Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

مزایایی عجیب ویتامین e

  • نویسنده موضوع @r@h
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı سایر موضوعات آرایشی و بهداشتی
Konu Başlığı مزایایی عجیب ویتامین e
نویسنده موضوع @r@h
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan @r@h

@r@h

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Jul 25, 2015
ارسالی‌ها
312
پسندها
236
امتیازها
0
محل سکونت
تهران
تخصص
فکر کردن
دل نوشته
تو شاهکار خالقی.... تحقیر را باور نکن.... بر روی بوم زندگی هر چیز می خواهی بکش....... زیبا و زشتش پای توست...... تقدیر را باور نکن..... تصویر اگر زیبا نبود....... نقاش خوبی نیستی . . . . از نو دوباره رسم کن....... تصویر را باور نکن.... خالق تو را شاد آفرید..... آزاد آزاد آفرید...... پرواز کن تا آرزو........ زنجیر را باور نکن........
بهترین اخلاقم
احترام ....
سیم کارت
جنسیت
ماه تولد

اعتبار :

[h=2]مزایایی عجیب ویتامین E[/h]مجموعه : آرایش صورت و زیبایی



ویتامین E‌ جزو ویتامین‌های قابل حل در چربی است و خانواده توکوفرول‌ها را گرد هم آورده است.
آلفا توکو فرول فعالیتی آنتی‌اکسیدانی دارد و از جالب‌ترین نوع توکوفرول‌ها است.



از جمله باقی آنها می‌توان به بتاتوکوفرول، گاماتوکوفرول و دلتا توکوفرول اشاره کرد. ویتامین E در روغن‌های گیاهی مثل روغن بادام، دانه گندم، زرده تخم‌مرغ و به مقدار کمتر در میوه‌ها و سبزی‌ها یافت می‌شود.


ویتامین E می‌تواند از ما در برابر آثار مضر رادیکال‌های آزاد که به طور طبیعی حین فعالیت‌های طبیعی بدن یا در اثر مواجهه با عوامل محیطی مثل اشعه‌های ماورای بنفش یا آلودگی به وجود می‌آیند، دفاع کنند. از ویتامین E در کرم‌های آرایشی نیز بهره گرفته شده تا از پیری پوست جلوگیری کنند. این ویتامین وقتی با ویتامین C، سلنیوم و گلوتاتیون همراه شود موثرتر عمل می‌کند.

فواید ویتامین E برای پوست ویتامین E را می‌توان به شکل طبیعی یا صنعتی تولید کرد. اگر فرمول آن از آلفاتوکوفرول آغاز شود طبیعی و اگر با دل آلفا توکوفرول شروع شود یعنی صنعتی است.

ویتامین E فواید بی‌شماری برای پوست دارد که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:



خاصیت آنتی‌اکسیدانی: ویتامین E روند پیری پوست را کند کرده و از غشای سلولی که از اسیدهای چرب اشباع نشده پلی ساخته شده‌اند و نسبت به اکسیداسیون بسیار حساس‌اند، محافظت می‌کند.


خاصیت ضد التهابی: ویتامین E با جلوگیری از آزاد شدن برخی آنزیم‌ها یا میانجی‌های مسوول التهاب از بروز التهاب پیشگیری می‌کند.


محافظت در برابر آسیب‌های ناشی از اشعه‌ ماورای بنفش استفاده از کرمی که حاوی ویتامین E است قبل از قرار گرفتن زیر نور آفتاب می‌تواند احتمال ایجاد چروک و تومورهای سرطانی را کاهش دهد.


خاصیت مرطوب‌کنندگی: ویتامین E با مقاوم کردن قشر نازک هیدرولیپیدی پوست را مقاوم کرده و رطوبت آن را حفظ می‌کند.

محرک حرکات زیرپوستی: ویتامین E با تحریک سلول‌های رگ‌های خونی سبب افزایش حرکت زیرپوستی می‌شود و به عبارتی خون را زیر پوست به جریان می‌اندازد.


مصرف مکمل ویتامین E لازم است ?


معمولا در کشورهای صنعتی کسی مبتلا به کمبود ویتامین E نیست. تنها افرادی که دچار مشکلات جذب از دستگاه گوارش‌اند یا رژیم بسیار فقیر از نظر چربی دارند دچار کمبود ویتامین E می‌شوند. به هر حال قبل از مصرف مکمل باید در رابطه با میزان مصرف و مدت زمان مصرف با پزشک مشورت کنید.



 
بالا پایین