Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

ابدومینوپلاستی چیست ؟

اطلاعات موضوع

Kategori Adı مقالات تخصصی
Konu Başlığı ابدومینوپلاستی چیست ؟
نویسنده موضوع clinicrazi
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan clinicrazi

clinicrazi

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Jan 3, 2016
ارسالی‌ها
4
پسندها
1
امتیازها
0

اعتبار :

ابدومینوپلاستی چیست ؟
به عمل زیبایی شکم که شامل جراحی پلاستیک شکم، رفع شل شدگی پوست شکم، فرم دهی شکم و همچنین از بین بردن چروک ها و ترک هایی که معمولا بعد از تغییر وزن چشم گیر در افراد و همچنین بعد از زایمان در خانم ها ایجاد می شود،
ابدومینوپلاستی گفته می شود. این عمل با برداشتن پوست اضافی شکم (در قسمت زیر ناف) و همچنین چربی های زیر پوستی همراه است که باعث فرم دهی به شکم و سفت شدن عضلات شکم می شود. ابدومینوپلاستی موجب کاهش وزن چشمگیر نمی شود. فقط فرم زیبایی به شکم شما می دهد و عضلات شل شکم را سفت می کند. نام دیگر ابدومینوپلاستی، تامی تاک است. در ادامه به شرح چگونگی انجام ابدومینوپلاستی می پردازیم.
نحوه انجام عمل ابدومینوپلاستی
عمل
ابدومینوپلاستی با بی هوشی عمومی همراه است. در طی این این عمل ابتدا در قسمت تحتانی شکم که معمولا برش سزارین در آنجا انجام می پذیرد برشی ایجاد می شود و پوست شکم را در عرض تا پهلوها و در طول تا دنده ها از عضله جدا می کنند. سپس به برداشتن چربی های زیر پوست می پردازند و عضلات شل را نیز با نخ های غیر قابل جذب می دوزند. سپس پوست اضافی را بریده و لبه های پوست را به هم می دوزند. با انجام این عمل ممکن است ناف شخص کمی جابجا شود. آن هم به این دلیل است که وقتی پوست اضافی بریده می شود ممکن است شامل پوست ناف بوده باشد. برای این منظور سوراخ جدیدی را روی پوست برای قرار گرفتن در محل ناف ایجاد می کنند. بدیهی است ناف طبیعی شخص از بین نرفته و فقط پوست جدیدی روی آن را پوشانده است.
ابدومینوپلاستی چه مدت به طول می انجامد؟
معمولاً انجام عمل ابدومینوپلاستی بین 2 الی 5 ساعت زمان می برد. در برخی موارد که مینی ابدومینوپلاستی (فقط قسمت زیر ناف) انجام می گیرد معمولاً بین 1 تا 3 ساعت به طول می انجامد و بعد از جراحی نیز بعد از مدت کوتاهی اجازه مرخصی توسط پزشک صادر می شود.
ابدومینوپلاستی برای چه کسانی مناسب نیست؟
- خانم هایی که باردار هستند یا در آینده نزدیک قصد باردار شدن دارند.
- افراد سیگاری. البته در مواردی با تشخیص پزشک بیمار می توانید با ترک سیگار به مدت دو هفته قبل و دو هفته بعد از عمل اقدام به ابدومینوپلاستی نمایند.
- افراد دیابتی و افرادی که بیماری قلبی یا ریوی دارند پیش از جراحی باید با پزشک مشورت کرده و تمام جوانب را بسنجند.
مراقبت های پس از عمل ابدومینوپلاستی
به منظور جلوگیری از باز شدن محل جراحی، بیمار میبایست تا حدود 1 ماه از انجام فعالیت های سنگین امتناع ورزد و تا حدود 2 هفته ترجیحاً به صورت خمیده راه برود. همچنین طبق نظر پزشکان
کلینیک زیبایی بین 4 الی 6 هفته از گن های مخصوص استفاده نماید. در مورد نحوه نشستن و زمان استحمام و همچنین چگونگی مراقبت از بانداژ پزشک جراح توصیه های لازم را بعمل می آورد. برای تسکین درد های ناشی از جراحی دارو های تجویز شده توسط پزشک را مصرف نمایید و از هرگونه اقدام بدون مشورت پزشک بپرهیزید.
عوارض احتمالی بعد از جراحی ابدومینوپلاستی
عوارض خطرناکی که بعد از انجام هرگونه عمل جراحی ممکن است رخ دهد در عمل جراحی ابدومینوپلاستی هم دور از انتظار نیست. عوارضی مانند عفونت، خون ریزی در ناحیه زیر پوست و... از این جمله هستند. البته بروز این عارضه ها در افرادی که بیماری هایی نظیر دیابت و بیماری های قلبی و ریوی دارند بیشتر به چشم می خورد. همچنین شما می توانید با انتخاب جراح متخصص و باتجربه احتمال بروز این عوارض را تا حدود بسیار زیادی کاهش دهید.
عوارض شایعی نظیر درد، تورم، کبودی در ناحیه جراحی، سوزش و... نیز طبیعی است و بعد از گذشت مدت کوتاهی بطرف خواهند شد.
 
بالا پایین