Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

گیاهان دارویی که قاتل سرماخوردگی هستند

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı گياهان دارويي
Konu Başlığı گیاهان دارویی که قاتل سرماخوردگی هستند
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :





گیاهان دارویی به علت نداشتن عوارض دارویی از زمان‌های قدیم مورد توجه بسیاری از پزشکان بوده و اکنون نیز استقبال بسیاری از این دارو‌ها در کشور می‌شود. سرماخوردگی از جمله بیماری‌هایی است که افراد با استفاده از گیاهان دارویی می‌توانند آن را به راحتی درمان کنند.

به گزارش خبرنگار سینانیوز، با شروع فصل زمستان و سرد شدن هوا بسیاری از افراد دچار سرما خوردگی می‌شوند و معمولاً به خود درمانی با مصرف داروهای شیمیایی به خصوص آنتی بیوتیک می‌پردازند. این در حالی است که در بسیاری از داروهای گیاهی آنتی بیوتیک‌های طبیعی و موادی وجود دارد که برای درمان انواع بیماری‌ها به خصوص سرما خوردگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این گزارش به معرفی برخی از گیاهان دارویی برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی اشاره می‌کنیم.

آویشن
گیاه آویشن بوی مطبوع و مزه تندی دارد و در حوزه طب سنتی به عنوان دارو برای درمان سرماخوردگی از آن استفاده می‌شود. این گیاه به دلیل داشتن خواص دارویی بسیار به عنوان مهم‌ترین خانواده گیاهان دارویی محسوب می‌شود. به طوری که در فصل زمستان به دلیل سرمای هوا سرماخوردگی و سرفه کردن بسیار شایع است. به همین دلیل از این گیاه به عنوان آنتی بیوتیک هم استفاده می‌شود. گیاه آویشن به منظور درمان سینه درد، سرفه و سرماخوردگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای استفاده از این گیاه می‌توانیم یک چهارم قطعه از آن را به غذا اضافه کنیم و یا آن را در سوپ، آبگوشت و کوفته بریزیم.

برای تهیه دم نوش نیز به ازای هر یک قاشق چایخوری پودر اویشن یک استکان آب جوش اضافه کرده و آن را حدود ۲۰ دقیقه دم کنید. البته خانم‌های باردار، افرادی که فشار خون بالا دارند و کودکان زیر ۵ سال نباید از آویشن استفاده کنند چرا که در برخی موارد باعث مرگ فرد شده است.

اسطوخودوس
سرماخوردگی موجب ضعف جسمانی شدید می‌شود که تداوم آن موجب افسردگی فصلی در فرد می‌شود. با تهیه دم نوش اسطوخودوس می‌توانیم مانع ابتلا به سرماخوردگی شویم. این گیاه در واقع ضد اگزما، می‌گرن و آرام بخش است که به تقویت اعصاب هم کمک می‌کند. البته باید گفت این گیاه برای افرادی که دارای طبع سرد هستند بهتر است چرا که فردی با مزاج گرم ممکن است با مصرف آن دچار تشنگی و بی‌قراری شوند.

زنجبیل
مصرف زنجبیل به صورت مستقیم موجب رفع سرماخوردگی می‌شود. در برخی موارد هم این گیاه با گیاهان دارویی دیگر تلفیق شده و در درمان سرماخوردگی موثر است. زنجبیل را می‌توان به صورت مستقیم در غذا‌ها استفاده و یا در مایعات حل کرد. عرق این گیاه را هم می‌توانید با غذا‌ها، آب و مایعات دیگر بنوشید.

نعناع
گیاه نعناع به واسطه داشتن رایحه‌ای خوش در برگ‌های آن بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد و جزء پر مصرف‌ترین گیاهان دارویی محسوب می‌شود. برگ‌های این گیاه دارای ماده‌ای به نام منتول هستند که خاصیت ضد درد دارند و مانع گرفتگی بینی می‌شوند. نعناع در گذشته به صورت دم کرده استفاده می‌شد و امروزه از برگ‌های آن محصولات جدیدی به صورت پماد تهیه می‌شود.

گیاه ختمی
این گیاه برای درمان سرفه‌های خشک سرماخوردگی مصرف می‌شود. گیاه ختمی به صورت دم کرده و یا جوشانده استفاده می‌شود. قرص مکیدنی این گیاه نیز در داروخانه موجود است. استفاده از این گیاه به شکل دارویی برای افراد دیابتی به دلیل اینکه قند خون آن‌ها را افزایش می‌دهد توصیه نمی‌شود.

گیاه ۴ تخم
گیاه چهار تخم که ترکیبی از قدومه شیرازی، بالهنگ وصمغ آلبالو و گیلاس است نیز برای درمان سرفه‌های خشک و سرماخوردگی موثر بسیار است.
 
بالا پایین