری و منبت کاری است. این عمارت با باغ باصفای نارنجش در مسیر خیابان لطفعلی خان به حرم شاهچراغ (ع) قرار دارد. در این خیابان سری هم بزنید به خانه زینت الملک که از آن خانه های قاجاری زیبای شهر است.

باغ های شیراز: اگر می خواهید از هوای بهاری شیراز سرمست شوید به باغ های دلگشای شیراز سری بزنید و لابلای گل ها و سبزه ها و سروهای شیرازی چند ساعتی را بگذرانید. باغ 13 هکتاری عفیف آباد یا گلشن در خیابان عفیف آباد قرار دارد و موزه سلاح های نظامی را هم تماشا کنید. باغ مشهور و جهانی ارم نیز با سروهای ناز و گل و گیاهان طرب انگیزش در خیابان ارم قرار دارد. باغ جهان نما در نزدیکی دروازه قرآن و باغ دلگشا در مسیر آرامگاه سعدی، باغ های دیگر شهر هستند.
 

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

راهنمای خرید در پنج نقطه شلوغ ایران


شیراز، اصفهان، تبریز، کیش و مشهد پنج نقطه ای از ایران هستند که در نوروز از بیشترین حجم مسافر میزبانی می کنند؛ هر کدام از این شهرها چند مرکز خرید بزرگ و هیجان انگیز دارند.

اگر برای تعطیلات نوروزتان یکی از این پنج شهر پر مسافر ایران را انتخاب کرده اید و نمی دانید برای خریدن سوغاتی های تان به کجا بروید ما به شما مشهورترین بازارهای ایران در این شهرها را معرفی می کنیم. البته نگران نباشید علاوه بر معرفی لوکس ترین بازارهای ایرانی در این شهرها گزینه هایی هم برای خرید عموم مردم و اقتصادی ترها در آستین داریم.

شیراز

مجتمع تجاری ستاره فارس یک مجتمع بسیار لوکس و گرانقیمت در شمال شهر است. بیشتر اجناس این مجتمع از مناطق آزاد کشور تامین می شود. 45 هزار متر مربع مساحت دارد و 9 طبقه است. سه طبقه زیر زمینی این مجتمع در واقع یکی از بزرگترین پارکینگ های خودرو در شیراز است و گنجایش 500 دستگاه اتومبیل را دارد. این موضوع برای مسافران شیراز به ویژه در تعطیلات نوروز یک مزیت است زیرا در شرایطی که ازدحام مسافران در خیابان های شهر کلافه کننده به نظر می رسد مشتریان این مجتمع تجاری به راحتی به یک پارکینگ بزرگ دسترسی دارند.



در سه طبقه دیگر مجتمع، 450 واحد تجاری قرار دارد که انواع اجناس و کالاها را به فروش می رسانند و از بوتیک لباس های مردانه و زنانه و بچگانه گرفته تا گوشی موبایل و لوازم تزئینی و آرایشی و بهداشتی. این مجتمع تجاری در خیابان عفیف آباد شیراز واقع شده است. پاساژ برق در خیابان ملاصدرا و پاساژ ایران زین در ابتدای خیابان پارامونت شیراز دو گزینه مناسب برای خریدهای همگانی است. در این دو پاساژ معروف شیراز انواع و اقسام کالاها با قیمت های معقول پیدا می شود. یادتان باشد از این پاساژها کفش تهیه کنید زیرا کفش های مرغوب و نسبتا ارزان قیمت تر از تهران در این مراکز عرضه می شود که مقایسه قیمت های آن با پایتخت هرگز شما را از خریدتان پشیمان نمی کند.

بازار وکیل و سرای مشیر دو گزینه پیشنهادی مهم برای مسافران شیراز است. سرای مشیر در انتهای راسته بازار وکیل واقع شده است و این بازار در خیابان زند شیراز قرار دارد. در این بازار زیبا و سنتی دوره زند می توانید انواع خوراکی های خوشمزه محلی شامل نوعی آجیل محلی به نام بخورک، کشک، سبزی ها و گیاهان معطر خورکی و دارویی و عرقیجات گیاهی اصل را پیدا کنید به علاوه آنکه زیورآلات بسیار زیبای سرای مشیر حتما شگفت زده تان خواهد کرد.

مشهد

پروما که ظاهری بسیار شیک و معماری زیبایی دارد از دور یک مکعب شیشه ای به نظر می رسد. این مکعب شیشه ای سفید و آبی با آن لوگوی قرمز رنگش دارای قست های مختلف تجاری و تفریحی است. این مجتمع در بلوار فردوسی جنب میدان جانباز واقع شده است که دارای قسمت هایی از جمله سوپرمارکت، قنادی، البسه و پوشاک، لوازم صوتی و تصویری، انواع لوازم آشپزخانه و صنایع دستی و غیره است.
می گویند در پروما می توانید صنایع دستی خوی خریداری کنید و این برای شما که مسافر مشهد هستید یک گزینه عالی به شمار می آید. یادتان باشد صنایع دستی معروف مشهد ظروف فیروزه کوبی شده است. علاوه بر این مشهدصنایع چرمی مرغوب و زیبایی دارد که می توانیدبه عنوان یک سوغات ارزشمند برای اطرافیانتان تهیه کنید. کیان سنتر یکی دیگر از برج های تجاری مشهور مشهد است که این برج هم مانند همتای دیگرش پروما یک برج ساده شیشه ای اما زیباست. کیان سنتر گزینه مشهدی های برندباز است و آنهایی که به مارک لباس و کیف و کفش خود اهمیت زیادی می دهند.

الماس شرق یکی دیگر از مراکز لوکس مشهد است. در الماس شرق زیورآلات و لوازم تزئینی زیبایی می توانید پیدا کنید و برای دوستانتان و اعضای خانواده تان سوغاتی بخرید. پاساژ 17 شهریور مشهد که در خیابان معلم این شهر قرار دارد یکی از گزینه هایی است که مشهدی ها برای یک خرید با قیمت های مناسب به شما پیشنهاد می کنند. این پاساژ با پوشاک ارزان قیمت و مناسبش معروف است. مجتمع تجاری فردوسی مشهد در سی متری طلاب مشهدت یک پاساژ تجاری چهار طبقه است که انواع کالاها را با قیمت های مناسب به شما عرضه می کند. در بازار رضا مشهد از شیر مرغ تا جان آدمیزاد پیدا می شود. از خوراکی و پوشاک گرفته تا مهر و تسبیح و کفن متبرک. قیمت های این بازار شلوغ و پرازدحام قیمت های مناسب و به صرفه ای است و شاید همین دلیل پرمشتری بودن آن است. اگر حوصله گشت و گذار در بازاری شلوغ و متنوع را دارید بازار رضا را به شما پیشنهاد می کنیم.

کیش
پردیس یک و دو و مجتمع تجاری پانیذ سه مرکز خرید مشهور جزیره کیش است. نکته ای که بیشتر از هر چیز در نگاه اول نظرتان را به این مجتمع های تجاری جلب می کند طراحی زیبای آن است که تلفیقی از معماری مدرن و طبیعت است.کنار این مجتمع های تجاری زیبا انواع صخره ها با گلسنگ ها و گل های وحشی طبیعی دیده می شود. در وسط این برج ها نیز نخل های زیبا و سر به فلک کشیده دیده می شود که این موضوع مجتمع های تجاری مشهور کیش را از سایر برج های دیگر ایران متمایز می کند.
این مجتمع های تجاری زیبا همیشه شلوغ به نظر می رسند و محبوبیت خاصی بین مشتریانشان دارند. تنوع اجناس لوکس و اصل، نظر شما را به مغازه های رنگارنگ آن جلب می کند. البته بیشتر
هتلهای کیش
در خود مجموعه دارای بازارهای داخلی نیز هستند در این بازارها هر چه که بخواهید وجود دارد؛ از ساعت و لوازم زینتی گرفته تا پوشاک و عطر و ادکلن و لوازم صوتی و تصویری و گوشی موبایل و لوازم کامپیوتر و ... در این مراکز تجاری انواع رستوران های لوکس و سنتی و کافی شاپ و چایخانه های سنتی وجود دارد.شعب بانکی و آژانس های تلفنی از دیگر امکانات این مراکز تجاری است. علاوه بر این با خرید از این مراکز تجاری می توانید در قرعه کشی های شبانه نیز شرکت کنید. در این مراسم مجریان و بازیگران مشهور کشور شرکت می کنند و با جشن شبانه ای مشتریان خوش شانس مراکز تجاری معرفی می شوند و جوایز نفیسی دریافت می کنند.
بازار صفین عرب ها و مجتمع تجاتری پارس خلیج دو گزینه ارزان قیمت کیش به شمار می آیند. می گویند در این بازارها اجناس بالای 100 هزار تومان وجود ندارد و البته فروشندگان چینی این بازارها شاید به خوبی علت ارزان قیمت بودن این بازارها را به شما نشان بدهند اما از چینی ها نترسید با کمی جستجو می توانید کالاهای مناسب و با قیمت مناسب پیدا کنید اما از آنها لوازم برقی نخرید.
 

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

اصفهان

در چند سال آینده اصفهان را با سیتی سنترش خواهند شناخت. بزرگترین مجتمع تجاری ایران و چهارمین برج تجاری جهان در اصفهان قرار دارد. این مجتمع تجاری بیشتر از 750 فروشگاه دارد. یک هایپر مارکت و تعداد زیادی غرفه های رنگارنگ فروش، رستوران های متعدد و آژانس هواپیمایی بخش دیگری از این برج تجاری خیره کننده را تشکیل می دهند. یک هتل 7 ستاره که در واقع یکی از گران قیمت ترین هتل های ایران و خاورمیانه است. 7 سالن سینما و یک شهر بازی بزرگ قسمت های دیگر سیتی سنتر معروف اصفهان است.



سیتی سنتر غیر از این در کنار یک چشم انداز طبیعی بسیار زیبا و دلنشین واقع شده است. این برج تجاری باشکوه در دامنه کوه صفه، شاه کوه و بخش شرقی زاینده رود واقع شده است و بخشی از پنجره های آن به سمت طبیعت باز می شود.
سیتی سنتر در خیابان چهارباغ اصفهان که نمایی تاریخی و سردری هنرمندانه دارد یکی از زگینه های خوب برای خرید عموم مسافران اصفهان است. این مجتمع در منطقه چهارباغ اصفهان قرار دارد و فروشگاه های متعدد و شیک آن می تواند اجناس و کالاها را با قیمت مناسب تر در اختیار شما بگذارد.
مرکز خرید مهرسان یکی دیگر از گزینه های پیشنهادی برای مسافران اصفهان است. در این مرکز خرید که در خیابان بزرگمهر اصفهان قرار گرفته است یکی از مدرن ترین مراکز خرید اصفهان است که انواع صنایع دستی، لوازم خانگی، لوازم آشپزخانه، چینی و پیرکس، لوازم الکترونیک، کامپیوتر و لپ تاپ، لوازم صوتی و تصویری و پوشاک، کیف و کفش را با قیمت های نسبتا مناسب در اختیارتان می گذارد. بازار قیصریه در میدان امام اصفهان یکی از بازارهای سنتی و زیبای ایرانی است که به افرادی توصیه می شود که تصمیم دارند برای خانه شان لوازم دکوری سنتی و صنایع دستی خریداری کنند. در این بازار زیبا انواع ظروف و تابلوهای مس و نقره قلمزنی شده، ظروف میناکاری، سفره قلمکار و سایر اجاس و خوراکی های محلی، گز، گیاهان دارویی و ادویه و ... پیدا می شود.

تبریز

در لاله پارک تبریز یک هتل 5 ستاره هم وجود دارد که اگر تمایل داشته باشید می توانید به اقامت در آن فکر کنید. بیشتر از 120 فروشگاه در این مرکز خرید وجود دارد. بوتیک های لباس اینجا مارک های اصل ترکیه را می فروشند. سینمای 5 بعدی، هایپر مارکت همه و همه امکاناتی است که این مرکز خرید در اختیار شما می گذارد.

در این برج 5 اتاق نگهداری از کودکان وجود دارد که شما می توانید بچه های تان را به این اتاق ها بسپارید تا سرگرم شان کنند و شما با خیال راحت در این مجتمع زیبا خریدهای تان را انجام دهید. در این برج می توانیدهمراه با خانواده تان انواع غذاهای ایرانی، ترکی، مکزیکی و ایتالیایی را صرف کنید و در تراس های وسیع آن برای نوشیدن چای و قهوه و خوردن دسر و یک گپ کوتاه بنشینید.
علاوه بر برج لاله پارک برج بلور تبریز هم گزینه دیگری است که پیشنهاد می کنیم به آن سری بزنید. در حال حاضر تنها سه طبقه آن که به مرکز خرید اختصاتص دارد به بهره برداری رسیده است اما اینکه چرا برج بلور را پیشنهاد می کنیم بیشتر به دلیل منکانی است که در آن واقع شده است؛ یعنی خیابان آبرسانی تبریز. در چهارراه آبرسانی مغازه های زیادی وجود دارد که می توانید از آنجا بهترین شیرینی ها و آجیل مرغوب تبریز را تهیه کنید و در کنار آن سری هم به برج بلور زیبا بزنید.

مرکز خرید رشدیه در شهرک رشدیه تبریز یک هرم آبی رنگ است که سه طبقه تجاری دارد. شهر بازی، فست فود و فروشگاه های متعدد که انواع اقلام و کالاهای مورد نیازتان را عرضه می کند یک گزینه خوب برای عموم مردم و آنهایی است که نمی خواهند زیاد ولخرجی کنند. بازار کبود تبریز به تمام دوستداران معماری ایرانی پیشنهاد می شود. این بازار زیبا و سنتی یکی از بزرگترین بازارهای سرپوشیده آسیا به شمار می رود. روزها از دریچه های سقف این بازار آفتاب به آجرهای نارنجی رنگش می تابد و در حجره های زیبای آن انواع خوراکی های محلی، صنایع دستی، ظرف و ظروف به فروش می رسد.
 
بالا پایین