Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

مقایسه تصویری Z5 Premium و iPhone 6s Plus

اطلاعات موضوع

Kategori Adı سایر برند ها
Konu Başlığı مقایسه تصویری Z5 Premium و iPhone 6s Plus
نویسنده موضوع !!!OMID!!!
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan !!!OMID!!!

!!!OMID!!!

کـاربــر حـرفــه ای
تاریخ ثبت‌نام
Jul 25, 2015
ارسالی‌ها
2,090
پسندها
526
امتیازها
0
محل سکونت
کرمانشاه
تخصص
مهندس عمران
مدل گوشی
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
برند گوشی
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه
جنسیت
نوع آنتی ویروس
ماه تولد

اعتبار :


در این قسمت از مقایسه تصویری، جی‌اس‌ام سراغ دوتا از بهترین فبلت‌های بازار رفته و آیفون 6اس پلاس و زد5 پرمیوم را با هم مقایسه کرده است. اگر قصد خرید گوشی گران‌قیمت دارید و بین گزینه‌های موجود در بازار مردد مانده‌اید، این مقایسه تصویری سعی می‌کند اطلاعات کافی و جامع در مورد گوشی‌ها در اختیار شما قرار دهد تا با دید بهتری انتخاب کنید. با ما همراه باشید تا در 23 عکس این دو گوشی را با یکدیگر مقایسه کنیم.



محصولات مورد بحث



Apple iPhone 6s Plus


Sony Xperia Z5 Premium


وزن


در تصویر اول وزن دو گوشی را مقایسه می‌کنیم. سبک بودن گوشی جزو ویژگی‌هایی است که کاربران هنگام خرید آن را در نظر می‌گیرند و علاقه دارند گوشی منتخب‌شان حتی‌الامکان سبک‌وزن باشد.
همان‌طور که در تصویر مشخص است، زد5 پرمیوم 12 گرم سبک‌تر از آیفون 6اس پلاس است. این موضوع ممکن است برای کاربرانی که به وزن اهمیت می‌دهند بسیار مهم باشد.
ابعاد


در بخش ابعاد در 7 تصویر گوشی‌های مورد بحث را مقایسه می‌کنیم. در تصویر اول طول دو گوشی را مقایسه می‌کنیم و پس از آن سراغ این موضوع می‌رویم که آیا این گوشی‌ها به‌خوبی در جیب قرار می‌گیرند یا خیر.
آیفون 6اس پلاس چند میلی‌متر بلندتر از زد5 پرمیوم است، ولی این اختلاف به‌حدی کم است که می‌توان گفت درواقع این دو گوشی هم‌اندازه‌اند و اختلاف چندانی ندارند.

طول گوشی متناسب با قرار گرفتن آن در جیب است. هردو گوشی فبلت‌اند و اندازه نسبتا بزرگی دارند، با این حال به‌راحتی در جیب قرار می‌گیرند و مشکلی از این بابت وجود ندارد. اما خب! بیشتر فضای جیب شما را اشغال می‌کنند.
در دو تصویر بعدی در مورد عرض گوشی‌ها و وضعیت کار کردن یک‌دستی با آنها صحبت می‌کنیم. عرض زد5 پرمیوم 2 میلی‌متر کمتر از آیفون 6اس پلاس است. باز هم، مانند طول دستگاه‌ها، این اختلاف به‌حدی نیست که خیلی مشهود باشد.
عرض گوشی‌ها معمولا برای کار کردن با یک‌ دست متناسب است، ولی این دو گوشی فبلت‌اند، پس باید این نکته را به ذهن بسپارید که نمی‌توانید انتظار داشته باشید مانند گوشی‌های 4 یا 5 اینچی به‌راحتی و همه‌جا بتوانید با یک دست با آنها کار کنید.
هرچند عرض دو محصول مناسب است، این دو گوشی در دسته فبلت‌ها قرار می‌گیرند و این موضوع باعث می‌شود به این نتیجه برسیم که کار کردن یک‌دستی با آنها دشوار است. اگر در یک فبلت بخواهید به تمام نقاط صفحه نمایش دسترسی داشته باشید، باید به‌ناچار از هر دو دست خود استفاده کنید. البته مشکل فقط این نیست، بلکه حتی ممکن است هنگام تایپ کردن نیز مجبور شوید از دو دست خود استفاده کنید تا سرعت و تسلط بیشتری داشته باشید. دو گوشی مورد بحث، یعنی زد5 پرمیوم و آیفون 6اس پلاس، نیز از این قاعده مستثنی نیستند. هرچند اپل سعی کرده این موضوع را با کمک Reachability در آیفون 6اس پلاس حل کند و به کاربران کمک کند، همیشه نمی‌توانید روی این ویژگی حساب کنید.
در عکس پنجم ضخامت دو گوشی را به‌تصویر کشیده‌ایم. مانند سایر ابعاد، در این قسمت نیز دو گوشی پابه‌پای هم حرکت می‌کنند و اختلاف زیادی مشاهده نمی‌شود. آیفون کمی باریک‌تر از زد5 پرمیوم است، اما باز هم این اختلاف به‌حدی نیست که چندان مشهود باشد.
طراحی


در بخش طراحی در دو عکس این گوشی‌ها را مقایسه کرده‌ایم تا ببینیم طراحی آنها به چه نحو است و آیا خوش‌دست هستند یا خیر. البته این تمام ماجرا نیست و در مورد جنس بدنه و زیبایی نیز صحبت می‌کنیم.
طراحی گوشی‌ها فرق چندانی با یکدیگر ندارد و بیشترین فرق در چهار گوشه آنهاست. اپل سعی کرده با انحنا دادن به گوشه‌های آیفون 6اس پلاس این محصول را با ارگونومی دست سازگارتر کند تا دست کاربر اذیت نشود. این نکته در زد5 پرمیوم کمتر رعایت شده و تیزی گوشه ها بیشتر حس می‌شود. این موضوع باعث می‌شود دست گرفتن زد5 پرمیوم کمی از آیفون 6اس پلاس سخت‌تر باشد.
از نظر خوش‌دستی هر دو گوشی خوش‌دست هستند، اما باید بگوییم آیفون 6اس پلاس طراحی بهتری دارد و انحنای گوشه‌های آن سبب می‌شود راحت‌تر در درست جا گیرد و خوش‌دست‌تر باشد. البته فراموش نکنید از آنجا که محل قرارگیری دکمه‌های آیفون در سمت راست بالاست، کار کردن با دست چپ بسیار سخت است و باید آیفون را گوشی راست‌دست بنامیم. پس اگر چپ‌دست هستید، پیشنهاد می‌کنیم زد5 پرمیوم را در اولویت قرار دهید.
در عکس بعدی در مورد جنس بدنه دو محصول صحبت می‌کنیم. البته ویژگی‌های دیگری هم در تصویر مشاهده می‌کنید که در ادامه آنها را توضیح خواهیم داد.
جنس بدنه آیفون 6اس پلاس آلومینیومی است، البته این گوشی برخلاف نسخه قبلی‌اش خم نمی‌شود و مشکلی از این بابت وجود ندارد. جنس آلومینیوم بدنه آیفون 6اس پلاس بسیار باکیفیت است. بدنه این محصول لک و اثر انگشت چندانی جذب نمی‌کند و تقریبا می‌توانیم ادعا کنیم بدنه دستگاه همیشه زیبایی خود را حفظ می‌کند.
جنس بدنه زد5 پرمیوم از ترکیب شیشه و فلز تولید شده است. استفاده از شیشه در بدنه این محصول سبب زیبایی بیشترش شده، اما خب! از طرف دیگر باعث می‌شود گوشی کمی لیز باشد و امکان سر خوردنش وجود دارد. همچنین جنس بدنه سبب می‌شود اثر انگشت و لک بیشتری نیز جذب شود. زد5 پرمیوم به‌نسبت به رسیدگی و مراقبت بیشتری نیاز دارد.
زد5 پرمیوم یک قابلیت استثنایی دارد و آن ضدآب بودن است که البته میراثی در خانواده Z اکسپریاست.

تنوع رنگ


هر دو گوشی رنگ‌های محبوب بازار را دارند و از این حیث کم‌وکاستی مشاهده نمی‌شود. البته اگر دنبال رنگ‌های خاص می‌گردید، پیشنهاد می‌کنیم زد5 پرمیوم را با رنگ کروم و آیفون 6اس پلاس را با رنگ رزگلد خریداری کنید.
نمایشگر


نمایشگر دو محصول را در چهار عکس مقایسه می‌کنیم. جذابیت این بخش در این است که هر دو محصول یک ویژگی خاص نیز پشت نام صفحه نمایش خود دارند.
هردو محصول فبلت‌اند و صفحه نمایش 5.5 اینچی دارند. اما آیفون یک ویژگی بسیار جذاب دارد: زیر صفحه نمایش آیفون تکنولوژی فورس تاچ قرار دارد که بُعد جدیدی در نمایشگرهای لمسی ایجاد کرده است. این ویژگی بسیار جالب است و امکانات بیشتری در اختیار کاربر قرار می‌دهد. اگر به دنبال تجربه‌ای متفاوت در کار با نمایشگرهای لمسی می‌گردید، آیفون 6اس پلاس را به شما توصیه می‌کنیم.
کیفیت نمایشگر زد5 پرمیوم فوق‌العاده است و این محصول اولین گوشی دنیاست که به نمایشگر 4K مجهز شده. به‌لطف نمایشگر 4K، موتور X-Reality و ترایلومینوس (صفحه نمایش با نقاط کوانتومی) رنگ‌ها بسیار عالی نمایش داده می‌شوند. سونی تلاش بسیار کرده تا نمایشگر ال‌سی‌دی زد5 پرمیوم را طوری طراحی کند که نویز تصاویر و ویدئوها فیلتر شود و محتوا با بالاترین کیفیت برای کاربر نمایش داده شود.
البته در حالت عادی هر دو گوشی با رزولوشن فول اچ‌دی محتوا را نمایش می‌دهند، اما وقتی پای دیدن فیلم‌ها و تصاویر 4K به میان می‌آید، زد5 پرمیوم قدرت خود را به رخ آیفون و سایر رقبا می‌کشد. تلاش سونی برای تغییر پویای رزولوشن نمایشگر ستودنی است. این شرکت توانسته با استفاده از ترفندهای خاصی دو حالت فول اچ‌دی و اولترا اچ‌دی برای نمایشگرش ایجاد کند تا کاربر بتواند در صورت نیاز بین این رزولوشن‌ها سوئیچ کند.
حاشیه‌‌های پنل آیفون بیشتر از زد5 پرمیوم است و این موضوع در عکس نیز کاملا مشهود است.
از نظر زاویه دید، نمایشگر IPS هردو محصول بسیار خوب است و زاویه دید خوبی را پوشش می‌دهد. صفحه‌ها زیر نور خورشید خوانا هستند و هنگام نگاه کردن به آنها زیر نور خورشید مشکل خاصی پیش نمی‌آید.
رنگ‌ها در نمایشگر هردو محصول فوق‌العاده‌اند، کنتراست تصاویر بسیار خوب است و نویز خاصی مشاهده نمی‌شود.
در پایان باید گفت اگر نمایشگر‌های لمسی نیاز شما را برطرف می‌کنند و علاقه‌ای به آزمایش ابعاد جدید ندارید، بهتر است زد5 پرمیوم و نمایشگر 4K آن را انتخاب کنید، اما اگر دنبال تجربه‌ای متفاوت می‌گردید، آیفون 6اس پلاس برای شما تولید شده است.
نرم‌افزار


اندروید بهتر است یا آی‌اواس؟ سوالی بدون پاسخ و کلیشه‌ای! پاسخ این سوال کاملا شخصی است و هرکاربری باید این سوال را از خود بپرسد و خودش جواب را پیدا کند. انتخاب سیستم عامل کاملا سلیقه‌ای است و به مهارت، علم و نیازهای کاربر برمی‌گردد. هیچ‌کدام از دو سیستم عامل مذکور بد نیست و هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارد. البته اگر دوست دارید در سریع‌ترین زمان به‌روزرسانی‌های سیستم عامل خود را دریافت کنید، باید بگوییم آی‌او‌اس گزینه مناسب‌تری است.
سخت‌افزار


روی کاغذ سخت‌افزار آیفون بسیار ضعیف‌تر است، اما به‌دلیل معماری متفاوت و تعامل بسیار خوب سیستم عامل و سخت‌افزار، این گوشی هنگام پردازش‌ها و بازی‌های سنگین کوچک‌ترین مشکلی ندارد و شانه‌به‌شانه زد5 پرمیوم حرکت می‌کند؛ حتی در مواقعی باید گفت آیفون از زد5 پرمیوم سریع‌تر عمل می‌کند.
خوشبختانه ترفندهای سونی برای دعوت اسنپدراگون 810 به آرامش جواب داده است و زد5 پرمیوم حتی هنگام پردازش‌های سنگین داغ نمی‌کند؛ البته دمای بدنه بالاتر می‌رود، اما این مشکل مانند مشکلی نیست که در زد3 پلاس شاهدش بودیم. درواقع این افزایش دما کاملا طبیعی‌ است و به‌هیچ‌وجه جای نگرانی وجود ندارد. آیفون نیز همین‌طور است: دمای بدنه هنگام پردازش‌های سنگین بالا می‌رود و باید گفت این افزایش دما نیز طبیعی است. البته افزایش دمای بدنه آیفون در بعضی مواقع بسیار بیشتر از زد5 پرمیوم است و دلیل اصلی آن هم تمام‌فلزی بودن بدنه آیفون 6اس پلاس است. افزایش دما باعث تولید گرما می‌شود و گرما در فلزات سریع‌تر پخش و بیشتر حس می‌شود. این مسئله سبب می‌شود آیفون 6اس پلاس سریع‌تر داغ شود و گرمایش بیشتر حس شود. این مشکل در زد5 پرمیوم کمتر حس می‌شود، چون جنس بدنه‌اش ترکیبی از فلز و شیشه است و گرما در آن کمتر پخش می‌شود.
حافظه زد5 پرمیوم 1 گیگابایت بیشتر از آیفون 6اس پلاس است، هرچند بیشتر بودن حافظه دلیل برتری این گوشی نیست. وجه تمایز اصلی زد5 پرمیوم پشتیبانی از کارت حافظه جانبی است که تا 200 گیگابایت حافظه بیشتر را در اختیارتان قرار می دهد؛ ویژگی مهمی که در اکثر پرچم‌داران 2015 دیده نشد. این ویژگی سبب می‌شود زد5 پرمیوم را دوست‌داشتنی‌ترین فبلت 2015 بنامیم.
دوربین اصلی


با دوتا از بهترین دوربین‌های موبایل رو‌بروییم. روی کاغذ دوربین سونی قوی‌تر است، اما شاید بهتر باشد با مقایسه عکس‌های این دو گوشی قضاوت کنید دوربین کدام‌یک در شرایط یکسان بهتر عمل می‌کند.
نکته دیگر این است که آیفون 6اس پلاس تثبیت‌کننده اپتیکال تصویر دارد. این ویژگی به‌صورت سخت‌افزاری در زد5 پرمیوم نیست و سونی با استفاده از استیدی شات این ویژگی را به محصول خود آورده است. استیدی شات تکنولوژی تثبیت دیجیتال تصاویر سونی است که در اکسپریاها و DSLRهای سونی استفاده می‌شود. این تکنولوژی تحرکات سنسورهای حرکتی را بررسی و تدابیری اتخاذ می‌کند تا عکس‌ها بدون لرزش و افت کیفیت ثبت شوند. به‌عنوان مثال، برخی نسخه‌های استیدی شات در شرایطی که حس کنند سنسورهای حرکتی در صورت لرزش دست کاربر هنگام عکس‌برداری حرکت می‌کنند، سعی می‌کنند لنز دوربین را خلاف جهت حرکت دهند تا عکس‌ها تثبیت شوند.
رابط کاربری دوربین هردو گوشی طراحی بسیار خوبی دارد و کاربر در کمترین زمان می‌تواند با آن ارتباط برقرار کند و نیاز خود را برطرف سازد. اتوفوکوس 0.03 ثانیه‌ای زد5 پرمیوم به شما کمک می‌کند در سریع‌ترین زمان ممکن تصاویر را ثبت کنید. اگر عکاسی جزو علایق شماست، پیشنهاد می‌کنیم قبل از هرچیزی دوربین زد5 پرمیوم را بررسی کنید.
نمونه عکس‌های دوربین اکسپریا زد5 پرمیوم و آیفون 6اس پلاس






دوربین دوم


باید گفت دوربین سلفی آیفون 6اس پلاس عملکرد بهتری دارد و تصاویرثبت‌شده با آن نویز کمتری دارند. فلاش رتینا نیز به شما اجازه می‌دهد در محیط‌هایی با نور کم عکس‌های بهتری بگیرید. اگر سلفی گرفتن جزو علایق شماست، باید بگوییم آیفون در این زمینه بسیار بهتر از زد5 پرمیوم عمل می‌کند و گزینه مناسب‌تری برای شماست.
ویدئو




دوربین هر دو محصول ویدئوهای باکیفیتی ثبت می‌کنند و در نوع خود بی‌نظیرند. هردو گوشی می‌توانند بدون محدودیت زمانی ویدئوی 4K ضبط کنند که در نوع خود بسیار جالب است. اما اگر به دنبال جذابیت‌های بیشتر هنگام ضبط ویدئو هستید، آیفون 6اس پلاس گزینه بسیار بهتری است.
سنسورها


هر دو محصول سنسورهای کاربردی را درون خود جای داده‌اند. مهم‌ترین سنسور هر دو گوشی سنسور اثر انگشت است که در هر دو دستگاه نهایت سرعت و دقت را دارد. به نظر شما محل قرارگیری سنسور اثر انگشت کدام‌یک بهتر است؟
باتری


از نظر ظرفیت، باتری زد5 پرمیوم بالاتر است، ولی نمایشگر آن هم باتری بیشتری مصرف می‌کند. اگر هنگام استفاده از گوشی نمایشگر را زیاد روشن نگذارید، باتری این محصول تا یک روز دوام می‌آورد، اما اگر مدت زمان روشن ماندن نمایشگر زیاد شود، سرعت تخلیه باتری افزایش می‌یابد.
آیفون با اینکه باتری ضعیف‌تری دارد، به‌دلیل تعامل خوب سخت‌افزار و نرم‌افزارش، از باتری استفاده بهینه می‌کند و نسبت به زد5 پرمیوم مصرف پایین‌تری دارد. در هر صورت باتری آیفون نیز در بهترین حالت یک روز دوام می‌آورد.
سونی از شارژ سریع کوالکام در زد5 پرمیوم استفاده کرده است؛ البته شارژر مخصوص این ویژگی در جعبه محصول موجود نیست و باید آن را جداگانه خریداری کنید. سونی به شما اطمینان می‌دهد آداپتور شارژ سریع زد5 پرمیوم در 30 دقیقه می‌تواند گوشی را 60 درصد شارژ کند که بسیار شگفت‌انگیز است.
آیفون از این ویژگی برخوردار نیست؛ پس اگر مدت زمان شارژ شدن برایتان مهم است، زد5 پرمیوم را به شما پیشنهاد می‌کنیم.
قیمت (بهمن 1394)





  • قیمت زد5 پرمیوم که در عکس مشاهده می‌کنید به نسخه بدون گارانتی و رنگ مشکی این گوشی مربوط است.
  • قیمت آیفون 6اس پلاس که در عکس مشاهده می‌کنید به نسخه 16 گیگابایتی و سفیدرنگ آن مربوط است.

قیمت سایر نسخه های زد5 پرمیوم



  • قیمت زد5 پرمیوم طلایی‌رنگ بدون گارانتی حدود 2265000 تومان است.
  • قیمت زد5 پرمیوم رنگ کروم بدون گارانتی حدود 2300000 تومان است.

قیمت سایر نسخه‌های آیفون 6اس پلاس



  • قیمت آیفون 6اس پلاس 64 گیگابایت خاکستر
    ی‌رنگ​
    حدود 3180000 تومان است.
  • قیمت آیفون 6اس پلاس 128 گیگابایت رزگلد حدود 3430000 تومان است.
[h=4][/h]
 
  • Love
واکنش‌ها[ی پسندها]: DaniyaL
بالا پایین