Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

کاهش تصادفات با فناوری دید 360 درجه ای خودروها

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı بخش مهندسی مکانیک
Konu Başlığı کاهش تصادفات با فناوری دید 360 درجه ای خودروها
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

دسته بندی:
مهندسی مکانیک




در این خودرو راننده دید 360 درجه‌ای از محیط اطراف داشته و به نظر می‌رسد که تمامی بدنه خودرو کاملا شفاف شده است. محققان انگلیسی طرح مفهومی ارائه کرده‌اند که از طریق نصب چند دوربین بر روی بدنه خودرو،دید 360 درجه‌ای از محیط اطراف در اختیار راننده قرار می‌دهد.


کاهش تصادفات با فناوری دید 360 درجه ای خودروها / خودروی شفاف جگوار
در این خودرو راننده دید 360 درجه‌ای از محیط اطراف داشته و به نظر می‌رسد که تمامی بدنه خودرو کاملا شفاف شده است.محققان انگلیسی طرح مفهومی ارائه کرده‌اند که از طریق نصب چند دوربین بر روی بدنه خودرو،دید 360 درجه‌ای از محیط اطراف در اختیار راننده قرار می‌دهد. نقاط کور در خودرو، دید راننده از محیط اطراف را مسدود کرده و باعث بروز تصادف با عابران پیاده یا خودروهای دیگر می‌شود.محققان شرکت خودروسازی جگوار لندرور راه‌حل جدیدی برای حل این مشکل ارائه کرده‌اند؛ این طرح مفهومی شامل نصب چند دوربین بر روی بدنه خودرو است که تصاویر لحظه‌ای را تهیه و بر روی صفحات نمایشی داخلی نمایش می‌دهد. در این شرایط راننده دید 360 درجه‌ای از محیط اطراف داشته و به نظر می‌رسد که تمامی بدنه خودرو کاملا شفاف شده است.خودرو همچنین دارای شیشه جلو هوشمندی است که به راننده برای یافتن بهترین مسیر در ترافیک کمک می‌کند. محققان همچنین در حال طراحی سیستمی موسوم به «شبح ناوبری خودرو» هستند که یکخودروی مجازی را بر روی شیشه هوشمند نمایش می‌دهد؛ در این شرایط راننده بدون نیاز به مشاهده تابلوها و علائم رانندگی و تنها با دنبال کردن خودروی مجازی، مسیر مشخص شده تا مقصد را طی می‌کند. این سیستم به بهبود دید راننده از محیط اطراف کمک کرده و امکان تصمیم‌گیری بهتر در موقعیت‌های اضطراری را فراهم می‌کند که این مسأله به کاهش چشمگیر تصادفات جاده‌ای کمک می‌کند. این سیستم درحال حاضر یک طرح مفهومی بوده و شرکت جگوار هنوز تصمیمی برای نصب آن بر روی خودروهای خود نگرفته است.



 
بالا پایین