Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

زیان ۵۰۰ میلیارد دلاری کشورهای خلیج فارس در سال ۲۰۱۵

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اخبار اقتصادی
Konu Başlığı زیان ۵۰۰ میلیارد دلاری کشورهای خلیج فارس در سال ۲۰۱۵
نویسنده موضوع !!!OMID!!!
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan !!!OMID!!!

!!!OMID!!!

کـاربــر حـرفــه ای
تاریخ ثبت‌نام
Jul 25, 2015
ارسالی‌ها
2,090
پسندها
526
امتیازها
0
محل سکونت
کرمانشاه
تخصص
مهندس عمران
مدل گوشی
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
برند گوشی
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه
جنسیت
نوع آنتی ویروس
ماه تولد

اعتبار :

[h=2][/h]
زمان انتشار خبر: جمعه ۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۶






خبرگزاری آناتولی نوشت: کشورهای حاشیه خلیج فارس در سال دو هزار و پانزده در پی سقوط بهای نفت، ۵۰۰ میلیارد دلار زیان کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، برآوردهای صندوق بین المللی پول نشان می دهد که «اقتصاد کشورهای خلیج (فارس) در سال دو هزار و پانزده و در پی سقوط قیمت نفت متحمل ضرر و زیانی به میزان پانصد میلیارد دلار شده است».

به نوشته این پایگاه، گزارش خبرگزاری آناتولی در این زمینه حاکی است: سال دو هزار و پانزده هم سپری شد بدون اینکه رؤیای کشورهای نفتی در بهبود قیمت ها آنطور که در سال دو هزار و چهارده پیش بینی کرده بودند، به ویژه در نیمه دوم این سال، محقق شود».


این گزارش حاکی است: منطقه خاور میانه (غرب آسیا) به علت سقوط قیمت نفت متحمل زیان و خسارت های زیادی شد، به استثنای ترکیه که از این سقوط قیمت به عنوان وارد کننده خالص آن، سود برده است».


بر پایه این گزارش، با وجود اینکه همه کشورهای تولید کننده نفت در کشورهای خاور میانه در یک سازمان یعنی سازمان اوپک هستند اما همه آنها به علت اصرارشان بر تولید بالای این کالا که باعث افزایش عرضه و کاهش قیمت می شود، جنگی بر ضد یکدیگر به راه انداخته اند که همین مساله باعث بروز مشکلات اقتصادی در این کشورها مانند کسری بودجه، و حرکت برخی کشورها به سمت کاهش یارانه و حتی وام گرفتن از داخل و خارج شده است».


این گزارش، علاوه بر بحران نفت، به چالش های دیگری که کشورهای خلیج (فارس) در سال دو هزار و پانزده با آن روبرو بودند، پرداخته است که از جمله این چالش ها، -بر اساس این گزارش- نابودی اقتصاد و لغو تحریم های ایران است:


1- نابودی اقتصاد
حوادث سیاسی در بسیاری از کشورهای عربی، منجر به حضور نیروهای بیگانه در خاک چند کشور عربی شده است. به طوری که روسیه حضورش را در سوریه تثبیت کرده است، و آمریکا و غرب نیز همان کار را در عراق انجام می دهند.


همچنین مقابله با تشکیلات (تکفیری صهیونیستی) داعش، باعث تشکیل ائتلاف هایی وابسته به کشورهای منطقه و خارج از آن به منظور بسیج و حضور در سوریه و عراق شده است و برخی از این ائتلاف ها در اندیشه عزیمت به سمت لیبی هستند.


این رویدادها، نشان دهنده بی ثباتی سیاسی و امنیتی در منطقه است که باعث کاهش سرمایه گذاریهای خارجی و قرار گرفتن این منطقه در فهرست مناطق درگیری شده است.


2- لغو تحریم های تهران
موفقیت مذاکرات ایران با گروه پنج به اضافه یک درباره برنامه هسته ای این کشور، به منزله دوره ای جدید در منطقه است زیرا این موفقیت، نوعی غافلگیری در عرصه سیاسی و اقتصادی است، اما باعث تقویت درگیریهایی در عرصه منطقه ای شده است، چرا که کشورهای خلیج (فارس) احساس کردند که نفوذ ایران رو به گسترش است و این کشور می تواند توان نظامی و اقتصادی خود را پس از لغو تحریم ها افزایش دهد.

 
بالا پایین