Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

این شهاب‌سنگ جوابی برای سوال عناصر اولیه تشکیل دهنده کیهان می‌باشد

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı انجمن فیزیک
Konu Başlığı این شهاب‌سنگ جوابی برای سوال عناصر اولیه تشکیل دهنده کیهان می‌باشد
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

دانشمندان دانشگاه شیکاگو Curious Marie بررسی کردند، شهاب‌سنگی که شاید حاوی ارزشمندترین سرامیک جهان است. این عناصر سرامیکی می‌توانند، بدون اینکه حاوی هیچکدام از این عناصر باشند، به ما توضیح دهند که آیا کیهان اولیه ذرات سنگین را ایجاد کرده است.
ژورنال Science Advances حاوی عکس‌هایی از سنگی به ظاهر عادی می‌باشد. این شهاب‌سنگ حاوی مواد لازم برای کشفی پر اهمیت است. این شهاب‌سنگ به ما می‌گوید که کوریم قطعا در کیهان اولیه وجود داشته، با وجود اینکه حاوی هیچ کوریمی نیست . یافتن کوریم در هرکجا سخت می‌باشد. کوریم (curium) در سال ۱۹۴۴کشف شد، زمانیکه بوسیله‌ی فرستادن هسته هلیوم با سرعت زیاد به داخل پلوتونیوم ساخته شد.

تا به امروز، ما کوریم را به عنوان عنصری ساخته شده عمدتا توسط دست بشر می‌دانستیم. حتی زمانیکه ساخته شد، برای مدت زیادی باقی نماند. کوریم-۲۴۲ نیمه‌عمر ۱۶۲ روز دارد. و با وجود اینکه کوریم -۲۴۷ نیمه‌عمر بسیار بیشتر ۱۵.۶ میلیون سال را دارد، این نسبت به عمر کیهان چیزی نیست.

این گرفتاری فیزیکدانان نجومی (astrophysicists) را، که بر این باور بودند که انفجار مهیب ستارگان در طول کیهان اولیه ممکن بود کوریم و ذرات سنگین را ساخته باشد، بسیار دشوارتر کرد. این باور در دهه ۱۹۸۰ شروع شده اما زمان بسیار زیادی تولید کشید تا کسی آن را اثبات کند. هر کوریمی که ممکن بود در کیهان اولیه ساخته شده باشد مدت‌ طولانی پیش از این اینکه ما دستمان به شهاب‌سنگی برسد از بین رفته بود. با وجود اینکه کوریم-۲۴۷ ناپدید نمی‌شد، به اورانیم-۲۳۵ تنزل پیدا می‌کرد. بیشتر شهاب‌سنگ‌ها تمایز بین اینکه اورانیوم-۲۳۵ محصولی از تنزل است و یا اینکه تنها فقط اورانیم می‌باشد را غیره ممکن می‌کنند.

شهاب‌سنگ Curious Marie متفاوت است. ای شهاب‌سنگ یک ناسرگی (inclusion) می باشد، به معنای اینکه یک قطعه سنگ قدیمی داخل سنگی دیگر می‌باشد، که بیشتر از کلسیم و آلومینیوم تشکیل شده است. این ناسرگی‌ها مشهور به داشتن میزان کم اورانیوم می‌باشند. این مقادیر آنقدر کم می‌باشند که افزایش اندکی در اورانیوم، در این مورد خاص تنها فقط شش درصد، تنها می‌تواند با این واقعیت توضیح داده شود که اورانیوم محصول تنزل کوریم می‌باشد.

این نکته که کوریم یکی از عناصر کیهان اولیه می‌باشد زندگی روزمره را تغییر نمی‌دهد، اما برای آنهایی که می‌خواهند بدانند که کیهان چگونه به حالتی که اکنون است درآمده ژرف و قابل توجه است. نتنها نشان می‌دهد که شیمی کیهان در طول زمان چگونه تغییر کرده بلکه، به ما نشان می‌دهد که چه روندی در ستاره‌ها در زمان ترکیب مواد شیمیایی در کار بوده.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: Mehrdad
بالا پایین