Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

تهرانگردی؛ بهترین پیتزا های تهران (1)

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı استان تهران
Konu Başlığı تهرانگردی؛ بهترین پیتزا های تهران (1)
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

در نیم قرن اخیر غذا ها و خوراکی های متعددی از سرزمین ها و ملل مختلف وارد فرهنگ غذایی کشور ما شده اند و جای خود را در میان سفره مردم باز کرده اند، ولی قطعا محبوب ترین موردِ این تهاجم فرهنگی (!)، پیتزای دوست داشتنی بوده است.
غذایی خوش خوراک و لذیذ که اصل و نسبش به کشور ایتالیا باز میگردد و از سال 1340 وارد کشور ما شده است. غذایی دوست داشتنی که به شکل نان گِرد صافی در فر پخته می شود و معمولاً روی آن را با سس گوجه فرنگی و پنیر می پوشانند؛ به علاوه دیگر مواد دلخواه را هم روی نان اضافه می کنند. پنیری که استفاده می شود معمولاً پنیر موزارلا یا پنیر پیتزاست. همچنین از مواد مختلفی برای تهیه پیتزا استفاده می شود (ژامبون، قارچ، زیتون، پیاز، فلفل سبز، گوجه فرنگی و ...).
بنا به گزارش آکاایران : ویژگیِ منحصر به فرد پیتزا، قابلیتِ بالای آن برای داشتنِ تنوع است، یعنی هر شخصی میتواند با هر مواد اولیه ای که دم دستش است یک پیتزای جذاب خلق کند! همین موضوع باعث شده سر آشپز های خلاق همواره در حال تلاش برای ایجاد یک طعم جدید و منحصر به فرد در این گردالوی خوشمزه باشند و سعی کنند نام جدیدی به منوی رستورانشان اضافه کنند. این تلاش در بین رستوران دار های ایرانی و تهرانی هم وجود دارد و باعث شده که از میان صد ها پیتزا فروشی پراکنده در جای جای پایتخت، تعداد اندکی خود را از بقیه جدا کنند و مشتریان را از هر جای دیگر پایتخت به رستوران خود بکشند. انتخاب بهترین پیتزا های تهران در میان این همه رستوران خوب و مدعی واقعا کار سخت و طاقت فرسایی بود و نهایت سعی خود را کرده ایم که با تنها متر و معیار خود – یعنی نظرات مردم و مشتریان – معرفیِ عادلانه ای کرده باشیم. ترتیب چینش این رستوران ها ارتباطی به امتیاز این رستوران ها و بهتر و بدتر بودنشان ندارد، بلکه فقط گزارشی در جهت معرفی این رستوران های خوب است.
پس در 4 مطلب آینده با ما همراه باشید تا بهترین و خوشمزه ترین پیتزاهای تهران را بشناسید.
پیتزا سورن
رستورانی دنج و قدیمی و البته شلوغ در خیابان ویلا که پیتزاهای خوشمزه اش از قدیم معروف و محبوب بوده اند. سورن (Suren) رستورانی است که همیشه مشتریان خود را داشته است، لذا خیلی روی تبلیغات و بولد کردن نامش تبلیغ نمیکند، شاید بخاطر همین موضوع است که نامش خیلی در همه جای تهران آشنا نیست و مشتریان خاص خود را دارد، با همه اینجا وفاداران به این پیتزاهای سنتی آنقدر زیاد هستند که هر شب در این رستوران غلغله میشود و به سختی میتوان یک جای پارک در اطراف آن پیدا کرد.

پیتزا هایی پر پنیر و ضخیم که با بهترین مواد اولیه ساخته شده اند و چاشنی های سرآشپز کاردرستش، طعم پیتزا های سورن را متفاوت تر از هر جایی کرده است. پس اگر روزی مسیرتان به محله کریمخان و خیابان ویلا افتاد، سورن را فراموش نکنید.



آدرس: خیابان ویلا (نجات اللهی)، نبش خیابان ورشو



پیترا خاتون
خاتون یکی از نام های آشنا در بین علاقه مندان به پیتزا است. یکی از پیشگامان پیتزاهای مدرن در تهران که توانسته تنها شعبه کوچک خود (در خیابان شریعتی، رو به روی حسینه ارشاد) را به چندین شعبه در سرتاسر تهران گسترش دهد و با تنوع قابل قبول و منوی بالغی که دارد خود را به عنوان یکی از بهترین پیتزاهای تهران به مردم بقبولاند. خاتون در تایم نهار و شام بدون شک شلوغ است و حتما باید پیه یک صف نه چندان طولانی را به تن بمالید.



در ضمن یافتن جای پارک در حوالی حسینه ارشاد کار آسانی نیست و باید در کوچه پس کوچه های شریعتی یا رودبارِ میرداماد جایی برای خود پیدا کنید. پیتزا فاهیتا، پیتزا بوقلمون و پیتزا استیک پیشنهاد های ما برای نوش جان کردن در این رستوران هستند. انواع برگر ها و سالاد ها هم در این رستوران یافت میشود که به لذیذی پیتزا های آن نیستند. فضای داخلی شیک مزین به خطاطی ایرانی، حس خوبی به محض ورود به این رستوران به شما منتقل میکند.



آدرس: خیابان شریعتی، رو به روی حسینیه ارشاد، پلاک 1116



پیتزا پیشخوان
یکی دیگر از پیشکسوت های عرصه پیتزا که از سال 1357 در خیابان مطهری برای مشتریان پیتزا میپزد و هنوز هم با گذشت سالیان دراز یادآور طعم خوب و نوستالژیک پیتزاهای ضخیم کودکی برای مشتریان است. محیطی گرم و صمیمی با دکوری دوست داشتنیِ متشکل از انواع آثار هنری ایرانی که محیط خوبی برای خوردن یک پیتزای لذیذ در یک روزِ خاطره انگیز است.


قیمت های مناسب این رستوران یکی دیگر از نکات مثبت آن است که البته در سال های اخیر این ثبات قیمت باعث تغییرِ طبیعی در حجم پیتزاها شده است. مشکل جای پارک در اطراف این رستوران هم وجود دارد و نیازمند حوصله بالای شماست. در مواقعی که تعداد مشتریان این رستوران بالا میرود، کیفیت خدمات آن ها هم کاهش می یابد که بهتر است مدیریت رستوران فکری برای این موضوع بکند.



آدرس: خیابان مطهری به سمت شرق، بعد از خیابان قائم مقام، پلاک 320



پیتزا ادبرت
ادبرت (Edbert) از پیتزافروشی های قدیمی و نوستالژیک تهران است. انتظار سرویس خیلی خاص و بین المللی از ادبرت نداشته باشید، ولی همه چیز در یک سطح متوسطی بسیار خوب است، جز فضای گرم و دوستانه عالی اش که ادبرت را از سایر رقبا متمایز می کند. پیتزای کلاسیک ایرانی، با قدرت کش دار بودن پنیر و متریال خوب و مناسب اصلی ترین شاخصه ادبرت است.



ادبرت هم اهمیتی به فضای تجاری و تبلیغاتی خود نمیدهد و دلش به مشتریان وقادارش خوش است، به همین خاطر شاید نامش نسبت به باقی پیتزا قروشی های خوب کمتر بر سر زبان ها باشد. خلاصه اگر بخواهیم ادبرت را در چند کلمه خلاصه کنیم، باید بگویم: خوشمزه، ارزان، دنج، نوستالژیک و دوست داشتنى!



آدرس: میدان هفت تیر، خیابان کریم خان زند، قبل از پل کریم خان، خیابان حسینی (مدیری)، نرسیده به میدان سنایی، پلاک 40



پیتزای دکتر آرین
معروف ترین و محبوب ترین دکتری که در خیابان فاطمی جا خوش کرده است! یکی از شلوغ ترین و پر مشتری ترین پیتزاهای تهران که با سه فاکتور حجم باورنکردنی (یک پیترا خیلی راحت 2 نفر را سیر میکند)، طعم عالی و قیمت مناسب در طول چند سال به این موفقیت قابل توجه رسیده است.



پیتزا هایی حجیم و پر از پنیر و سس که کاملاً طبق ذائقه هموطنان ایرانیزه شده است و از لحاظ حجم و سنگینی با یک دست کله پاچه برابری دارد! همین عوامل و خاص بودن دکتر آرین باعث شده بسیاری از علاقه مندان به پیتزای اصیل وپیتزاهای ایتالیایی آن را نپسندند و آن را به خورشت یا خوراکِ پیتزا تشبیه کنند، ولی هر چه که هست حتماً چیزی داشته که در این سال ها روز به روز به تعداد مشتریانش افزوده و موفق تز از قبل شده است!



آدرس: خیابان فاطمی، روبروی درب اصلی وزارت کشور، پلاک ۴۶

 
بالا پایین