Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

پرینت سه بعدی غذا با پرینترهای جدید

اطلاعات موضوع

Kategori Adı دانستنی ها
Konu Başlığı پرینت سه بعدی غذا با پرینترهای جدید
نویسنده موضوع novinmarketing
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan novinmarketing

novinmarketing

کـاربــر حـرفــه ای
تاریخ ثبت‌نام
Feb 15, 2016
ارسالی‌ها
452
پسندها
34
امتیازها
0

اعتبار :

از این به بعد دیگر خیالتان در آشپزی راحت خواهد بود. زیرا همان تکنولوژی که در ساخت اسلحه، اسباب بازی و حتی انگشترهای الماس بکار رفته بود، اکنون قرار است در پخت غذاهای خانگی نیز استفاده شود. منظور همان تکنولوژی پرینت سه بعدی است که طی زمان کوتاهی همه گیر شده است. و اکنون قرار است یکی دیگر از قابلیت های آن به دنیا عرضه شود. دستگاهی در راه است که به شما کمک می کند هر دفعه بتوانید بلااستثنا پیتزای کاملی درست کنید.


به گزارش ممتازنیوز به نقل از فاکس‌نیوز ؛ شرکت بارسلوناییِ فعال در زمینۀ پرینت سه بعدی، Natural Machines، بزودی دستگاهی به اسم فودینی (Foodini) را عرضه می کند. فودینی یک پرینتر سه بعدی است که به آشپزها اجازه می دهد غذاهایی بدون کم و کاست را پرینت کنند.


این دستگاه به کاربران امکان این را میدهد که از ۶ خوراکی و مادۀ اولیه برای پرینت غذاهای دلخواه خود استفاده کنند. با فشار دادن یک دکمه، دستگاه شروع به تولید غذای شما با توجه به الگوهایی که از قبل برای آن تعیین کرده اید می کند. به پیتزا، برگر یا حتی راویولی هایی فکر کنید که شکل کامل و بدون نقصی داشته باشند. دقیق ترین غذاهایی که تا به حال دیده اید. و خبر خوب این است که فودینی بگونه‌‏ای طراحی شده که آشپزهای خانگی هم بتوانند براحتی از آن استفاده کنند. این دستگاه، که تا حدی به یک فر کوچک شباهت دارد، همچنین می تواند فعالیت های مفیدی برای آماده سازی و تزئین غذا انجام دهد. برای مثال با کمک آن می توانید یک کیک را آنگونه که دوست دارید تزئین کنید.


البته، فودینی کاستی های خاص خود را هم دارد. مثلا در یک زمان تنها می تواند با استفاده از یک ماده پرینت بگیرد، بنابراین در حین پرینت گرفتن می بایست مادۀ مورد استفاده را با استفاده از دکمه های روی دستگاه تغییر دهید. کمبود دیگر فودینی این است که فقط می تواند مواد را ترکیب کند و نمی تواند آنها را بپزد. بنابراین نمی توان همۀ کار را به آن سپرد.


با وجود این کاستی ها، این دستگاه ایدۀ بسیار فوق العاده‏ای دارد چرا که تولید غذا را اتوماتیک می گرداند، همچنین به آشپزها اجازه می دهد چیزهایی را درست کنند که بدون وجود فودینی هیچوقت امکانش را نداشتند. البته همه می دانیم که این تنها شروع راه است و به زودی انواع و اقسام این پرینترها در راه خواهند بود. قرار است که فودینی بهار امسال با قیمت ۱۴۰۰ دلارعرضه شود.


منبع : پرینتر سه بعدی
 
بالا پایین