Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

چرا هنگام کار نباید به موسیقی گوش دهید، متخصص اعصاب توضیح می‌دهد

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı مغز و اعصاب
Konu Başlığı چرا هنگام کار نباید به موسیقی گوش دهید، متخصص اعصاب توضیح می‌دهد
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

قبل از شروع کار به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به موسیقی گوش دهید تا بهره وری خود را بالا ببرید.
از آنجایی که یک هدفون جدید این تعطیلات به من هدیه داده شد، عادت پیدا کردم هنگام کار به موسیقی گوش بدم.
خیلی برایم جالب که چقدر بهره وری و خلاقیتم با گوش دادن به کانال موتزارت و گیتار کلاسیک اپ پاندورا (Pandora)، که به آرامی در حال پخشه، بالا رفته.

کنجکاو از اینکه بدونم دقیقا چی تو مغزم هنگام پخش موسیقی اتفاق می افته، با دانیال لِویتن، یک متخصص درک اعصاب و نوسنده کتاب «این مغز شما با موسیقی ست» (This is your brain on music)، تماس گرفتم.

اون به من گفت: « نه که بخوام تو ذوقت بزنم» اما اون وقت هایی که به موسیقی گوش می دی به احتمال زیاد بهروریت رو کم می کنه.
لطفاً صدای جیغ ترمز را در این قسمت متن پخش کنید.

لِویتن، که خود یک موسیقی دان هم هست، در ادامه گفت: «اینقدر داره بهت خوش می گذره که بهت این «حس» دست می ده که بهره وری بیشتر داری».
اون به مجموعه مقالاتی اشاره کرد که نشان می دهد که تقریبا در همه ی موارد بهروری شما روی کارهای فکری ( مثل خواندن یا نوشتن) در حین گوش دادن به موسیقی بسیار آسیب می بینه. به عنوان مثال تحقیقی در ۲۰۱۰ به این نتیجه دست یافت که اشخاص کارهای مربوط به حافظه را وقتی که بطور همزمان در پس زمینه به موسیقی گوش می دهند در مقایسه با زمانی که محیط آرام و ساکت می باشد، بدتر اجرا می کنند.

راه بهتر از نظر لِویتن؟ «قبل» از شروع کار به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به موسیقی گوش دهید.

او توضیح داد که گوش دادن به آهنگ هایی که از آنها لذت می برید می تواند شما را در حس بهتری قرار می دهد و شما را آرام کند. مغز شما پیام رسان عصبی دوپامین (neurotransmitter dopamine) را ترشح می کند، که به شما «حس گرمی از لذت» می دهد. ممکن است پیام رسان عصبی سروتونین (neurotransmitter serotonin) نیز دریافت کنید حس شما را بالا می برد و تمرکز کردن را برای شما ساده تر می کند.

متاسفانه لِویتن ابراز کرد که گوش دادن به موسیقی مقداری از ظرفیت های توجه شما را نیز می گیرد، این به این معناست که اگر به آن «در حین» کار کردن گوش بدهید، منابع کمتری دارید که به سمت کار که دارید انجام می دهید هدایت کنید.

استثنا این قضیه زمانی ست که کارهایی رو انجام می دهید که آهنگی تکراری و یکنواخت دارند، مثل وقتی دارید روی یک خط تولید کار می کنید یا رانندگی در مدت زمان طولانی.
در آن موارد، لِویتن بیان کرد، خسته شدن خیلی راحته، پس موسیقی هوشیاری شما را افزایش می ده و به شما این امکان را می ده که به کار بیشتر توجه کنید.

لِویتن گفت خود او این تحقیقات علمی در زمینه موسیقی و بهره وری را در زندگی خود به کار می برد. وقتی که در حال مطالعه یا نوشتن است در سکوت کار می کند و بین آنها با گوش دادن به موسیقی، ورزش و یا فقط بودن در طبیعت استراحت کوچکی انجام می دهد که تمام اینها می توانند به تجدید قوا کمک کنند.

اما زمانی که دارد یک کار نسبتاً خسته کننده انجام می دهد، مثلا کارا های حسابداری خود، اغلب موسیقی می گذارد ( اونم طرفدار کانال گیتار کلاسیک پاندورا ست)
یکی دیگه از چیزهایی که باعث شد من فکر کنم که گوش دادن به موسیقی به عملکرد من کمک می کنه فقط پوشیدن هدفون بود، خاصه وقتی در یک اتاق خبر شلوغ مثل من کار می کنید، بهتون کمک می کنه که تمرکز کنید.

 
بالا پایین