Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

راه نجات خودورسازی از دید کارشناسان

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı مهندسی خودرو
Konu Başlığı راه نجات خودورسازی از دید کارشناسان
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :



[h=2]اکونیوز:همکاری مشترک و رسیدن به تولید خودرو مشترک می تواند صنعت کشور را متحول کند؛ در سایر کشورها نیز زمانیکه بحران مالی ایجاد می*شود خودروسازان با یکدیگر همکاری می کنند و خلأهای ایجاد شده را پر می*کنند.
[/h]

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران(econews.irمردم ایران بر این باورند که باید خودروهای خارجی بخش بزرگی از بازار ایران را در دست بگیرند، تا خودروسازان داخلی نیز خود را تکان داده و پا به پای خارجی*ها در کیفیت و قیمت رشد کنند. بدون تردید اگر خودروسازان ایرانی نیز می*توانستند محصولاتی با کیفیت و قیمت مناسب روانه بازار کنند، مردم آرزوی صفر شدن تعرفه و پرشدن بازار از خودروهای خارجی را نداشتند و این*قدر نسبت به انحصار بازار گله*مند نبودند.
در همین ارتباط دو کارشناس صنعت خودرو در گفت*وگویی ضمن بررسی شرایط امروز خودروسازی در کشور، بایدها و نبایدهای حضور برندهای خودروساز اروپایی در ایران را نیز بررسی کرده*اند:
رزم*خواه کارشناس خودرو و فعال بخش قطعه*سازی گفت: تغییر رویکرد دولت و حضور مدیران توانمند در عرصه صنعت خودرو ما را به افق این صنعت که آینده خوبی برای آن متصور نبودیم، خوش*بین کرد و سال*های گذشته صنعت خودرو چوب اشتباهات و تصمیم*های را خورد که به ناحق برای آن گرفته شد.
وی افزود: با همکاری خودروسازان و کمک دولت یازدهم باید خسارت های وارده را جبران و صنعت خودرو را احیا کرد، در غیر این*صورت نمی*توان این صنعت را به پویایی گذشته*اش رساند.
رزم*خواه خاطرنشان کرد: برای احیا شرایط صنعت خودرو هنوز اقدام عملی صورت نگرفته و حتی تحریم*ها هنوز برداشته نشده است، لذا باید در شرایط فعلی حرکت کرد و واقع*بین بود. البته همه بخش*ها باید تلاش کنند که تحریم*ها رفع و همکاری با خودروسازان خارجی از سر گرفته شود تا این صنعت رشد کند.

دولتمردان و به خصوص وزارت صنعت در حال برنامه*ریزی برای صنعت خودرو هستند تا بتوانند نقصان*های که پیش آمده است را حل کنند و دیگر کاهش تولید در این بخش حادث نشود. صنعت خودرو و قطعه سازی ۲۰درصد از تولید ناخالص ملی را دارد به همین دلیل باید از سوی تمام بخش*ها مورد توجه ویژه قرار گیرد. زمانی*که کاهش تولید خودرو رخ داد، اشتغال*زایی با چالش روبرو شد و مردم نیز نتوانستند خودرو مورد نیاز خود را خریداری کنند.
رزم خواه با بیان اینکه تا تحریم ها لغونشود نمی توان امیدوار به حضور خودروسازان خارجی بود متذکر شد:معتقدم تا از بین رفتن تحریم ها می توان با تزریق پول به این بخش و همکاری بانک ها، صنعت خودرو را در مسیر مثبت قرار داد. قوانین و مقررات فعلی به گونه ای است که بانک ها سیاست انقباظی دارند و این امر سدی بر سر راه توسعه صنعت خودرو است و در همه کشورها بانک ها نقش مهمی دارند و با ارایه تسهیلات کارخانجات توسعه پیدا می کند اما در ایران این امر عکس است.
وی تاکید کرد: با اصلاح سیستم بانکی و تامین مالی بخش های تولید می توان به صنعت کشور امیدوار بود.لذا تا قبل از حذف تحریم ها می توان به تمهیدات دولت فضای این بخش را بهبود بخشید.
وی درباره همکاری مشترک خودروسازان گفت: همکاری مشترک و رسیدن به تولید خودرو مشترک می تواند صنعت کشور را متحول کند،در سایر کشورها نیز زمانیکه بحران مالی ایجاد می شود خودروسازان با یکدیگر همکاری می کنند و خلأهای ایجاد شده را پر می*کنند لذا این روند به خودروسازان پیشنهاد می شود.


استفاده از پتانسیل*ها تأثیر سازنده*ای دارد
رضا رضایی قطعه*ساز و کارشناس صنعت خودرو نیز گفت: تحریم بر صنعت قطعه سازی و خودروسازی تاثیر بسیار منفی گذاشت. درست است که ما در بخش های از خودرو به خودکفایی رسیدیم اما وابستگی به واردات هم زیاد است.
وی تأکید کرد: زمانی*که کشورهای خارجی به ایران قطعه ندادند صنعت خودرو با چالش جدی روبرو شد و تولید خودرو بیش از ۶۴ درصد کاهش یافت.

وی با بیان اینکه ازخودروسازان پژو و رنو دعوت شده تا به ایران بازگردند و سرمایه گذاری کنند،تصریح کرد: خودروسازان در رفتن برندهای مختلف نقشی نداشتند و آنها به خاطر مسائل سیاسی حاضر به همکاری با ایران نبودند حال با بهبود شرایط امیدواریم که برگردند و همکارهای خود را ادامه دهند. ایران از صادرات جهانی سهم پنج*درصدی دارد و این عدد گویایی آن است که ایران بازار بسیار خوبی برای سایر کشورهاست.
وی با بیان اینکه شرکت های کوچک قطعه سازی تعطیل شدند و البته این امر پس از هدفمندی یارانه ها وسعت گرفت افزود:در بنگاه های بزرگ تعدیل نیرو بیش از ۲۵درصد بود .لذا با بهبود شرایط و توسعه فعالیت اشتغالزایی افزایش خواهد یافت. وی تأکید کرد: انتقال و جابجایی پول در حال حاضر امکان*پذیر نیست و سوئیفت هنوز فعال نشده است. از این*رو تا فعال نشدن آنها نمی*توان امیدوار به حل مشکلات بود.
رضایی گفت: تا زمانی*که تحریم*ها برداشته شود و جابجایی پول امکان*پذیر شود همکاری ایران خودروو سایپا می*تواند شرایط را بهتر کند.

انتهای پیام//





 
بالا پایین