Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

مصریان در پی یافتن تالارهای مخفی

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı کتاب تاریخی
Konu Başlığı مصریان در پی یافتن تالارهای مخفی
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

دسته بندی:
تاریخ




سازمان عهد باستان مصر اعلام کرد که در تاریخ 2 آوریل سال 2016 بررسی های در مقبره توتان خامون صورت خواهد گرفت. این بررسی به منظور یافتن مقبره های پنهانی احتمالی در دالان های آرامگاه توتان خامون می باشد.


سازمان عهد باستان مصر اعلام کرد که در تاریخ 2 آوریل سال 2016 بررسی های در مقبره توتان خامون صورت خواهد گرفت.این بررسی به منظور یافتن مقبره های پنهانی احتمالی در دالان های آرامگاه توتان خامون می باشد.توتان خامون یازدهمین فرعون مصر باستان از دوددمان هجدهم یا همان پادشاهی نو شناخته می شود.بر اساس اظهارات وزیر گردشگری مصر، هیشام زازو با رسانه ی اسپانیایی ABC به نظر می رسد که تعدادی مقبره ی پنهانی وجود دارد که گنج های بسیاری در آن ها نهفته است.
زازو در این رابطه اظهار داشت: ” هم اکنون سازمان عهد باستان هیچگونه اطلاعاتی در رابطه با این مسئله منتشر نکرده است. بررسی هایی در تاریخ 2 آوریل توسط رادارها صورت خواهد گرفت و پس از آن نتایج این بررسی ها در کنفرانسی مطبوعاتی ارائه خواهد شد.”سال گذشته مصر شناس دانشگاه آریزونا، نیکلاس ریوز اطلاعاتی را منتشر کرد که نشان می داد در دیوارهای آرامگاه توتان خامون تالارهایی پنهانی وجود دارد.ریوز عقیده داشت که در این تالارها ملکه نفرتیتی همسر آخناتن دفن شده است. آخناتن یکی از فراعنه ی مصر بود که پدر توتان خامون می باشد.ریوز سال گذشته در رابطه با این مسئله در مصاحبه ای اظهار داشت:” ممکن است بتوانیم برای اولین بار در تاریخ اخیر با اجساد دست نخورده ی فراعنه مواجه شویم.” بررسی هایی که توسط Factum Arte که کمپانی بود که بررسی مقبره ی توتان خامون را بر عهده داشت صورت گرفت نشان داد که در اطراف آرامگاه توتان خامون خطوط غیر عادی و نامنظمی وجود دارد و گچ کاری های نامنظمی در اطراف مقبره وی صورت گرفته است.این اطلاعات نشان دادند که در زمان های قدیم دیواری در این قسمت ساخته شده است.تعدادی از مصنوعاتی که در مقبره توتان خامون قرار دارد برای ملکه نفرتیتی بوده است اما با مرگ توتان خامون وی در این مقبره دفن شده است.گرچه سال گذشته برخی از بررسی ها نشان دادند که ممکن است پشت دیوارهای مقبره توتان خامون را فضای خالی تشکیل داده باشد اما ممکن است که بنابر گفته زاهی هاواس وزیر پیشین سازمان گردشگر مصر این اطلاعات دقیق نباشند.سالیان طولانی است که توریست های زیادی به مصر می روند. اما پس از آشوب هایی که در سال 2011 در مصر در رابطه با رئیس جمهوری پیشین این کشور یعنی حسنی مبارک صورت گرفت گردشگری با اختلالاتی مواجه شد. شرایط سیاسی مصر در پنج سال اخیر اوضاع مربوط به گردشگری این کشور را تحت تاثیر قرار داده است.همچنین حمله های تروریستی اخیر در مصر از جمله بمب گذاری هواپیمای روسی در صحرای سینا که حمله ای از جانب گروه های مسلمان به نام ISIS بود سبب شد تا بازگرداندن اوضاع توریستی به زمان ایده آل پیشین کاری مشکل برای دولت مصر باشد.مقامات مصری امیدوار هستند تا با یافتن این تالارهای پنهانی بتوانند بار دیگر توجه توریست ها را به جاذبه های مصر جلب کنند و مشکلات گوناگون کشور را از درآمد حاصل از جذب توریست حل کنند.

 
بالا پایین