sting
معـاون ارشـد انجمـن
- تاریخ ثبتنام
- Jun 26, 2013
- ارسالیها
- 27,708
- پسندها
- 5,661
- امتیازها
- 113
- محل سکونت
- تهـــــــــــران
- وب سایت
- www.biya2forum.com
- تخصص
- کیسه بوکس
- دل نوشته
- اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
- بهترین اخلاقم
- نــــدارم
اعتبار :
خبرهایی از خودروهای بدون راننده از گوشه و کنار جهان به گوش میرسد و فراگیر شدن خودروهای بدون راننده در آینده چیز غیر قابل پیشبینی نیست. خیلیها بر این عقیده هستند که ترویج خودروهای بدون راننده، منجر به گستردهتر شدن حومهی شهرها خواهد شد. چرا؟
چگونه خودروهای بدون راننده زندگی ما را متحول خواهند ساخت؟
خبرهایی از خودروهای بدون راننده از گوشه و کنار جهان به گوش میرسد و فراگیر شدن خودروهای بدون راننده در آینده چیز غیر قابل پیشبینی نیست. خیلیها بر این عقیده هستند که ترویج خودروهای بدون راننده، منجر به گستردهتر شدن حومهی شهرها خواهد شد. چرا؟
اگر شما بتوانید حین رانندگی به سمت محل کار یا مقصد مورد نظر از تبلت خود استفاده کنید، به بازی کامپیوتری بپردازید یا حتی غذا میل کنید، زمان طولانی رانندگی دیگر برایتان خسته کننده و ناخوشایند نخواهد بود و از سپری کردن زمان در خودرو به بهترین شکل، لذت خواهید برد و بنابراین، سفرهای طولانی به سمت محل کار دیگر بازدارنده نخواهند بود و کسی غم دور بودن محل سکونت از محل کار را نخواهد داشت. وقتی شما بیرون را نگاه کنید و به سمت پارکینگها قدم بزنید و از خطوط چندگانهی جادهها بگذرید، غالب زیرساختهای حملونقل را خواهید دید. اگر در کشورهای توسعه یافته باشید، چیزی که خیلی نظرتان را جلب خواهد کرد، مالیات خواهد بود! اکثر خودروها فقط برای یک ساعت یا یک روز در میان استفاده میشوند (به دلیل روزهای زوج و فرد) و در اکثر مواقع دیگر، در حالت پارک در پارکینگها یا گاراژها میباشند. ولی اگر خودروها بتواند خود را برانند، دیگر نیاز نخواهد بود تا مردم مالک آنها باشند. ناوگانی از وسایل نقلیه میتوانند به عنوان یک سیستم شخصیسازیشدهی حملونقل عمل کنند و به طور مستقل مردم را سوار کنند و آنها را به مقصد برسانند. آنها مقرون به صرفهتر و کارآمدتر از تاکسیها خواهند بود – طبق برخی از محاسبات، مصرف سوخت به نصف کاهش مییابد و فضای خیابانها برای خودروها ۵ برابر خواهد شد و همچنین این وسایل نقلیه، نسبت به اتوبوسها و مترو از انعطاف بسیار بیشتری در عملکرد برخوردار است. خیابانها تمیزتر خواهد بود، بزرگراههای کوچکتر خواهند شد و بسیاری از پارکینگها به پارک (فضای سبز) تبدیل خواهند شد. بله، ما با خودروهای بدون راننده در چنین سیارهای زندگی خواهیم کرد. برای نمونه میتوانم به وسیله نقلیهی پات (PAT) اشاره کنم، آیندهی حمل و نقل خودمختار، و قابل اشتراک. اگر از شما درخواست شود که بدون حد و حدود خاصی یک وسیله نقلیه برای آیندهی شهرهای پاک را تجسم کنید، احتمالا به وسیله نقلیهای فکر خواهید کرد که به عنوان یک وسیلهی خودمختار، در نزدیکی کاربران باشد، تحت چهارچوب و سرعت محدودی حرکت کند و برای پیچیدن به سمت چپ یا راست نیازی به نگاه کردن در آینده را نداشته باشد و… . جنبههای دیگری نیز هستند که ذهن خیلیها را به خود مشغول کرده مثلا، تجسم جدید “پایداری حرکت وسیله نقلیه“، قابلیت اشتراک گذاری آنها، وزن سبک، سایز کوچک، محتاطتر و… . این چیزی است که هرکس از آن بهره خواهد بود. در ماه نوامبر گذشته از برخی از بهترین طراحان خواسته شد تا کل یک سیستم حمل و نقل جدید را طراحی کنند که یک نتیجهی آن، طراحی سیستم PAT با چنین نقشهای کلیدیای بود:
خبرهایی از خودروهای بدون راننده از گوشه و کنار جهان به گوش میرسد و فراگیر شدن خودروهای بدون راننده در آینده چیز غیر قابل پیشبینی نیست. خیلیها بر این عقیده هستند که ترویج خودروهای بدون راننده، منجر به گستردهتر شدن حومهی شهرها خواهد شد. چرا؟
اگر شما بتوانید حین رانندگی به سمت محل کار یا مقصد مورد نظر از تبلت خود استفاده کنید، به بازی کامپیوتری بپردازید یا حتی غذا میل کنید، زمان طولانی رانندگی دیگر برایتان خسته کننده و ناخوشایند نخواهد بود و از سپری کردن زمان در خودرو به بهترین شکل، لذت خواهید برد و بنابراین، سفرهای طولانی به سمت محل کار دیگر بازدارنده نخواهند بود و کسی غم دور بودن محل سکونت از محل کار را نخواهد داشت. وقتی شما بیرون را نگاه کنید و به سمت پارکینگها قدم بزنید و از خطوط چندگانهی جادهها بگذرید، غالب زیرساختهای حملونقل را خواهید دید. اگر در کشورهای توسعه یافته باشید، چیزی که خیلی نظرتان را جلب خواهد کرد، مالیات خواهد بود! اکثر خودروها فقط برای یک ساعت یا یک روز در میان استفاده میشوند (به دلیل روزهای زوج و فرد) و در اکثر مواقع دیگر، در حالت پارک در پارکینگها یا گاراژها میباشند. ولی اگر خودروها بتواند خود را برانند، دیگر نیاز نخواهد بود تا مردم مالک آنها باشند. ناوگانی از وسایل نقلیه میتوانند به عنوان یک سیستم شخصیسازیشدهی حملونقل عمل کنند و به طور مستقل مردم را سوار کنند و آنها را به مقصد برسانند. آنها مقرون به صرفهتر و کارآمدتر از تاکسیها خواهند بود – طبق برخی از محاسبات، مصرف سوخت به نصف کاهش مییابد و فضای خیابانها برای خودروها ۵ برابر خواهد شد و همچنین این وسایل نقلیه، نسبت به اتوبوسها و مترو از انعطاف بسیار بیشتری در عملکرد برخوردار است. خیابانها تمیزتر خواهد بود، بزرگراههای کوچکتر خواهند شد و بسیاری از پارکینگها به پارک (فضای سبز) تبدیل خواهند شد. بله، ما با خودروهای بدون راننده در چنین سیارهای زندگی خواهیم کرد. برای نمونه میتوانم به وسیله نقلیهی پات (PAT) اشاره کنم، آیندهی حمل و نقل خودمختار، و قابل اشتراک. اگر از شما درخواست شود که بدون حد و حدود خاصی یک وسیله نقلیه برای آیندهی شهرهای پاک را تجسم کنید، احتمالا به وسیله نقلیهای فکر خواهید کرد که به عنوان یک وسیلهی خودمختار، در نزدیکی کاربران باشد، تحت چهارچوب و سرعت محدودی حرکت کند و برای پیچیدن به سمت چپ یا راست نیازی به نگاه کردن در آینده را نداشته باشد و… . جنبههای دیگری نیز هستند که ذهن خیلیها را به خود مشغول کرده مثلا، تجسم جدید “پایداری حرکت وسیله نقلیه“، قابلیت اشتراک گذاری آنها، وزن سبک، سایز کوچک، محتاطتر و… . این چیزی است که هرکس از آن بهره خواهد بود. در ماه نوامبر گذشته از برخی از بهترین طراحان خواسته شد تا کل یک سیستم حمل و نقل جدید را طراحی کنند که یک نتیجهی آن، طراحی سیستم PAT با چنین نقشهای کلیدیای بود:
[*=right]در سال ۲۰۴۰ خودروها قابل اشتراکگذاری خواهند بود.
[*=right]در سال ۲۰۴۰ خودروها سبکتر و کوچکتر خواهند بود.
[*=right]در سال ۲۰۴۰ خودروها بدون سوختهای فسیلی حرکت خواهند کرد.
[*=right]در سال ۲۰۴۰ خودروهای به طور کامل خودمختار خواهند بود.