Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

رونق بازار تبلت‌های جداشونده

اطلاعات موضوع

Kategori Adı امنیت در اینترنت
Konu Başlığı رونق بازار تبلت‌های جداشونده
نویسنده موضوع Ertebatat
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan Ertebatat

Ertebatat

کـاربـر ویــژه
تاریخ ثبت‌نام
Oct 27, 2014
ارسالی‌ها
598
پسندها
202
امتیازها
0

اعتبار :

رونق بازار تبلت‌های جداشونده

با اینکه معمولا فصل چهارم یا فصل تعطیلات سال نو روزهای پررونقی برای بازارهای مختلف و به‌خصوص بازار محصولات دیجیتال شخصی است، اما گویا این بار بازار تبلت از این روند مستثنا بوده است.

به این ترتیب فصل چهارم سال ۲۰۱۵ برای بازار جهانی تبلت همچنان روزهای رکود بود. در نهایت بازار جهانی تبلت در فصل چهارم شاهد کاهش میزان صادراتش بوده است. بر اساس آمار منتشر شده از سوی موسسه تحقیقاتی IDC، میزان صادرات جهانی انواع تبلت در این فصل به ۹/ ۶۵ میلیون دستگاه رسیده است که این میزان در مقایسه با سال ۲۰۱۴ کاهش ۷/ ۱۳ درصدی داشته است. صادرات جهانی تبلت در کل سال ۲۰۱۵ برابر ۸/ ۲۰۶ میلیون دستگاه بوده که این میزان هم نسبت به صادرات ۱/ ۲۳۰ میلیون دستگاهی این بازار در سال ۲۰۱۴ تا ۱/ ۱۰ درصد کاهش یافته است.

صرف‌نظر از رشد منفی کل بازار، صادرات تبلت‌های جداشونده یا هیبریدی به بیشترین میزان خود در سال‌های گذشته و رقم ۱/ ۸میلیون دستگاه رسیده است. تغییر سلیقه به سمت تبلت‌های جداشونده به سرعت در حال رشد است، درحالی‌که بازار تبلت‌های ساده شاهد کاهش سالانه میزان صادراتش تا ۱/ ۲۱ درصد بوده است. در مقابل اما صادرات جهانی تبلت‌های هیبریدی از فصل چهارم سال ۲۰۱۴ تاکنون به بیش از دو برابر رسیده است.

صادرات تبلت‌های جداشونده یا هیبریدی به بیشترین میزان خود در سال‌های گذشته رسیده است

«جیتش عبرانی» یکی از کارشناسان و تحلیلگران موسسه IDC در این مورد می‌گوید: «فصل چهارم ۲۰۱۵ از جهت اینکه مدل‌های جدیدی از تبلت‌های هیبریدی یا جداشونده از هر سه پلت‌فرم اصلی در آن به بازار عرضه شدند، منحصربه‌فرد است. صرف‌نظر از نتایج نه‌چندان جالب بررسی‌های کارشناسانه آی‌پد پرو، اما این تبلت برنده بی‌چون و چرای فصل چهارم بوده است. این محصول با عبور از محصولات مایکروسافت و دیگر شرکت‌های رقیب، پرفروش‌ترین تبلت جداشونده بازار بوده است. تغییر سلیقه بازار به سمت تبلت‌های جداشونده فرصت‌های خوبی را برای هر دو شرکت‌ اپل و مایکروسافت ایجاد خواهد کرد، اگرچه آخرین تلاش گوگل برای حضور در این بازار چندان چشمگیر نبوده و به نظر می‌رسد اندروید برای حضور بهتر و پررنگ‌تر در این بازار نیاز به یک خانه تکانی جدی دارد.» شاید جالب‌ترین روند در این بازار این باشد که قیمت‌های انواع تبلت ساده هنوز کاهش چندانی نداشته است.

«جین فیلیپ» یکی دیگر از کارشناسان IDC در این مورد معتقد است: «یکی از بزرگ‌ترین دلایل اینکه تبلت‌های جداشونده به سرعت در حال رشد هستند، آن است که کاربران نهایی به این محصولات به‌عنوان جایگزین‌هایی برای کامپیوترهای شخصی خودشان نگاه می‌کنند. ما معتقدیم اپل تنها بیش از ۲ میلیون دستگاه آی‌پد پرو فروخته است، درحالی‌که مایکروسافت حدود ۶/ ۱ میلیون از دستگاه‌های سرفیس به فروش رسانده که بیشتر آنها سرفیس پرو بوده است و نه سرفیس ۳٫ با این نتایج واضح است که نه تنها قیمت مهم‌ترین عامل در هنگام خرید یک تبلت جداشونده یا هیبریدی نیست، بلکه قابلیت مهم‌تر است.»

قیمت سانترال پاناسونیک
 
بالا پایین