Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

انفیه، داروی معجزه آسای سینوزیت، گرفتگی و آبریزش بینی!

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı گياهان دارويي
Konu Başlığı انفیه، داروی معجزه آسای سینوزیت، گرفتگی و آبریزش بینی!
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

انفیه به دلیل بوی تندی که دارد، هنگامی که در بینی قرار می گیرد، منجر به عطسه های شدید شده و برای درمان سینوزیت و بیماریهایی که به نحوی سینوسها را درگیر می کنند مفید است.




شاید شما هم در گذشته ای نه چندان دور یا حتی در زمان حال دیده باشید افرادی را که قوطی کوچکی در جیب خود دارند که درون آن گردی سیاه رنگ است و با گذاشتن مقداری از آن داخل بینی، عطسه های مکرر می زنند. این عمل در بین قدیمی ها و پیرمردها بیشتر رواج دارد و به دلیل عدم آشنایی نسل های جدید با انفیه، دید بدی نسبت به آن وجود داشته و به چشم نوعی اعتیاد
خفیف به آن نگاه می شود.
به صورتی که برخی افراد که آشنایی با


ندارند، آنرا نوعی اعتیاد مثل “سیگار” یا “ناس” و… می دانند که البته برای فرد مصرف کننده، به دلیل نشاط فراوانی که به همراه می آورد، تا حدی به عادت تبدیل شده و شبیه به اعتیاد می باشد. تاکنون هیچگونه وابستگی و اعتیادی در اثر مصرف انفیه مشاهده نشده است.
این گرد سیاه رنگ،انفیه Anfieh است که از ترکیب برخی گیاهان دارویی به دست می آید. گیاه اصلی در این ترکیب، برگ ساییده یا خرد شده تنباکو، و ریشه کندش است که در کنار آن ریشه خربق نیز وجود دارد.
در لغت، به هر دارویی که از طریق بینی استعمال می شوند انفیه می گویند و این عمل را به نام “انقیه کردن” می نامند. اما آنچه در ایران با نام انفیه معروف است، همان ترکیب مذکور است.
انفیه موجود در عطاریهای ایران در شیشه هایی شبیه شیشه های گلاب ریخته شده که اکثریت قریب به اتفاق آن از پاکستان به کشور وارد می شود.
انفیه به دلیل بوی تندی که دارد، هنگامی که در بینی قرار می گیرد، منجر به عطسه های شدید شده و برای درمان سینوزیت و بیماریهایی که به نحوی سینوسها را درگیر می کنند مفید است.
آنچنان که در منابع مختلف آمده است، استفاده از انفیه در احادیث و روایات نیز وارد شده و به آن به عنوان دارویی برای بیماریهای سینوسی تأکید شده است.


استعمال انفیه
انفیه در خارج کردن چرک از سینوسها و تسکین دردهای سینوزیتی و درمان آن به صورت معجزه آسا عمل می کند.
در صورتی که از گرفتگی سینوسها، ، آبریزش و گرفتگی بینی رنج می برید، به خصوص در فصل زمستان و پاییز می توانید با مراجعه به یکی از عطاریهای معتبر، مقداری انفیه تهیه نموده و مقدار اندکی از آن را درون هریک از سوراخهای بینی قرار دهید و از اثر معجزه آسای آن استفاده کنید.
اما همیشه باید دقت داشته باشید که استعمال انفیه موجب بر هم خوردن تعادل شما برای دقایقی در اثر عطسه های پی در پی و شدید می شود و به همین دلیل استعمال آن در محیطهایی که باید آراستگی و نظم خود را حفظ کنید مانند محیط کار اداری، توصیه نمی شود. همراه داشتن دستمال جیبی نیز در هنگام استفاده از انفیه از ضروریات است.
این داروی گیاهی به دلیل عطسه های شدیدی که به همراه می آورد برای زنان باردار، کسانی که زخم و جراحت بخیه شده دارند و همچنین برای کسانی که دارند توصیه نمی شود.
اگرچه تاکنون عوارض خاصی برای آن مشاهده نشده است، اما برخی معتقدند که مصرف مداوم انفیه می تواند منجر به برخی عوارض جانبی نظیر سرطان بینی شود. این مسأله اهمیت رعایت تعادل در استفاده از انفیه و کاربرد فقط در هنگام بیماری و جلوگیری از مصرف تفنی آن را نمایان می نماید.
 
بالا پایین