Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

نکاتی مهم برای جلب اعتماد مشتری

اطلاعات موضوع

Kategori Adı مفاهیم حرفه ای طراحی سایت
Konu Başlığı نکاتی مهم برای جلب اعتماد مشتری
نویسنده موضوع amirreza.wd
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan amirreza.wd

amirreza.wd

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Jan 17, 2016
ارسالی‌ها
31
پسندها
1
امتیازها
0

اعتبار :

جلب اعتماد مشتری: در بسیاری از تجارت ها شاهد هستیم فروشنده و یا صاحبین مشاغل با دغدغه مهمی در جلب اعتماد مشتری و طرف معامله خود مواجه هستند. بسیاری از شرکت های طراحی سایت هم با وجود کار قوی و مناسبی که انجام می دهند با این مشکل مواجه هستند. در حرفه طراحی سایت و در برخی از تجارت های دیگر متاسفانه دید برخی از مشتریان نسبت به ارائه دهنده آن حرفه دید مناسبی نبوده و تعدادی از مشتریان تصور می کنند هدف طراحان سایت و یا صاحبین مشاغل دیگر صرفاً قانع کردن مشتری برای عقد قرارداد است. برای حل این مشکل سعی کردیم راه حل هایی در جهت جلب اعتماد مشتری بیابیم که در این مقاله آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

رعایت نکات مهم در جلب اعتماد مشتری
بدون مقدمه چینی می رویم سر اصل مطلب و نکات لازم برای جلب اعتماد مشتری را بیان می کنیم:

ترس و استرس را کنار بگذارید
یکی از مواردی که در بسیاری از فروشنده ها و صاحبین مشاغل دیده می شود ترس و استرس در چهره شان هنگام معامله و یا گفتگو با مشتری است. این عامل ممکن است دلایل زیادی داشته باشد. به طور مثال ممکن است شکست هایی که در معاملات گذشته داشته اند زمینه ساز استرس در معاملات بعدی شده اند و یا دلایل منطقی دیگر. با همه این تفاسیر بهتر است گذشته را فراموش کرده و آینده را پیش روی خود ببینید. در گفتگو با مشتری بدون دغدغه کار خودتان را انجام دهید و شرایط را برای ایشان توضیح دهید. این نکته را در نظر بگیرید که برای جلب اعتماد مشتری بهتر است خود واقعیتان را نشان دهید و از تظاهر بپرهیزید.

از ارزش بالای خود در ایجاد روابط غافل نشوید
گاهی اوقات لازم است برای آن که اعتماد و اطمینان مشتری را جلب کنید پرستیژ خود را حفظ کرده و در ایجاد روابط ارزش های خود را در نظر بگیرید. بی تردید افراد زمانی که این رفتار شما و اهمیت دادن شما را نسبت به روابط ببینند، آن ها نیز برای این ارتباطی که با شما برقرار کردند ارزش قائل خواهند شد.

صداقت در بیان شرایط ؛ مهم ترین اصل جلب اعتماد مشتری
مهم ترین اصل در تمام روابط خوب و پایدار، صداقت طرفین است. شما نیز به نوبه خود وظیفه دارید در این رابطه صادق باشید. برای بیان شرایط و خدماتی که می خواهید ارائه نمایید از دادن وعده های تو خالی بپرهیزید و همواره وعده خدماتی را بدهید که قادر به ارائه آن هستید. اگر مشتری خواستار خدماتی بود که قادر به ارائه آن نبودید صراحتاً اعلام کنید که شرایط ارائه این خدمات را ندارید. این صداقت شما می تواند اعتماد مشتری را بدست آورد.

در طول رابطه ثبات خود را حفظ کنید
در کارهای پروژه ای مانند طراحی سایت، رابطه کارفرما با مشتری مدتی به طول می انجامد. شما باید در طول این رابطه در رفتار های خود ثبات داشته باشید. این کار از این جهت موجب جلب اعتماد مشتری می شود که صداقت شما به ایشان ثابت شده و در می یابد صرفا برای جذب مشتری رفتار دوستانه از خود نشان نداده اید.

همواره پیگیر خواسته های مشتری در طول انجام پروژه باشید
برای جلب اعتماد مشتری باید ثابت کنید که انجام معامله صرفاً جهت سودآوری شرکت نبوده است. در این راستا شما باید کار خود را به نحو احسن انجام دهید. برای آن که مشتری در طول انجام پروژه و بعد از آن از پروژه ای که به دست شما سپرده است رضایت داشته باشد باید نیاز ها و خواسته های مشتری را برآورده سازید. برای این منظور بهتر است در طول انجام پروژه مدام با مشتری ارتباط برقرار کرده و ایشان را از روند جلو رفتن پروژه آگاه کرده و خواسته ها و نیاز های جدید ایشان را در صورت وجود جویا شوید. این پیگیری مداوم می تواند موجبات اعتماد مشتری به شرکت شما را فراهم نماید و با رضایت از همکاری با شما، دیگران را نیز به همکاری با شرکت شما تشویق و ترغیب نمایند.

بهترین خدمات را ارائه دهید
سعی کنید در پروژه ای که قرار است به دست بگیرید بهترین خدمات را برای مشتری ارائه دهید. بدون شک شما در کار خود رقبای زیادی دارید. مشتری این موضوع را درک کرده که به این پروژه نیاز دارد. نیازی نیست درباره نیاز وی به پروژه توضیح زیادی بدهید. چیزی که مشتری به دنبال آن است این است که پروژه مورد نیاز خود را توسط کدام شرکت انجام دهد. بدین ترتیب اگر دلایلی برای برتری نسبت به سایر رقبا نداشته باشید باید بپذیرید که مشتریان زیادی را در ادامه از دست خواهید داد.
 
بالا پایین