Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

نسرین عباسی شاهدهی گاودار نمونه سنتی

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı گرایش های کشاورزی
Konu Başlığı نسرین عباسی شاهدهی گاودار نمونه سنتی
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

این زن فعال ساکن شهرستان کردکوی در استان گلستان است که در واحد دامداری خود مشغول به پرورش 21 رأس گاو می باشد که 8 رأس آن دوشا و از نژاد هلشتاین، با تولید شیر روزانه 200 کیلوگرم می باشد.این بانوی دامدار 34 سال سن دارد و تا مقطع دیپلم ادامه تحصیل داده است. او عاشق دانش اندوزی در حرفه خود می باشد و فعالانه در دوره های آموزشی ـ ترویجی دامپروری شرکت می کند. از جمله دوره های آموزشی که سپری کرده می توان به دوره پرورش گاو شیری، بیماری های مشترک انسان و دام و آشنایی با آثار گرمابر تولید کمّی و کیفی شیر اشاره کرد.همچنین به عواملی که برای معرفی و انتخاب نامبرده به عنوان گاودار نمونه سنتی کشور می توان اشاره کرد عبارتند از: رعایت نکات بهداشتی در جایگاه، واکسیناسیون به موقع دام ها علیه بیماری ها، انجام تست سل و بروسلوز در گله، انجام عملیات شاخ سوزی، ثبت مشخصات و رکوردگیری، استفاده از تلقیح مصنوعی، تعیین خوراک و جیره غذایی دام بر اساس نیاز دام آبستنی، شیرواری و خشکی و به کارگیری توصیه های فنی کارشناسان.


نسرین سلیمانی


باغدار نمونه زن


این بانوی کشاورز ساکن شهرستان عنبرآباد منطقه جیرفت در استان کرمان است و در سطح 21 هکتار به تولید محصولات باغی اشتغال دارد. از این سطح زیر کشت، یک هکتار به تولید خیار گلخانه ای و یک هکتار به تولید خرما و 19 هکتار به تولید انواع مرکبات اختصاص دارد.شرکت در برنامه های آموزشی ـ ترویجی در سطح روستا و بازدید از فعالیت های ترویجی الگو، شرکت در کارگاههای آموزشی، رعایت اصول کاشت، داشت و برداشت و به کارگیری توصیه های فنی کارشناسان، بازاریابی و توزیع مطلوب محصولات باغی به صورت مستقیم در میادین و نگهداری و بسته بندی مناسب محصول از جمله مواردی است که موجب شده خانم سلیمانی به عنوان باغدار نمونه زن در سطح کشور انتخاب و معرفی شود. نامبرده متولد 1335 بوده و تا مقطع پایان دوره ابتدایی تحصیل کرده است.میزان برداشت انواع مرکبات توسط این بانوی کشاورز در هر هکتار 18 تن می باشد و متوسط عملکرد جهانی تولید مرکبات 14719 کیلوگرم در هکتار است.


حمیده حسینی

کشاورز نمونه زن (گندمکار آبی)


این بانوی 32 ساله، ساکن روستای باغدرق شهرستان خوی از استان آذربایجان غربی است که از کودکی با فعالیت کشاورزی آشنا شده است و از سال 1378 به عنوان مددکار روستای زادگاهش، نقش فعالی در اجرای برنامه ها و سیاست های اجرایی بخش کشاورزی ایفا کرده است.او توانسته با مطالعه نشریه ها و کتاب های ترویجی و به کارگیری توصیه های فنی کارشناسان متخصص، اقدام به کشت «گندم رقم زرین» کند و با برداشت 7 تن در هکتار، عملکرد درخور توجهی داشته باشد.از جمله عوامل موفقیت خانم حسینی در به دست آوردن این عنوان در میان زنان کشاورز، می توان به مواردی مانند رعایت اصول فنی کاشت، تهیه بستر مناسب بذر، رعایت زمان مناسب کاشت، رعایت دقیق زمان آبیاری، استفاده بهینه از سم و کود و برداشت به موقع و تنظیم کمباین برای جلوگیری از ریزش بیش از حد گندم اشاره کرد. این زن کشاورز دارای تحصیلات تا مقطع دیپلم می باشد.


مریم همت پور

مدیر عامل شرکت تعاونی روستایی نمونه زنان الزهرا


این بانوی نمونه که در روستای مود از شهرستان سربیشه استان خراسان جنوبی زندگی می کند با 41 سال سن فعالیت اجتماعی خود را در روستا به عنوان مروّج و مددکار جهاد کشاورزی آغاز کرد و در سال 1374 با انگیزه ایجاد اشتغال برای دختران تحصیلکرده روستا و احیای صنایع دستی و نیز ایجاد زمینه برای حضور زنان روستا در فعالیت های اجتماعی شرکت تعاونی روستایی زنان الزهرا پس از ثبت، راه اندازی کرد. این شرکت تعاونی با مدیرعاملی خانم همت پور از تنوع فعالیت زیادی برخوردار بوده که برخی از آنها عبارتند از: خرید محصولات کشاورزی، بسته بندی و فروش آنها در فروشگاههای مختلف و نمایشگاههای سراسر کشور، جمع آوری گیاهان دارویی و تبدیل آنها به عرقیات با روش سنتی، جذب وام قرض الحسنه از کانون کارآفرینان به منظور احداث ساختمان اداری و کارگاه شیرینی پزی و اشتغال به کار دختران روستا، راه اندازی صندوق قرض الحسنه و اعطای وام به زنان روستایی، ایجاد تمهیدات و تسهیلات برای زنان روستایی در امر آموزش و معرفی زنان بی سرپرست به بانک کشاورزی در راستای اجرای طرح حضرت زینب.شرکت تعاونی الزهرا که با سرمایه اندک یک میلیون ریال کار خود را آغاز کرده بود پس از گذشت بیش از ده سال با افزایش سرمایه ای افزون بر 50 میلیون ریال روبه رو است و علاوه بر موفقیت های اقتصادی، توفیقات دیگری نیز داشته است. این شرکت تعاونی در سال 1378 رتبه اول استانی و در سال 1379 و 1380 رتبه اول کشوری را در میان شرکت های تعاونی زنان روستایی از آنِ خود کرد.


طاهره بلالایی

پرورش دهنده نمونه ماهیان گرم آبی


خانم بلالایی با 54 سال سن به عنوان پرورش دهنده نمونه ماهیان گرم آبی از شهرستان رشت، استان گیلان انتخاب و معرفی شده است. وی در مزرعه ای به مساحت 5/4 هکتار با تعداد 5 استخر (شامل 3 استخر پرواری و 2 استخر پرورش بچه ماهی)، به کار پرورش 4 گونه اصلی از کپور ماهیان چینی اشتغال دارد. این بانوی تولیدکننده در بخش کشاورزی فعالیت خود را از سال 1359 با اقامت دایمی در کنار مزرعه پرورش ماهی آغاز کرد و با شرکت در دوره های آموزشی شیلات و استفاده از ابزارها و تجهیزات مناسب و رعایت همه اصول توانسته با رهاسازی تعداد 11 هزار قطعه انواع کپور ماهیان چینی با ترکیب فیتوفاگ 53 درصد، کپور 27 درصد، آمور 8 درصد و بیگ هد 12 درصد و احتساب 3 درصد تلفات در طول دوره پرورش با متوسط تولید 4500 کیلوگرم در هکتار اقدام به برداشت حدود 20 تن انواع ماهیان گرم آبی کند و موفق شود در سال 1384 به عنوان نمونه کشوری انتخاب و معرفی شود.خانم بلالایی دارای رتبه علمی مقطع کارشناسی در رشته ترویج و آموزش کشاورزی می باشد.



مهری رضازاده

مددکار ترویجی نمونه کشوری


این بانوی فعال در بخش کشاورزی 33 سال سن دارد و ساکن روستای عیسوند شهرستان دشتستان در استان بوشهر می باشد. وی در فعالیت های اجتماعی و ترویجی روستا حضوری فعال داشته و نقش بسزایی ایفا می کند. همکاری خود در این عرصه از سال 1378 به عنوان مروّج روستا و مددکار ترویجی با واحد آموزشی زنان روستایی اداره ترویج شهرستان دشتستان آغاز کرده است. از جمله این فعالیت ها می توان به این موارد اشاره کرد. همکاری با طرح های دفتر امور زنان روستایی و عشایری، شناسایی نیازهای آموزشی زنان و دختران روستا و انتقال آنان به مسئولان، همکاری در زمینه کتابخانه و کتابداری، توانایی در ارتباط برقرار کردن با زنان روستایی و منطقه و هماهنگی برای برگزاری دوره های آموزشی ویژه زنان روستایی.خانم رضازاده دارای رتبه علمی مقطع کارشناسی رشته زبان و ادبیات فارسی می باشد.
 
بالا پایین