Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

معرفی خودروهای کانسپت نسل آینده

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı بخش مهندسی مکانیک
Konu Başlığı معرفی خودروهای کانسپت نسل آینده
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

دسته بندی:
مهندسی مکانیک




همانطور که انتظار می رفت خودروسازان بزرگ دنیا در نمایشگاه امسال ژنو خوش درخشیدند و توانستند تا حدود زیادی انتظارات علاقه مندان را برآورده کنند. و پربیننده ترین و عجیب ترین خودروهای کانسپت را در نمایشگاه امسال به نمایش درآوردند


آشنایی و معرفی خودروهای نسل آینده (عکس)
همانطور که انتظار می رفت خودروسازان بزرگ دنیا در نمایشگاه امسال ژنو خوش درخشیدند و توانستند تا حدود زیادی انتظارات علاقه مندان را برآورده کنند. یک روز قبل از شروع نمایشگاه شرکت های بزرگ در طی یک مراسم با همراهی بیش از ۱۰۰۰۰ خبرنگار چیزی در حدود ۱۵۰ ایده و طراحی جدید اتومبیل های خود را به نمایش گذاشتند که اکثر آنها طرح های مفهومی برای تولید در آینده بود.
اینگونه بود که بسیاری از منتقدین نمایشگاه ژنو امسال را پنجره ای به سوی آینده صنعت خودرو نامیدند.
در ادامه نگاهی خواهیم داشت به پربیننده ترین و عجیب ترین خودروهای کانسپت به نمایش درآمده در نمایشگاه امسال .

1. هوندا FCEV
FCEV ، خودروی نسل آینده شرکت هوندا را می توان به یک کشتی فضایی چهار چرخ تشبیه کرد.
این خودرو که گویی طرح آن از صفحات مجلات علمی تخیلی الهام گرفته شده نمونه ای از خودروهای نسل آینده است که از سوخت هیدروژنی استفاده می کند. طراحی خاص خودرو و ممانعت مسئولان از صحبت در مورد هزینه های سوخت هیدروژنی بحث های زیادی را در مورد این کانسپت به همراه داشته است.
طبق گفته متخصصین هوندا یک موتور گرمایی سوخت هیدروژن را به الکتریسیته تبدیل می کند. تنها چیزی که از اگزوز این خودرو خارج می شود بخار است. و هیدروژن نیز بیشترین حجم ماده در طبیعت است. با این حال اشکالات زیادی به نحوه عملکرد این خودرو وارد است.


2. مازراتی الفیری
مازراتی نیز از این فرصت استفاده کرد و یک طرح خلاقانه از آینده خودروهای سوپر اسپورت و لوکس را معرفی کرد. این طرح زیبا و با وقار بسیاری از نگاه ها را در نمایشگاه متوجه خود کرد.
الفیری نسبت به مدل های قبلی مازراتی طراحی خاص تری دارد با این حال همچنان کلاس و وقار خودروهای مازراتی را با خط منحنی و یک تکه بر روی بدنه و تجهیزات کامل اتاق حفظ کرده است.
فرمان کلاسیک و یک داشبورد دیجیتال کاملا طراحی فضای داخلی را تغییر داده تمام سوئیچ ها و کلیدها حذف شده و تمام دستورات و فرامین توسط یک صفحه نمایش لمسی اجرا می شود.
طبق اطلاعات ارائه شده موتور ۷٫ ۴ لیتری v8 این خودرو توانایی تولید ۴۷۰ اسب بخار نیرو را دارد.


3. جنسیس EDAG

عجیب ترین طرح موجود در نمایشگاه امسال کانسپتی بود که تمام توسط پرینترهای سه بعدی طراحی و ساخته شده بود. قالب بدنه آن توسط پرینترها از جنس ترمو پلاستیک و فیبر کربن ساخته شده بود.
مسئولین شرکت آلمانی EDAG می گویند که طراحی این کانسپت از لاک لاک پشت الهام گرفته شده و کاملا یک تکه و بدون کاربرد هرگونه ابزار اضافی تنها توسط پرینتر سه بعدی ساخته شده است.
EDAG که این طرح را جنسین نامیده معتقد است این ایده مرزهای صنعت تولید خودرو را جابجا خواهد کرد و چاپ سه بعدی آینده طراحی خودروها خواهد بود. با این وجود متخصصین معتقدند ساخت خودرو با طراحی و چاپ ۳ بعدی سالهای زیادی زمان لازم دارد تا به مرحله ساخت و عرضه عمومی به عنوان یک محصول کاربردی برسد.


4. نانو فلوسل کوانت – اسپورت لیموزین

نانو فلوسل شرکت خودروسازی در یکی از کوچکترین کشورهای دنیا یعنی لینخشتاین است که طراحی از آینده خودروها با سوخت الکتریکی مایع را در نمایشگاه ژنو امسال معرفی کرد.
این خودرو که تقریبا ابعادی در اندازه خودروهای رولز رویز داشته و طول آن از مرسدس کوپه S کلاس کمی بیشتر است از تیم پیشران الکتریکی و باتری های مایع بهره می برد. ۲ الکترود باتری در محفظه هایی جداگانه قرار دارند و جریان مایع درون الکترودها در یک مدار عامل واکنش و تولید نیروی الکتریسیته است. این خودرو برای هر چرخ خود یک موتور الکتریکی دارد که در مجموع می توانند ۹۰ اسب بخار نیرو تولید کنند.
شتاب صفر تا صد این خودرو در ۸٫ ۲ ثانیه خواهد بود و حداکثر سرعت ۳۸۰ کیلومتر بر ساعت خواهد داشت.


5. رین اسپید – XchangE
خودروی آینده x – change که بدون کمک راننده و به صورت خودکار حرکت می کند بدون شک ستاره امسال نمایشگاه ژنو بود. در صورت موفقیت و عملی شدن این کانسپت سرنشینان خودرو می توانند در طول مسیر تلویزیون تماشا کنند یا به کارهای دیگر بپردازند و خودرو به صورت اتوماتیک آنها را به مقصد برساند.



 
بالا پایین