Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

راههای ساده برای کالری سوزی و رسیدن به تناسب اندام

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı تنــاسب انـدام
Konu Başlığı راههای ساده برای کالری سوزی و رسیدن به تناسب اندام
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

[h=2]راههای ساده برای کالری سوزی و رسیدن به تناسب اندام[/h]مجموعه: زیبایی اندام



مصرف كافئین سرعت سوختن كالری‌ های اضافی را افزایش می‌دهد روشهایی ساده برای كالری سوزی
به كمك این توصیه‌ها می‌توانید در مدت كوتاهی چربی‌های اضافی را از بین ببرید و به تناسب اندام برسید. افرادی كه اندامی متناسب دارند و حتی یك گرم چربی اضافی هم در بدن‌شان پیدا نمی‌شود، رژیم غذایی‌شان دقیق و منظم است و البته از ورزش غافل نمی‌شوند. شاید نتوانید مثل این قبیل افراد ورزش كنید و رژیم غذایی‌تان دقیق و اصولی نباشد اما روش‌هایی وجود دارد كه به شما كمك می‌كند كالری‌های اضافی را راحت‌تر بسوزانید.
ممكن است به نظر عجیب بیاید اما با استفاده از چند راه ساده و به ظاهر پیش‌پا افتاده، امكان ذخیره چربی اضافی در بدن شما به حداقل می‌رسد و از داشتن اندامی متناسب خوشحال‌تر می‌شوید. √ نوشیدن قهوه و کالری سوزی بیشتر
مطالعات نشان می‌دهد كه مصرف كافئین سرعت سوختن كالری‌ های اضافی را افزایش می‌دهد. سوزان روبرتز، پروفسور تغذیه از دانشگاه بوستون و نویسنده كتاب «رژیم غذایی من» به شما می‌گوید كه بدین منظور بهتر است قهوه مصرف كنید تا کالری بسوزانید اما مراقب باشید كه زیاد قهوه ننوشید و در مصرف این نوشیدنی زیاده‌روی نكنید.
برای کالری سوزی كارها را با دست انجام دهید
ظرف بشویید؛ خانه را با جارو برقی تمیز كنید یا آشپزی كنید. همیشه به ماشین ظرفشویی یا سایر وسایل برقی آشپزخانه وابسته نباشید. انجام این كارها سبب می‌شوند انرژی مصرف كنید و كالری‌های بیشتری بسوزانید.
ویتامین D روند كاهش وزن و کالری سوزی را سریع‌تر می‌كند برای کالری سوزی ویتامینD مصرف كنید
تحقیقات پژوهشگران نشان می‌دهد خانم‌هایی كه كمبود ویتامین D دارند، كاهش وزن‌ و کالری سوزی شان دیر‌تر اتفاق می‌افتد. این تحقیقات كه در مجله تغذیه انگلستان به چاپ رسیده نشان می‌دهد مصرف روزانه دو هزار میلی گرم ویتامین D روند كاهش وزن را سریع‌تر می‌كند. بنابراین لازم است كه در رژیم‌های لاغری ویتامینD كافی گنجانده شود.
برای کالری سوزی بیشتر حجم غذای مصرفیتان را کاهش دهیدبدن بیشتر افراد برای هضم مقدار غذا در حجم كم انرژی و کالری بیشتری مصرف می‌كند. بنابراین بهتر است مقدار غذای كمتری را هر چند ساعت یك بار به بدن‌تان برسانید. این شیوه تغذیه بهتر از این است كه هنگام ناهار و شام غذای مفصلی بخورید. در این صورت كالری كمتری می‌سوزانید. كریسی ولینگتون، متخصص تغذیه از دانشگاه ماساچوست، به شما توصیه می‌كند كه برای كاهش وزن و تناسب اندام در هر وعده غذای كمتری بخورید و به جای آن تعداد وعده‌ها را افزایش دهید. تند راه رفتن و افزایش کالری سوزی
حتی اگر قرار است برای خرید در پاساژها و خیابان راه بروید، سرعت حركت‌تان را افزایش دهید. سعی كنید همیشه طوری راه بروید كه انگار قرار ملاقات مهمی دارید و كمی دیرتان شده است. در این صورت تند‌تر راه می‌روید و كالری بیشتری می‌سوزانید.
بخندید تا کالری بسوزانید
شاید برای‌تان عجیب باشد اما وقتی می‌خندید و شاد هستید نسبت به افراد افسرده کالری بیشتری مصرف می‌كنید. اگر در طول روز 15 دقیقه بخندید می‌توانید تا 50 كالری بسوزانید. برای تناسب اندام شاد باشید و از هر فرصتی برای خندیدن استفاده كنید.
خوردن صبحانه و سوزاندن کالری
وقتی صبحانه كامل و مفصلی می‌خورید، بدن شما می‌داند كه گرسنه نیستید؛ در نتیجه چربی‌سوزی را- حتی با انجام فعالیت‌های ساده- شروع می‌كند. متخصصان تغذیه به شما توصیه می‌كنند كه بهتر است صبحانه شما شامل تخم مرغ در كنار میوه و سبزیجات تازه باشد. مصرف نان‌های سبوس‌دار هم شما را سیر‌تر نگه می‌دارد.
تحرك داشته باشید تا متناسب بمانید
اگر شغل شما طوری است كه باید پشت میز بنشینید، هر یك ساعت یك بار حداقل پنج دقیقه به خودتان استراحت دهید. از جا بلند شوید و حركت كنید. از پله‌ها بالا یا پایین بروید و به طبقات دیگر سری بزنید. وقتی در طول روز تمام مدت یك جا نشسته باشید، بدن شما كوچك‌ترین فرصتی برای از دست دادن چربی‌های اضافی ندارد. پس این فرصت را برای خودتان ایجاد كنید.
نداشتن خواب كافی دشمن تناسب اندام شماست به اندازه كافی بخوابید تا متناسب بمانید
نداشتن خواب كافی دشمن تناسب اندام شماست. اگر طی شبانه روز كمتر از چهار ساعت بخوابید و این بی‌خوابی‌ها برای مدت طولانی ادامه داشته باشد، سوخت و ساز بدن شما كم می‌شود و همین موضوع زمینه بروز چاقی را فراهم می‌كند. بنابر توصیه متخصصان طی شبانه روز بین 7 تا 9 ساعت بخوابید.
هنگام مصرف غذاهای شیرین احتیاط كنید
مصرف غذاهای شیرین سبب ترشح انسولین در خون می‌شود. اگر در طول روز فعالیت داشته باشید، شكر به سمت سلول‌ها حركت كرده و انرژی لازم برای فعالیت‌های بدن را فراهم می‌كند؛ در غیر این صورت طبق گفته جورج كروز، نویسنده كتاب «درمان چربی‌های شكمی» شكر به صورت چربی در بدن ذخیره می‌شود و تناسب اندام را برهم می‌ریزد. پس هنگام مصرف شیرینی‌جات احتیاط كنید.
برای داشتن تناسب اندام لبنیات بخورید
محققان می‌گویند مصرف لبنیات كم چرب از ذخیره شدن چربی در بدن جلوگیری می‌كند. بدین ترتیب لازم است حتما لبنیات را در رژیم غذایی‌تان بگنجانید.
برای کالری سوزی بیشتر، زود شام بخورید
برای اینكه بدن شما فرصت چربی‌سوزی داشته باشد، آخرین وعده غذایی شما باید حداقل سه تا چهار ساعت قبل از خواب مصرف شود. وقتی دیروقت غذا می‌خورید و بلافاصله بعد از آن به تختخواب می‌روید نباید انتظار داشته باشید اندام شما متناسب باشد. این عادت برای تنظیم سوخت و ساز بدن شما مضر است. پس سبك زندگی‌تان را كمی تغییر دهید و شام را زودتر از زمان معمول بخورید.
استرس را از خوتان دور کنید
استرس مداوم سبب ترشح هورمون كورتیزول می‌شود. این هورمون كالری‌ها را به شكل چربی در بدن شما ذخیره می‌كند كه البته بیشتر به شكل چربی شكمی ذخیره می‌شوند. اگر می‌خواهید شكمی صاف و بدون چربی داشته باشید، استرس را از خودتان دور كنید.
هنگام صحبت با تلفن راه بروید تا کالری بسوزانید
اگر قرار است یك ساعت با یك دوست قدیمی گپ بزنید، بهتر است یك جا ننشینید و حداقل كمی قدم بزنید. فرصت خوبی است تا ضمن حرف زدن پای تلفن، كالری هم بسوزانید؛ یك تیر و دو نشان! اگر نمی‌خواهید گوشی تلفن را هنگام راه رفتن دست‌تان بگیرید، از هدست استفاده كنید.
برای کاهش وزن مصرف غذاهای فیبردار فراموش نشود غذاهای فیبردار مصرف كنید
غذاهای كم‌چرب و سرشار از فیبر نسبت به سایر غذاها دیرتر هضم می‌شوند. در نتیجه بعد از خوردن آنها مدت زمان بیشتری سیر می‌مانید و در طول روز برای رفع گرسنگی سراغ میان وعده‌های كم ارزش نمی‌روید. اسفناج، گل كلم و كلم بروكلی از جمله سبزیجات سرشار از فیبر هستند كه توصیه می‌شود آنها را حتما در برنامه غذایی‌تان جای دهید.
نوشیدن آب بیشتری = کالری سوزی بیشتر
افرادی كه در طول روز كم آب می‌نوشند و كم آبی بدن را تجربه می‌كنند، سرعت متابولیسم بدن‌شان كاهش می‌یابد. نتایج تحقیقات پژوهشگران آلمانی نشان می‌دهد نوشیدن آب كافی در طول روز سرعت سوخت و ساز بدن را تا 30 درصد افزایش می‌دهد. بنابراین بهتر است در روز هفت تا هشت لیوان آب بنوشید.
غذاهای کم کالری سفارش دهید
بررسی محققان دانشگاه همیلتون كانادا نشان می‌دهد وقتی یك خانم همراه یك آقا به رستوران می‌رود، برای سفارش غذاهای كم كالری تمایل بیشتری دارد اما وقتی چند خانم همراه هم به رستوران می‌روند، این موضوع را نادیده می‌گیرند؛ بنابراین توصیه می‌شود شیوه‌ای را انتخاب كنید كه شما را به سمت انتخاب غذاهای كم كالری هدایت می‌كند.
پوست میوه‌ها را جدا نكنید
پوست میوه‌ها فیبر بیشتری دارد. وقتی میوه را با پوست می‌خورید، بدن شما برای شكستن فیبرها انرژی بیشتری مصرف می‌كند كه این موضوع در كاهش وزن بی‌تاثیر نیست.

آشپزی کنید تا کالری بسوزانید
آشپزی در خانه سبب می‌شود غذای سالم‌تری بخورید و البته هنگام پختن غذا و تمیز كردن ظرف و ظروف و میز آشپزخانه، تحرك شما بیشتر می‌شود. غذا پختن حداقل نیم ساعت شما را ایستاده نگه می‌دارد اما هنگامی كه از بیرون غذا سفارش می‌دهید، شاید همین زمان را روی مبل لم بدهید.
كمتر تلویزیون ببینید
تحقیقات نشان می‌دهد افراد بزرگسالی كه میزان تماشای تلویزیون را به نصف كاهش می‌دهند، در طول روز كالری بیشتری می‌سوزانند كه این موضوع به كاهش میزان غذا خوردن آنها ارتباطی ندارد. تماشای تلویزیون شما را تنبل می‌كند و سبب می‌شود ساعت‌ها روی مبل بنشینید و تحرك نداشته باشید.
برای سوزاندن کالری، غذاهای تند مصرف کنید
اگر به غذاهای تند لب نمی‌زنید، برای چربی‌سوزی بیشتر، كمی فلفل قرمز به سالاد یا غذاهای‌تان اضافه كنید. برخی از محققان بر این باورند كه غذاهای تند، سوخت و ساز بدن شما را به‌طور موقت افزایش می‌دهند.
انجام کارهایی مانند شستن ماشین به کالری سوزی کمک می کند ماشین‌تان را تمیز كنید
وقتی در حال شست‌وشو و تمیز كردن اتومبیل‌تان هستید، دست‌های‌تان حسابی به حركت در می‌آید و این فعالیت‌ها به چربی‌سوزی شما كمك می‌كند.
ماهی سالمون بخورید تا وزن کم کنید
در یك تحقیق معلوم شد افرادی كه ماهی سالمون می‌خورند، نسبت به كسانی كه در رژیم غذایی‌شان گوشت مصرف می‌كنند، كاهش وزن قابل ملاحظه‌ای دارند. این تحقیق در شرایطی انجام شد كه میزان كالری مصرفی هر دو گروه یكسان بود. بنابراین در رژیم‌های غذایی كاهش وزن، نقش موثر ماهی سالمون را نادیده نگیرید.
چای سبز بنوشید و کالری بسوزانید
در كنار مصرف قهوه، مصرف چای سبز را هم به برنامه غذایی‌تان اضافه كنید. چای سبز تركیباتی دارد كه در تقویت سوخت و ساز بدن تاثیر دارد. طبق مطالعات محققان دانشگاه ژنو در سوییس، مصرف چای سبز یكی از راه‌های خوب برای سوزاندن كالری‌های اضافی است.
عصرانه بخورید تا سوخت و ساز بدن‌تان بهتر تنظیم می‌شود
مصرف میان‌وعده‌های سالم مانند میوه‌ها برای سلامت بدن شما مفید است و به تناسب اندام هم كمك می‌كند. وقتی میان‌وعده‌ها را در رژیم غذایی‌تان داشته باشید، سوخت و ساز بدن‌تان بهتر تنظیم می‌شود و هنگام گرسنگی به سرعت سراغ غذاهای كم‌ارزشی مانند كیك‌های كارخانه‌ای، چیپس، پفك و... نمی‌روید.
 
بالا پایین