Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

چاپ ماشین شهری برقی توسط دانشجویان سنگاپوری

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı بخش مهندسی مکانیک
Konu Başlığı چاپ ماشین شهری برقی توسط دانشجویان سنگاپوری
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

دسته بندی:
مهندسی مکانیک




اگر قرار باشد به تعدادی دانشجو یک چاپگر 3 بعدی، چند پنل خورشیدی و حدود یک سال زمان بدهید، چه نتیجه‌ای به دست می‌آورید؟ نه. قرار نیست توپ پنل خورشیدی تحویلتان بدهند (هرچند این هم ایده خوبی است!). اما به جایش ماشین مسابقه خورشیدی می‌سازند!


دانشجویان سنگاپوری، ماشین شهری برقی را «چاپ» کردند.

اگر قرار باشد به تعدادی دانشجو یک چاپگر 3 بعدی، چند پنل خورشیدی و حدود یک سال زمان بدهید، چه نتیجه‌ای به دست می‌آورید؟ نه. قرار نیست توپ پنل خورشیدی تحویلتان بدهند (هرچند این هم ایده خوبی است!). اما به جایش ماشین مسابقه خورشیدی می‌سازند!


دانشجویان مهندسی دانشگاه فناوری نانیانگ (NTU)، یک نمونه اولیه‌ از یک ماشین الکتریکی خورشیدی با چاپ 3 بعدی ساخته‌اند که نامش NTU Venture 8 (NV8) است و بنا دارند آن را اواخر همین ماه در مسابقات اتومبیل‌رانی Eco Marathon Asia که از سوی شرکت شل برگزار می‌شود نیز شرکت دهند. البته ابتدا قرار بود ابرماشین بسازند. اما در ادامه تصمیم بر این شد که «میکروماشین بامزه معقولی با درب‌های بازشوی عمودی» طراحی کنند که می‌تواند تا حداکثر 60 کیلومتر بر ساعت هم حرکت کند.به گفته دانشجویان یادشده این وسیله «اولین ماشین مفهومی چاپ شده سنگاپور و احتمالاً قاره آسیاست». اتاقک آن از 150 بخش پلاستیکی سبک‌وزن تشکیل شده است.طراحی به نحوی است که به لطف لانه زنبوری‌های مستحکم، فضای داخلی به حداکثر می‌رسد و پوسته تقریباً شفاف ماشین نیز به گفته تیم سازنده «منظره‌ای است که نمی‌توان از آن چشم برداشت». قسمتی از NV8 در مرکز تولید تجمعی دانشگاه NTU ساخته شده است که به تازگی و با هزینه 5 میلیون دلاری ساخته و افتتاح شده است. دانشجویان و کارکنان دانشگاه می‌توانند از این مرکز برای چاپ 3 بعدی پروژه‌های تحقیقاتی خود استفاده نمایند.
درحالی که NV8 در دسته‌بندی «مفهوم شهری» به رقابت خواهد پرداخت، این تیم یک سه‌چرخه از جنس فیبرکربن نیز ساخته است که در بخش جایزه معتبر نمونه اولیه شرکت کند.البته تیم مذکور برای انجام طراحی ماشین دوم هرچه داشت هزینه کرد و با استفاده از پنل‌های خورشیدی منحنی دست‌ساز وسیله‌ای بسیار مدرن تولید نمود که قابلیت خم‌شوندگی داشته و می‌توان آن را به سرعت در گوشه‌ها پارک کرد و از این لحاظ با مفهوم iRoad EV تویوتا بسیار متفاوت است.



 
بالا پایین