Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

نگاه تازه هاروارد به هوش مصنوعی

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı روان شناسی هوش
Konu Başlığı نگاه تازه هاروارد به هوش مصنوعی
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

دانشگاه هاروارد با دریافت گرنت ۲۸ میلیون دلاری نگاهی دقیقتر به هوش مصنوعی می‌اندازد.
تعدادی از باهوش ترین ذهن های کشور آمریکا در حال بررسی دقیقتری از هوش مصنوعی هستند، و اگر شاگرد از استاد در این سناریو پیشی بگیرد، جهان تعدادی ماشین چشمگیر قابل توجه در دست خود خواهد داشت. فعالیت پروژه های تحقیقاتی پیشرفته اطلاعات (IARPA)، موسسه ای دولتی است که فعالیت خود را در حوزه تحقیقات در ابعاد بزرگ متمرکز می کند. این موسسه گرنتی (کمک هزینه تحقیقاتی) ۲۸ میلیون دلاری را به دانشکده مهندسی و علوم کاربردی جان اِی پُلسن (SEAS) دانشگاه هاروارد، مرکز علوم مغز هاروارد (CBS) و بخش زیست شناسی سلولی و ملکولی اهدا کرده است. این گرنت قابل توجه به این سه بخش به این منظور است تا به موسسه معروف بوستون در ایجاد «الگوریتم های پیشرفته یادگیری ماشینی از طریق پیش بردن مرز های علوم اعصاب» کمک کند.

هدف از تلاش ها تحقیق اخیر داشتن درک بهتر از مغز انسان می باشد تا ماشین ها بتوانند توانای های بیولوژیکی (زیستی) ما را تقلید کنند. امروزه ذهن ما و ماشین های ما هر کدام در دو حوزه متفاوت کارکرد برتری دارند، در حالیکه انسان ها توانایی درک سریع الگو ها یادگیری آنها رارا دارند ، ماشین ها در پردازش مقدار زیادی از داده بهتر هستند. بهترین نقطه، در نتیجه، طراحی هوش مصنوعی (AI) می باشد که نتنها به خوبی که انسان ها می آموزند بیاموزد، بلکه این را بتواند با سرعت یک ربات انجام دهد.

به گفته پرفسور دیوید کاکس مدیر پروژه، استادیار زیست شناسی ملکولی و سلولی و علوم کامپیوتر «این چالش، تیری در تاریکی است، و در مقیاس بزرگی همتراز با پروژه ژنوم انسان می باشد» وی ادامه داد «ارزش علمی ضبط فعالیت اینهمه نورون و نقشه برداری ارتباط آنها به تنهایی خود بسیار عظیم است، اما تنها نیمه اول پروژه می باشد». «همانطور که ما اساس اصل های که چگونگی روش آموختن مغز را اداره می کنند را پیدا می کنیم، تصور اینکه ما در نهایت توانایی طراحی سیستم های کامپیوتری که می توانند برابر یا حتی برتر از انسان ها باشد را خواهیم داشت سخت نخواهد بود».
البته، اگر پروژه بیشتر از حد موفقیت آمیز باشد، محققان اجرا کنند آن در هاروارد ممکن است آخرین اشخاصی روی کره زمین باشند که با درآمد کافی استخدام شدند.
 
بالا پایین