Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

نبض/ بسیج ملی تغذیه

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اخبار روز ایران و جهان
Konu Başlığı نبض\/ بسیج ملی تغذیه
نویسنده موضوع !!!OMID!!!
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan !!!OMID!!!

!!!OMID!!!

کـاربــر حـرفــه ای
تاریخ ثبت‌نام
Jul 25, 2015
ارسالی‌ها
2,090
پسندها
526
امتیازها
0
محل سکونت
کرمانشاه
تخصص
مهندس عمران
مدل گوشی
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
برند گوشی
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه
جنسیت
نوع آنتی ویروس
ماه تولد

اعتبار :

[h=2][/h]
زمان انتشار خبر: جمعه ۴ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۳





کارشناسان معتقدند، آموزش همگانی تغذیه با هدف اصلاح الگوی تغذیه اگرچه موضوع بسیار مهمی بشمار می آید، اما در دسترس بودن غذای سالم با قیمت مناسب از مهمترین موارد برای بهبود تغذیه در کشور است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، دکتر عبداللهی مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت با حضور در استودیو نبض درخصوص بسیج ملی تغذیه در کشور گفت: یکی از کارهایی که باید صورت بگیرد، آموزش همگانی تغذیه است و اگر قرار باشد الگوی تغذیه اصلاح شود، این تنها راه برای اصلاح الگوی غذای مردم نیست، بلک باید محصولات غذایی سالم وارد بازار شود و به گونه ای باشد که مردم امکان تهیه آن را داشته باشند.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: الان سرانه مصرف قند و شکر بیش از مصرف توصیه شده است، و مردم بیشتر از مصرف سرانه استفاده می کنند. مصرف روغن هم بسیار بیشتر از میزان توصیه شده است و نمک هم دو برابر مقدار توصیه شده است، در حالیکه مصرف توصیه شده کمتر از 5 گرم است. اکنون مصرف نمک حدود 12 گرم است و شیر و سبزی هم بسیار کمتر استفاده می شود، و باید یکی از الویت ها اصلاح نظام غذایی باشد.
او افزود: در بسیج ملی تغذیه چند هدف دنبال می شود که همه بخش هایی که در تغذیه مردم نقش دارند، روی فرهنگ مردم کار شود و حساس سازی صنایع غذایی که به کمک بخش بهداشت بیایند، و محصولات غذایی سلامت محور را وارد بازار کنند. یک کار اینست که آموزش را به مهدهای کودک و مدرسه ها ببریم. رسانه ها نیز نقش مهمی در اصلاح الگوی غذایی داشته باشند. مصرف بی رویه فست فود ها و مصرف بی رویه نوشابه ها و غذاهای چرب در میان مردم کاهش یابد.

به گفته او، نهادهایی که باید کمک کند در بخش های تولید و توزیع و عرضه باید ساماندهی شوند و جهاد کشاورزی و وزارت صنعت و صنایع غذایی، همچنین قیمت ها و تبلیغات می توانند مردم را تشویق به مصرف درست کنند.

در ادامه برنامه مهندس قاسم پور مشاور رئیس سازمان استاندارد گفت: سازمان ملی استاندارد، استانداردها را تعیین می کند و رده بندی می کند. در مورد چربی ها حدود 15 سال پیش چربی های خطرساز به مردم می رسید که اکنون زیر 5 درصد است.

عبداللهی در ادامه افزود: در بخش صنعت استانداردها باید بازنگری شود، اما در قنادی ها، فست فود ها و اغذیه فروشی ها و همچنین قنادی ها این استانداردها چگونه کنترل و تعیین خواهد شد!
زرگران دبیرکل کانون انجمن های صنایع غذایی با بیان اینکه نگاه فعالان حوزه صنایع غذایی نگاه ملی است گفت: بخش قابل توجهی مواد غذایی مردم بصورت خام استفاده می شود و شفاف ترین بخش تولید صنایع غذایی کشور است. اما کالاهای مشابهی در اصناف تولید می شود بدون آنکه پروانه خاصی داشته باشند.



مشروح این گفتگو در ویدئو قابل مشاهده است:


دانلود
 
بالا پایین