Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

کشف باکتری های مفید در ریش مردان

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اخبار پزشکی
Konu Başlığı کشف باکتری های مفید در ریش مردان
نویسنده موضوع !!!OMID!!!
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan !!!OMID!!!

!!!OMID!!!

کـاربــر حـرفــه ای
تاریخ ثبت‌نام
Jul 25, 2015
ارسالی‌ها
2,090
پسندها
526
امتیازها
0
محل سکونت
کرمانشاه
تخصص
مهندس عمران
مدل گوشی
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
برند گوشی
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه
جنسیت
نوع آنتی ویروس
ماه تولد

اعتبار :

[h=2][/h]
زمان انتشار خبر: پنج شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸





یافته های تازه دانشمندان نشان می دهد داشتن ریش، در مقایسه با تراشیدن صورت، بهداشتی تر است و فرد را در برابر باکتری ها مقاوم تر می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از لندن، روزنامه ایندیپندنت نوشت براساس نتیجه پژوهشی که در ژورنال عفونت بیمارستانی (Journal of Hospital Infection) منتشر شد، با بررسی کارکنان 408 بیمارستان مشخص شد مردانی که ریش خود را می تراشند، احتمالا بر روی پوست صورت خود، زمینه تولید باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک فراهم می کنند.
براساس این پژوهش، کارکنانی که صورت خود را می تراشند، سه برابر بیش تر از مردانی که ریش دارند، بر روی چانه خود، باکتری مقاوم به آنتی بیوتیک ام آر اس ای (MRSA)، منتقل می کنند.
به نوشته ایندیپندنت،ریش همچنین ممکن است در بردارنده باکتری هایی باشد که با کشت آن باکتری ها بتوان آنتی بیوتیک های جدید تولید کرد.

مردانی که ریششان را می تراشند همچنین ممکن است 10 درصد بیش تر استافیلکوکوکوس بر روی صورتشان داشته باشند که می تواند به عفونت پوستی و تنفسی و نیز مسمومیت غذایی منجر شود.

پژوهشگران دانشگاه کالج لندن که این گزارش را منتشر کرده اند معتقدند شاید خراش های ریزی که در پی تراشیدن صورت ایجاد می شود، زمینه ساز تجمع باکتری ها و بروز این مشکلات بهداشتی موثر باشد.
ایندیپندنت به نقل از دکتر آدام رابرتس نوشت حضور بعضی از باکتری ها در ریش، موجب نابودی دیگر باکتری های موجود در صورت می شود. وی با کشت این باکتری های مفید، توانست اشکالی از بیماری ای کولای (E. coli) را درمان کند.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، آنتی بیوتیک های موجود به علت مصرف بی رویه و ظهور باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک، به سرعت ناتوان می شوند و سالانه حداقل 700 هزار نفر در پی ابتلا به باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک، جان می بازند.
در 30 سال گذشته، آنتی بیوتیک جدیدی تولید نشده است و پزشکان درباره تجویز و مصرف بی رویه آنتی بیوتیک هشدار داده اند .


[h=4][/h]
 
بالا پایین