Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

تاثیر استرس پدران بر توسعه مغز جنین

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اخبار پزشکی
Konu Başlığı تاثیر استرس پدران بر توسعه مغز جنین
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

دسته بندی:
اخبار پزشکی




محققان دانشگاه پنسیلوانیا نشان دادند که استرس باعث چه تغییراتی در اسپرم موش نر می‌شود و این تغییرات چه تاثیری بر توسعه مغز جنین خواهد داشت.


این تحقیق به رهبری «تریسی ال بیل» استاد علوم اعصاب دانشکده دامپزشکی پنسیلوانیا و دانشکده پزشکی پرلمن صورت گرفت و وی و همکارانش به سرنخ‌های مهمی دست یافتند که نشان می‌داد تجربیات زندگی پدر چگونه ممکن است بر رشد مغز جنین و سلامت روان ‌کودکان آینده از طریق ابزار صرفا بیولوژیکی تاثیر بگذارد. این محقق گفت: برای من جالب توجه بود که استرس به ظاهر خفیفی که به یک موش نر وارد شده، چگونه باعث تغییری عظیم در پاسخ ریزآر‌ان‌آی‌ها می‌شود و بر رشد جنین در آینده اثر می‌گذارد. محققان در تحقیقات اولیه اسپرم موش‌های پدر تحت استرس را با همتایان بدون استرس مقایسه کرده و دریافتند افزایش بیان 9 ریز آر‌ان‌ای در حیوانات تحت استرس قابل مشاهده است. این گروه از محققان، سپس 9 ریزآر‌ان‌ای را به جنین موش تزریق کردند و هنگامی که جنین رشد کرد، به بررسی پاسخ او به استرس پرداختند و مشاهده کردند جنینی که تزریق آر‌ان‌ای را دریافت کرده است هنگامی که در معرض یک استرس قرار می‌گیرد، سطوح کورتیزون متفاوت‌تری نسبت به جنین کنترل شده دارد. موش‌هایی که چند آر‌ان‌ای به آنها تزریق شده بود، همچنین تغییرات قابل توجهی را در بیان صدها ژن در هسته paraventricular، منطقه‌ای از مغز که مدیریت مقررات استرس را به عهده دارد، نشان دادند. این گروه قصد دارد در آینده به بررسی عواملی بپردازد که می‌تواند به مشتقات سلولی و انتشار آر‌ان‌ای و یا مداخله منجر شود و از جمله تاثیر ارائه پاداش به جنس نر تحت استرس و تاثیرات آن بر جنین را بررسی کند. آنها همچنین امیدوارند بتوانند به پژوهش نقش آر‌ان‌ای در انسان‌ها و تاثیر آن بر نحوه واکنش نمونه‌ها به استرس بپردازند. نتایج این تحقیق در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم منتشر خواهد شد.


ک
 
بالا پایین