Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

پدر و مادران خودشیفته

  • نویسنده موضوع STAR
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı روابط خانوادگی
Konu Başlığı پدر و مادران خودشیفته
نویسنده موضوع STAR
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan STAR

STAR

کـاربـر ویــژه
مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Sep 20, 2015
ارسالی‌ها
115
پسندها
311
امتیازها
63
محل سکونت
اصفهـان
دل نوشته
بیاد پدر...
بهترین اخلاقم
کلا بی خیالم
مدل گوشی
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

والد خودشیفته




والد خودشیفته (narcissistic parent) همان والدی است که تلاش می کند فرزندش را مطابق با نقشی که برایش درنظر گرفته است تربیت کند. در این حالت والد در نقش معماری است که نقشه های ساختمانش را طراحی می کند و تصمیم می گیرد که این ساختمان چطور باید به نظر برسد. به همین ترتیب والدین خودشیفته از همان ابتدا برای فرزندشان تصمیم می گیرند که باید چگونه لباس بپوشد، چگونه عمل کند و به چه اهدافی دست یابد.

والد خودشیفته به شدت نسبت به تصویری که از خود به دیگران ارائه می دهد حساس است و نیاز دارد که فرزندش هم با این تصویر مطابقت داشته باشد. چنین والدی مشتاقانه تلاش می کند تا فرزندش به اهداف مشخصی که او شخصاً تعیین نموده برسد. این والدین غالباً به اهداف و آرزوهای شغلی خود دست نیافته اند بنابراین به شکلی افراطی انتظار دارند تا فرزندشان کمبودهای آنان را جبران کرده و به جای آنها برای دیگران نمایش اجرا کند. فرزندان چنین والدینی معمولاً در نقش عروسک های خیمه شب بازی ای هستند که عملکرد بالایی دارند. والدین خودشیفته اگر مانعی سر راهشان نباشد ممکن است بخواهند تمام اعمال و حرکات فرزندانشان را کنترل کنند مثلاً با چه افرادی معاشرت کنند، چه ورزشی انجام دهند، به کدام دانشگاه بروند، با چه کسی قرار بگذارند و ازدواج کنند و حتی با چه هدفی زندگی کنند. چنین والدینی دیوانگان کنترل هستند و فرزندان آنان برای هر قدمی که بر می دارند باید به دستورالعملی که از قبل برایشان نوشته شده رجوع نمایند.

در اینجا به شرح 6 نشانه از والدین خودشیفته می پردازیم. توجه کنید که پس از خواندن این صفات و رفتارها آیا در مورد فرزندتان احساس گناه می کنید؟ و یا کسی را می شناسید که چنین رفتارهای ناسالمی را در برخورد با فرزندش انجام می دهد؟

والد خودشیفته تصمیم می گیرد که فرزندش چطور لباس بپوشد و مدل موهایش چطور باشد


برای یک فرد خودشیفته تصویری که از خود ارائه می دهد همه چیز است. البته تا زمانی که بچه ها خردسال هستند تمام والدین- خودشیفته و غیر خودشیفته- برای فرزندشان تصمیم می گیرند. اما زمانی که بچه ها به سن مدرسه می رسند در مورد مدل مو و لباس هایی که می پوشند نظراتی خواهند داشت با این حال والدین خودشیفته علاقه ای به شنیدن نظرات آنها ندارند. لباس باید مطابق با تصویری باشد که آنها می خواهند از کودک خود ارائه بدهند بنابراین برخی از این والدین برای سر و لباس فرزندشان بیش از اندازه خرج می کنند. درحالیکه بهتر است نظر بچه ها را در مورد لباس هایی که می پوشند و یا اندازه کوتاهی یا بلندی موهایشان بدانیم.

والد خودشیفته به کارنامه به عنوان برگهء ارزش شخصی فرزندش نگاه می کند


بسیاری از بیمارانی که برای درمان به مراکز روان پزشکی مراجعه می کنند دست پرورده والدینی خودشیفته هستند. این افراد ناچارند سال ها تلاش کنند تا مقداری از اثرات برنامه ریزی ذهنی مسمومی را که در کودکی دریافت کرده اند خنثی نمایند. بطور مثال بیماری که 30 ساله بود می گفت که مادرش عادت داشت مرتباً معدل نمرات او را از کلاس دوم دبستان حساب کند. اگرچه شاید به نظر برسد که چنین والدینی نگران وضعیت درسی فرزندشان هستند و می خواهند که او نمرات بهتری بگیرد. اما برای کسب نمرات بهتر، به او در تکالیف و دروسش کمک چندانی نمی کنند. این والدین به فرزند خود این پیام را می دهند که : من از تو انتظار عملکرد خیلی بالایی دارم اما نمی توانم از وقت و انرژی خودم برای تو مایه بگذارم. فرزندان چنین والدینی به جایی می رسند که اغلب با خودشان می گویند :‌« من تک و تنها هستم!».
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy
بالا پایین