Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

تصاویری هولناک از حقایق تلخ پشت پرده تولید گوشی تلفن همرا

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı گوشی های موبایل
Konu Başlığı تصاویری هولناک از حقایق تلخ پشت پرده تولید گوشی تلفن همرا
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :





دیدگاه بسیاری از انسان‌ها هیچگاه فراتر از گوشی تلفن همراهی که در دستشان قرار دارد نخواهد رفت. از گوشی تلفن همراه خود برای عکس گرفتن یا خوش و بش کردن با دوستان در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنیم بدون توجه به اینکه برای ساخت این گوشی‌های تلفن همراه، عرضه‌ی آن‌ها در سرتاسر دنیا و قرار گرفتن آن در جیب کاربران چه حقوقی از برخی افراد که مانند من و شما انسان هستند پایمال می‌شود.


تصاویری هولناک از حقایق تلخ پشت پرده تولید گوشی تلفن همراهدیدگاه بسیاری از انسان‌ها هیچگاه فراتر از گوشی تلفن همراهی که در دستشان قرار دارد نخواهد رفت. از گوشی تلفن همراه خود برای عکس گرفتن یا خوش و بش کردن با دوستان در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنیم بدون توجه به اینکه برای ساخت این گوشی‌های تلفن همراه، عرضه‌ی آن‌ها در سرتاسر دنیا و قرار گرفتن آن در جیب کاربران چه حقوقی از برخی افراد که مانند من و شما انسان هستند پایمال می‌شود. در مجله ۱۲۵امین موضوع سالگرد نشنال جئوگرافیک، تصاویر خیره کننده‌ی آقای مارکوس بلیسدال (فیلم‌ساز و عکاس)، پرده‌هایی را از روی جهل ما نسبت به موضوع مذکور پس زده است. این تصاویر بیانگر مردان، زنان و کودکانی است که زندگی خود را روی این موضوع گذاشته‌اند و سرسختانه با شرایط هولناک دست و پنجه نرم کرده‌اند تا مواد معدنی با ارزش مورد نیاز در گوشی‌های تلفن همراه در هر بازاری را بدست آورند. تصاویر مارکوس بیانگر داستان بهره‌برداری از منابع معدنی به علت تقاضای بالای مصرف کنندگان دستگاه‌های الکترونیکی است.”قسمتی از متن نشنال جئوگرافیک که جزئیات را بیشتر توضیح می‌دهد:”
کنگو، کشوری در جنوب صحرای آفریقا با منابعی از الماس، طلا، کوبالت، مس، قلع، تانتالم است، منابعی با ترلیون‌ها دلار ارزش! ولی به علت جنگ‌هایی که هرگز پایان نخواهند یافت، کنگو یکی از فقیرترین کشورها با آسیب‌های روانی زیادی است.
این مساله شاید برای خیلی‌ها چندان مهم نباشد مگر اینکه بدانند معادنی تحت سلطه‌ی شبه نظامیان در کنگوی شرقی، مواد خام برای کمپانی‌های بزرگ تولید دستگاه‌های الکترونیکی و جواهرات و زیورآلات گران‌قیمت را فراهم می‌کنند و در عین حال، اسباب بی نظمی و هرج و مرج در آن مناطق را نیز فراهم می‌کنند.بنابراین در لپ‌تاپ، دوربین عکاسی، گوشی تلفن همراه یا گردنبند شما ممکن است میزانی از درد و رنج مردم کنگو موجود باشد که به چشم نمی‌خورد. آسیب‌هایی که محیط زیست برای حصول این مواد معدنی و بکارگیری آن‌ها در گوشی‌های تفلن همراه متحمل می‌شود انسان را وحشت‌زده می‌کند مخصوصا وقتی تصورش را بکنیم که فقط قسمتی از این مواد معدنی در بازیافت گوشی‌های تلفن همراه، بازیافت می‌شوند و مجددا مورد استفاده قرار می‌گیرند. میل سیری ناپذیر ما برای داشتن جدیدترین محصولات تکنولوژی در جیبان شاید به معنای واقعی کلمه، کشتن کسانی باشد که هیچ گزینه‌ی دیگری به جز کار کردن در معادن ندارند.این فقط گوشه‌ای از حقایقی بود از پشت پرده‌ی تولید گوشی‌های تلفن همراه هوشمند که برای شما بازگو شد. به عنوان نمونه‌های دیگر، به شرایط بد کارگران در برخی از کارخانه‌ها مانند Foxcon می‌توان اشاره کرد.اگر واقعاً برای محیط زیست و مسائلی که در دنیای واقعی برای تولید گوشی‌های تلفن همراه در حال رخ دادن هستند ارزش قائل هستید، می‌توانید نگاهی بیندازید به پیشنهادهایی که قبلاً در اکوگیک برای گوشی تلفن همراه مطرح شده‌اند.قبلاً سازگارترین گوشی‌های تلفن همراه با محیط زیست معرفی شدند.البته زمانی زیادی از انتشار آن پست گذشته ولی من همچنان بیش از همه‌ی موارد، روی گزینه‌ی اول و آخر آن تاکید می‌کنم.به عنوان نمونه‌ی دیگر، می‌توانم گوشی منصف یا fairphone را توصیه کنم که ادعا می‌شوداولین گوشی تلفن هوشمند منصف در دنیا است که موارد اخلاقی در روند ساخت آن به طور کامل رعایت شده‌اند و چند هفته قبل در لندن رونمایی شد.در پشت پرده دنیای مدرنی که در آن زندگی می‌کنیم، حقایق تلخ زیادی نهفته است که بسیاری ما از آن‌ها بی خبر هستیم. در آینده، اگر عمری باقی بود به موارد دیگر نیز اشاره خواهم کرد.


 
بالا پایین